Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Inginerie Electronică și Telecomunicații la Universitatea din Oradea

În atenția ABSOLVENÞILOR, astăzi, vă prezentăm

Inginerie Electronică și Telecomunicații la Universitatea din Oradea

Absolvirea bacalaureatului oferă elevilor prilejul de a studia la o universitate dinamică și în plină dezvoltare, așa cum este și cazul Universității din Oradea.

„Electronică Aplicată” și „Rețele și Software de Telecomunicații”
În acest context, Departamentul de Electronică și Telecomunicații al Facultății de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației, Universitatea din Oradea, oferă celor interesați de dezvoltarea unei cariere profesionale într-un domeniu de top posibilitatea de a urma studiile la programele de studii de licență: „Electronică Aplicată” și „Rețele și Software de Telecomunicații”.
Programul de studii „Electronică Aplicată” funcționează la Universitatea din Oradea din anul universitar 1990-1991, cu acreditare din anul 1998.
Programul de studii „Rețele și Software de Telecomunicații” a fost acreditat recent și este organizat începând cu anul 2006.
De-a lungul celor peste 20 ani de școală academică în domeniul electronicii la Oradea, cadrele didactice și foștii absolvenți dezvoltă în permanență parteneriate, întrucât cei mai mulți dintre absolvenții Departamentului de Electronică și Telecomunicații lucrează la companii de profil din zonă, cu specific electronic și de telecomunicații: Connectronics, Celestica, Plexus, Romtelecom, RDS-RCS, Alien Concept, Onaxa, Nexia Oradea.
Grupurile de cercetare din cadrul departamentului colaborează cu cercetători ai universităților din Timișoara, București, Cluj-Napoca, dar și din străinătate (din Lyon, Reims, Poitiers, Clermont-Ferrand, din Franța, din Atena – Grecia, din Budapesta – Ungaria și din Kosice – Slovacia). În mod periodic, la Oradea sunt invitați profesori de la universități din București, Timișoara și Cluj-Napoca pentru prelegeri de specialitate.
Departamentul este implicat în granturi de cercetare naționale și internaționale (PNCDI, Phare, Programul Cadru 7, LLP, HURO, POSDRU etc).
Obiectivele acestor programe de studii din cadrul Departamentului de Electronică și Telecomunicații sunt:
*dezvoltarea competențelor necesare studenților pentru a proiecta, optimiza și implementa aplicații din radiocomunicații, decizie și estimare în teoria informației, prelucrarea semnalelor, comunicații mobile, rețele numerice integrate, transmisii telefonice, protocoale de telecomunicații, software de telecomunicații, etc;
*cunoașterea modului de realizare a comunicațiilor de date și a suportului necesar transmisiei acestora;
*însușirea principiilor constructive, de utilizare, proiectare și testare a echipamentelor electronice și de telecomunicații;
*cunoașterea și dezvoltarea aplicațiilor software specifice electronicii aplicate și telecomunicațiilor;
 Cooperarea cu facultăți de profil din țară și străinătate cât și cu unități economice contribuie la deschiderea orizontului profesional al viitorilor absolvenți. Aceștia pot participa la unele proiecte de echipă, își pot forma o concepție despre educația profesională continuă văzută ca o necesitate, nu ca obligație.
Există un sprijin reciproc între mediul socio-economic și departament, cel care îi furnizează resursele umane. La rândul lor, companiile au ușile deschise pentru studenții departamentului, care își desfășoară orele de practică în cadrul acestor companii și chiar sunt încurajați să-și ia teme pentru lucrările lor de licență, cu finalizare și aplicabilitate în respectivele companii.
Studenții de la programele de studii Electronică aplicată și Rețele și Software de Telecomunicații sunt evaluați la examenele de licență nu doar de profesorii din facultate, ci și de reprezentanții companiilor de profil. La examenul de licență din iulie 2013 au participat reprezentanții ai Plexus, Celestica, Connectronics, Continental Automotive Timișoara, cea din urmă companie fiind pentru prima oară prezentă la un astfel de examen la Oradea.
În cazul în care studenții își aleg, pentru proiectul de diplomă sau pentru lucrarea de disertație, subiecte propuse de companiile menționate, ei sunt coordonați în realizarea lucrărilor respective de un cadru didactic din departament și de un inginer al companiei. Aceste lucrări de finalizare a studiilor se realizează pe fluxul tehnologic al companiilor, subiectele alese fiind cu aplicabilitate tehnologică practică. În acest mod studenții iau contact cu firmele care în viitor i-ar putea angaja.
Totodată studenții participă la cursuri și laboratoare organizate la sediul companiilor Celestica și Plexus, utilizând aparatura și echipamentele acestora. Colaborarea dintre departament și companiile de profil a dus și la dotarea cu mobilier și echipamente a unor laboratoare ale departamentului. Ultimul eveniment de acest fel a avut loc la începutul anului universitar 2013-2014, când s-a inaugurat un laborator de aplicații electronice, realizat cu sprijinul financiar și logistic al companiei Celestica printr-o investiție de 15.000 Euro.
