Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Robot Challenge 5 – o reușită națională!

Eduard și Brendon, campionii de la „Don Orione”, au confirmat!

Robot Challenge 5 – o reușită națională!

Grație unor studenți sufletiști, motivați și dedicați, cu preocupări în materie de robotică, sâmbătă, 12 aprilie 2014, sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea a fost „invadată” de roboți.

Și aceasta pentru că Flaviu Birouaș și Arnold Nilgesz, alături de directorul Departamentului de Mecatronică, dl dr. ing. ec. Radu Cătălin Țarcă, au organizat, la meserie, cea de-a V-a ediție a  competiției Robot Challenge.
Robot Challenge 5 a adunat studenți din diferite părți ale țării (București, Craiova și Suceava), dar și elevi orădeni, pasionați de roboți, care au venit la Oradea pentru a testa piața din Vest și a-și măsura forțele, ale lor și ale roboților făuriți de ei. Robot Challenge este singura competiție de roboți din județul Bihor și poate și din Vestul țării.
Întrecerea s-a desfășurat sub coordonarea directă a domnului dr. ing. ec. Radu Cătălin Þarcă și a celor doi studenți minunați ai Facultății de Inginerie Managerială și Tehnologică, Flaviu Birouaș și Arnold Nilgesz, care s-au ocupat de organizarea evenimentului.
„Concursul este pentru cei care doresc să își depășească limitele cunoștințelor tehnice pe care le dețin, să caute singuri soluții și să aplice disciplinele tehnice studiate într-un mediu practic”, ne-a explicat Flaviu Birouaș.
De cinci ani, această competiție crește an de an, devenind, iată, națională, datorită unor studenți minunați, pasionați de tehnică și inginerie.
Ediția din acest an a avut trei categorii de probe     
1.La proba de Line Follower Classic, robotul trebuia să fie capabil să ia decizii, folosind o inteligență artificială programată de către concurenți, să poată urmări traseul, folosind senzori optici și să parcurgă circuitul fără să părăsească linia (traseul). Roboții cei mai rapizi, au ocupat locurile fruntașe, după cum urmează:
Locul Iechipa Prodigy, formată din elevii: Eduard Mihok și Brendon Kovacs,  de la Liceul „Don Orione” din Oradea; robotul lor a parcurs traseul în timpul cel mai scurt (9, 41).
Locul IIechipa HBFS II, formată din studenții: Cristian Dobre, Mihai Crăciunescu și Andrei Duluță, de la Facultatea de Automatică și Calculatoare din București (timp 13, 68).
Locul III - echipa Cârpici, formată din studenții: Flaviu Birouaș și Arnold Nilgesz, de la Facultatea I.M.T. din Oradea (timp 14,81).
2.La proba a doua, de Line Follower Enhanced, fiecare robot concurent trebuia să îndeplinească anumite sarcini suplimentare față de proba de Line Follower Classic: să poată păstra traiectoria pe o linie întreruptă, să traverseze o rampă și să treacă de un obstacol (deplasându-l din loc sau ocolindu-l), dar toate acestea într-un timp cât mai scurt.
Câștigătorii probei:
Locul I din nou echipa Prodigy, formată din Eduard Mihok și Brendon  Kovacs, de la Liceul „Don Orione”.
Locul II - echipa Cârpici, formată din Flaviu Birouaș și Arnold Nilgesz, de la Facultatea I.M.T. Din Oradea.
Locul III – Echipa HBFS I, formată din Cristian Dobre, Mihai Crăciunescu și Andrei Duluță, de la Facultatea de Automatică și Calculatoare din București.
La cea de-a treia probă, cea de Mini Sumo, câte doi roboți adversari, aflați spate în spate, trebuiau să se lupte în sensul că trebuia să-și elimine adversarul din ring, de pe suprafața de luptă.
Clasamentul probei
Locul I – echipa Ragnar, formată din studenții: Alexandru Șorea, Ovidiu Bizinic și Călin Constantin, de la Universitatea Politehnica București, Facultatea de Inginerie în Limbi Străine.
Locul II – echipa Thrill, formată din studenții: Călin Constantin, Ramona  Craifoleanu și Alexandru Șorea, de la Facultatea de Inginerie în Limbi Străine din București
Locul III nu s-a acordat, pentru că cei doi roboți, aflați la egalitate de puncte, au refuzat să se lupte! Așa s-a întâmplat și cu robotul celor doi elevi campioni (Eduard și Brendon) de la „Don Orione”; aflat pe ringul de luptă, nu a schițat niciun gest, deși, la „încălzire” pornise favorit!
În atari condiții, s-a acordat un premiu de originalitate - echipei FIM – Tronic, formată din studenții Daniel Cenușă și Roman Pănuță, de la Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava - Facultatea de Inginerie Mecanică, Mecatronică și Management, pentru dezvoltarea unor aplicații de comunicare și programare în timp real a robotului prin smartphone.
Premiile au constat în bani și plăci de dezvoltare: locul I – 500 de lei, locul II -250, iar locurile III și premiul de originalitate, câte o placă de dezvoltare.
„Desfășurarea acestei competiții nu ar fi fost posibilă fără sprijinul sponsorilor, al partenerului principal PLEXUS, care a fost alături de echipa de organizare de-a lungul întregului proiect, al celorlalți sponsori: Celestica, Connect Group, Signum și Carpatronics.
Evenimentul a avut un real succes în rândul participanților, stârnind interesul viitorilor studenți să urmeze o profesie tehnică; avem speranța că tinerii spectatori de azi vor fi concurenții de mâine. Pentru ediția viitoare, organizatorii au o viziune ambițioasă și urmăresc, în continuare, o creștere a popularității (a numărului de participanți) și a complexității competiției, în sensul că vom (re)veni cu idei noi și probe adiționale”, a declarat Flaviu Birouaș.
Felicitări organizatorilor și arbitrilor: Flaviu Birouaș, Arnold Nilgesz, Andreea Cristina Birta, Mira Huza și Gabor Dios (fotograful evenimentului); arbitrii: Piroska Tiberiu, Andrei Crăciun și Lucian Știube (gojdistul).
Felicitări câștigătorilor, mai cu seamă elevilor campioni (de 10 milioane) de la „Don Orione”, care au încheiat competiția cu două victorii din trei!
Și încă o mențiune, chiar dacă nu au deschis evenimentul, dl rector Constantin Bungău  și dl decan Alexandru Viorel Pelea au luat pulsul evenimentului și au felicitat concurenții!
Ovidiu DAN
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Robot Challenge 5 – o reușită națională!

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:59:54 Ora standard a Europei de Est