Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Pădurea, o șansă pentru viitor

În „Luna plantării arborilor”

Pădurea, o șansă pentru viitor

,,Frumoasă ești, pădurea mea…” (George Topârceanu

În data de 28 martie 2014, elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” din Oradea au participat la Proiectul Extracurricular „Luna plantării arborilor” desfășurat în parteneriat cu R.N.P. ROMSILVA – Direcția Silvică Bihor, care organizează anual în perioada 15 martie – 15 aprilie o campanie de împăduriri de primăvară. Pe un șantier de împădurire în fond forestier, pregătit de reprezentanții Ocolului Silvic Oradea, în apropierea localității Betfia, sub coordonarea dnei director prof. Pásztor Gabriella și a dnelor profesoare Mihalache Anca, Tăut Eliza și Kincs Gréte, elevii școlii noastre au plantat puieți de substituire din speciile cireș sălbatic și paltin. Dl. ing. silvic Faur Mircea, de la Direcția Silvică Bihor, le-a prezentat celor 32 de copii participanți informațiile tehnice cu privire la modul de păstrare și de plantare a puieților. Sub atenta supraveghere a inginerilor silvici prezenți, elevii au plantat puieții la distanțe și adâncimi egale, iar în urma etichetării acestora cu propriul nume și-au exprimat nerăbdarea de a reveni în pădure cu părinții lor, peste câteva luni, să urmărească evoluția puieților.
Sub sloganul ,,Fiecare pui de om să planteze un pui de pom!”, activitatea a avut ca scop cunoașterea de către elevii noștri a importanței sociale și economice a pădurii pentru viitorul omenirii și formarea în rândul copiilor a unei opinii favorabile conservării și protejării pădurii, cu tot ce înseamnă valorile ei inestimabile. Luând la pas pădurea din raza localității Betfia, elevii s-au bucurat de aerul curat al pădurii și au avut ocazia să admire un pui de căprioară, speriat de prezența noastră neașteptată, și imaginea veselă a violetelor împânzite printre arbori ca un covor. 
În data de 3 aprilie, ca o continuare a ideii de cultivare a atitudinii de respect și ocrotire față de natură, doamnele profesoare Tăut Eliza, Mihalache Anca și Kincs Gréte au conceput o abordare interdisciplinară a noțiunii de ,,Pădure, ca șansă pentru viitor”, organizând o activitate extracurriculară în decorul unei minunate expoziții de picturi, planșe și machete, realizate de elevi în cadrul acestui proiect și amplasată  în aula școlii. Vizionarea videoclipului lui Michel Jackson, ,,Earth Song”,  a dat de înțeles copiilor situația reală a Planetei. Elevii au participat la dezbateri pe tema  importanței copacilor pentru viitorul Terrei și au realizat diapozitive în care au ilustrat frumusețile pădurii, factorii care poluează și distrug pădurea, dar și ceea ce ar trebui făcut  pentru a o ocroti, spre folosul sănătății planetei și omenirii.
Datorită caracterului interdisciplinar al proiectului, pe lângă cunoștințele de geografie și biologie, elevii au abordat valențele pădurii și prin viziunea artistică a unor scriitori, recitând despre frumusețile și tainele pădurii, transpuse în versuri de poeți precum Mihai Eminescu și Wass Albert.
La finalul proiectului, elevii Școlii Gimnaziale ,,Szacsvay Imre” au înțeles că cea mai mare putere de a diminua și chiar de a opri forțele distrugătoare ale poluării pe Glob o are vegetația forestieră. Acum sunt convinși că pădurea este o podoabă a naturii, că arborii reprezintă viață și bogăție și că prin toate calitățile ei pădurea merită să fie cunoscută, curățată și îngrijită așa cum se cuvine, însuflețiți fiind de ideea că Pădurea este într-adevăr o șansă pentru viitor!
Prof. limba română Mihalache Anca,
Școala Gimnazială ,,Szacsvay Imre” Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pădurea, o șansă pentru viitor.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:15:37 Ora standard a Europei de Est