Celestica este o companie multi-națională producătoare de componente pentru echipamente electronice, cu sediul în Canada. O dovadă a faptului că această companie oferă studenților oportunități de angajare o constituie evenimentul ce a avut loc la finele anului trecut, când Vicepreședintele Global & East-Europe Operations și General Manager al Celestica România, Robert Schormans, le-a vorbit studenților prezenți la întâlnirea din 17.12.2013 despre competențele necesare angajării pe piața forței de muncă, despre nevoia adaptabilității, a curajului, despre succesul unei companii: „Pentru mine este vorba despre modul în care se poate crea valoare pentru clienți. Nu este de ajuns să construiești un produs, ci este nevoie și să îl faci pe clientul tău să aibă succes. Devotamentul vostru pentru succesul clientului trebuie să fie de maximă importanță. Pe lângă toate acestea avem nevoie de curaj și să răspundem tuturor provocărilor.”
Compania Plexus folosește un model de servicii unic pentru a transforma concepte în produse de marcă. Plexus inovează dezvoltând produse care integrează servicii de: conceptualizare, proiectare, fabricare, comercializare și susținere. Clienții Plexus beneficiază de bogata lor experiență în administrarea proiectelor atât de dimensiuni mici și medii, cât și a celor care dezvoltă produse de înaltă complexitate. 
Pentru dezvoltarea și susținerea performanțelor profesionale ale celor mai buni studenți de la programele de studii amintite, compania Plexus oferă burse de studii de 4.000 RON pe semestru, iar Celestica de 2.500 RON pe semestru.
Studenții din anii II și III ai specializării Rețele și Software de Telecomunicații vor efectua în semestrul al II-lea al anului universitar 2013-2014, unele lucrări de laborator de la disciplinele: „Prelucrarea și analiza imaginilor”, respectiv „Instrumentație Electronică de Măsurare”, la compania Plexus. 
O reuniune inițiată de Departamentul de Electronică și Telecomunicații a avut loc în 26.11.2013 în cadrul căreia reprezentanții Connectronics România (șeful departamentului Tehnologic Connect Group, dr. Peter Verrept) au prezentat studenților din anii I-IV, de la programele de studii Electronică Aplicată și Rețele și Software de Telecomunicații, oportunitățile de dezvoltare profesională în cadrul firmei lor. Connectronics România este parte a companiei belgiene Connect Group și dorește să deschidă un nou departament în Oradea pe segmentul de tehnologie, care va implica activități de design/layout și test development. Pentru a se familiariza cu activitățile companiei se dorește inițierea de cursuri practice în cadrul companiei din Oradea. Studenții noștri își desfășoară deja practica în cadrul firmei, iar Connectronics România este parte în Comisia de Calitate a facultății, prin managerul de operațiuni Octavian Mălan, absolvent al primelor generații ale specializării Electronică Aplicată.
Cea mai nouă companie interesată de studenții de la specializările Electronică Aplicată și Rețele și Software de Telecomunicații din Oradea este Emerson, care la finalul anului 2013, a participat prin reprezentanții săi la o întâlnire cu cadrele didactice ale departamentului.
Acest prim contact a urmărit crearea unei baze de pornire pentru un parteneriat orientat pe promovarea tehnologiilor actuale din domeniul electronicii de putere și a procesării inteligente a energiei electrice.
Studenții noștri pot beneficia de burse de studiu în străinătate prin intermediul programului ERASMUS+, dar participă și la activități de tip EXCHANGE  în alte centre universitare din țară, la programe de studii similare. Aceste acțiuni sunt organizate și coordonate de ligile studenților de la „Electronică și Telecomunicații” din toată țara și au suportul tuturor facultăților și departamentelor de profil. În fiecare semestru, pe durata unei săptămâni, în lunile noiembrie și martie, studenții au oportunitatea să-și desfășoare activitățile didactice din orar într-un alt centru universitar (București, Timișoara, Iași, Cluj-Napoca, Craiova, Constanța, Sibiu, Alba-Iulia). În același timp, pe durata săptămânilor respective, la programele de studii Electronică Aplicată și Rețele și Software de Telecomunicații de la Oradea pot să-și desfășoare activitățile studenți din centrele menționate.
Obiectivul acestor acțiuni este de a promova ideea de mobilitate națională în rândul studenților și de a oferi studenților șansa să experimenteze mediul academic și viața socio-culturală din alte centre universitare. Experiența pe care studentul o poate acumula pe plan academic sau social în această perioadă este una importantă pentru că oferă acestuia un termen de comparație între facultăți de același profil. Un alt obiectiv al acestui proiect este șansa de a experimenta o altă abordare asupra materiilor studiate în curricula actuală sau a unor materii diferite.
În contextul susținerii dezvoltării profesionale a viitorilor ingineri, Guvernul României a emis un ordin interministerial publicat în 10.09.2013 în Monitorul Oficial, care cuprinde lista absolvenților de inginerie, care beneficiază de scutiri de impozit, dacă sunt îndeplinite cumulativ câteva condiții. Una dintre aceste condiții face referire la obținerea unei diplome în specializarea Electronică, Electronică aplicată, Electronică și Telecomunicații, Comunicații.
Descrierea activităților Departamentului de Electronică și Telecomunicații din cadrul Universității din Oradea este prezentată la adresa:      www.etc-oradea.org

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:53:51 Ora standard a Europei de Est