Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a

Vineri, de Ziua Grădiniței „Voinicel”

Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a

Grădinița Nr. 27 „Voinicel”, structură a Colegiului Național „Iosif Vulcan” din Oradea, și-a sărbătorit, vineri (4 aprilie 2014), ziua, în cadrul celei de-a II-a ediții a simpozionului județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”.

„Grădinița funcționează în această clădire din 4 aprilie 1977, deci, de 37 de ani, urmând Grădiniței „Înfrățirea”, înființată în 1955, ne-a spus doamna director Georgeta Druța.
Anul trecut ne-am gândit să legăm de ziua grădiniței un alt eveniment drag nouă, un simpozion județean, care a depășit mult granițele județului. Simpozionul se află la cea de-a doua ediție și tratează o temă „la modă” și de mare impact „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”.
La cele două secțiuni ale sale, simpozionul a înregistrat un succes nesperat. Cele 48 de povestiri, 17 poezii și 17 jocuri create de educatoare au fost publicate într-o carte (auxiliar didactic), iar la cea de-a doua secțiune, la concursul de desene, am primit peste 200 de lucrări din tot județul, dar și din alte județe: Satu Mare, Bistrița-Năsăud și Slobozia - județul Ialomița”.
„Ani de zile cadrele didactice s-au focalizat foarte mult pe dezvoltarea competențelor cognitive”
La ediția de vineri a simpozionului, coordonatorii manifestării, doamnele prof. Natalia Coroiu și Ioana Mihuț, au avut bucuria de a avea alături reprezentați ai partenerilor și doi invitați îndrăgiți, lect. univ. dr. Marius Drugaș și Ioana Omuț – Cherecheanu. În abordarea temei, Marius a adus exemple concrete, între care unul întâlnit pe stradă, care l-a marcat profund, dar având satisfacția că în final copilul a învins. Ioana, deși recunoaște că și până acum educatoarele s-au preocupat de educația socio-emoțională a copiilor, ține să sublinieze faptul că „ani de zile cadrele didactice s-au focalizat foarte mult pe dezvoltarea competențelor cognitive. Cel puțin în clasele primare, am văzut că asta era preocuparea numărul unu: socotit, toate metodele de rezolvare a problemelor, cât mai multe teste, 10.000 de culegeri…Conform studiilor, se știe, foarte bine, că nu inteligența cognitivă sau competențele cognitive ne asigură neapărat succesul în viață. Cunoaștem foarte mulți care sunt foarte docți în domeniul în care s-au format și cu toate acestea eșuează. Nu sunt capabili să întrețină relații funcționale cu cei din jur, poate nu reușesc să aibă un partener de viață mult timp. La serviciu au destul de multe probleme… De aici, importanța aceasta a dezvoltării socio-emoționale, care, se spune că e bine să se facă în perioada preșcolară pentru că aceasta este perioada de achiziții fundamentale, la nivel cognitiv, social, emoțional, motric. Acum, de când o am pe Lea (fetița ei), văd puțin altfel lucrurile și nici nu mai știu ce să spun despre dezvoltarea socio-emoțională. Din ceea ce am citit și am văzut, îmi dau seama că este extrem de importantă inclusiv perioada intrauterină. Modul în care naști, ce se întâmplă apoi, alăptezi, nu alăptezi, cine e lângă copil, cum se soluționează diferite probleme în familie înainte de a merge la grădiniță”…
Andra, Andrea și Petra – premiul I
Vizitând expoziția cu lucrări, doamna director Georgeta Druța a ținut să ne prezinte trei dintre lucrările pe care juriul le-a cotat ca fiind premiul I, în prima fază „pentru că jurizarea va continua și după simpozion”, a dorit să ne asigure doamna director. Așadar, deocamdată, premiul I: Andra Marinău, de la Grădinița Nr. 44, educatoare Lucia Caciora; Kalmar Andrea, Grădinița Nr. 47, ed. Biro Sara; Corbuț Petra Rebeca, Grădinița Nr. 47, ed. Þurcaș Valeria.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Simpozionul județean „Dezvoltarea socio-emoțională a copiilor preșcolari”, ediția a II-a.

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 19:59:57 Ora standard a Europei de Est