Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ziua internațională de conștientizare a autismului

Manifestare științifică, la CSEI Nr. 1

Ziua internațională de conștientizare a autismului

Miercuri, 2 aprilie 2014, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost sărbătorită Ziua internațională de conștientizare a autismului, eveniment organizat în colaborare cu Universitatea din Oradea.

Acțiunea a reunit instituțiile partenere din două proiecte educative avizate de Inspectoratul Școlar Județean Bihor: „Voluntar în lumea pictogramelor” și „Voluntariatul - de la teorie la practică”, propuse de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea pentru anul școlar 2013 - 2014, în colaborare cu Asociația CES - Colaborăm, Educăm, Sprijinim; Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio - Umane, Departamentul de Științe ale Educației și Departamentul de Psihologie; Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Oradea și Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, Oradea.
Data de 2 aprilie marchează Ziua internațională de conștientizare a autismului, stabilită  în anul 2007 de Organizația Națiunilor Unite. În toată lumea, în jurul acestei date, organizațiile care promovează cauza persoanelor cu autism desfășoară diverse acțiuni cu scopul de a dinamiza și coagula eforturile mondiale de promovare a  unei mai bune înțelegeri a autismului și de a crește nivelul de conștientizare a publicului larg privind nevoile educaționale și sociale ale persoanelor cu autism și ale familiilor acestora.
Invitații: profesori, părinți, reprezentanți ai comunității, studenți și elevi deopotrivă, au fost primiți într-un mod inedit, propunându-li-se un mic experiment senzorial cu scopul de a înțelege și empatiza cu lumea copiilor cu autism.
Programul zilei a fost deschis de o elevă cu tulburare de spectru autist, Giulia B. din clasa a IV-a, care a încântat auditoriul cu un mini-concert la orgă.
Dna director adjunct, prof. Carmen Ilisie, a adresat un cuvânt de bun venit și a dat cuvântul invitaților speciali prezenți la eveniment:  lect. univ. dr. Karla Peter, lect. univ. dr. Kiss Julien din partea Universității din Oradea și dlui Emil Cocian - președintele Asociației SOS Autism Bihor și părinte.
Dna lect univ. dr. Daniela Roman, în calitate de responsabil al Departamentului de Psihologie pentru proiectul „Voluntariatul - de la teorie la practică”, responsabil al Comisiei de psihologie educațională, consiliere școlară și vocațională a Filialei Bihor a Colegiului Psihologilor din România, dar și organizator al manifestării științifice, a subliniat semnificația acestei zile speciale pornind de la drepturile fundamentale ale copilului: „copilul cu cerințe educative speciale are dreptul la o îngrijire specială”. Apreciind importanța evenimentului, dna psiholog a concluzionat: „Evoluția societății depinde de felul în care creștem și educăm generațiile viitoare. Copiii acestei lumi sunt inocenți, vulnerabili și dependenți. Ei sunt de asemenea curioși, activi și plini de speranță. Viața lor ar trebui să fie una de bucurie și pace, de joc, învățare și creștere. Viitorul lor ar trebui modelat în armonie și cooperare. Ei ar trebui să se formeze prin lărgirea orizonturilor și dobândirea de experiență. În toate acțiunile referitoare la copii, pentru asigurarea bunăstării, interesul copilului trebuie să fie prioritar.” (Convenția Națiunilor Unite privind Drepturile Copilului).   
Dna Ramona Kiss, prof. psihopedagog la CSEI Nr. 1, organizator al evenimentului, a susținut o informare asupra caracteristicilor autismului, cu sprijinul dnei Liliana Vidican, profesor de educație specială la o clasă de elevi cu tulburări de spectru autist.
În încheierea primei părți, dna Teodora Pantazi, în calitate de organizator și președinte al Asociației CES și dna Lucia Popa, director al CSEI Nr. 1 au mulțumit celor prezenți pentru deschidere și interesul manifestate pentru persoanele cu dizabilități.
Activitatea a continuat cu un atelier practic, de confecționare a unor flyere albastre, culoarea asociată autismului, cu mesaje sugestive de către elevii cu autism și alte deficiențe ai școlii gazdă ajutați de studenții invitați și de elevii de la cele două licee partenere, coordonați de dna prof. Ramona Urdea și Anne Mari Sălăgean.
Pentru a face vizibil evenimentul și în comunitate, acțiunea s-a încheiat în stradă, unde copiii, elevii și studenții au împărțit fluturașii confecționați, informând trecătorii despre semnificația Zilei internaționale de conștientizare a autismului.
Lect. univ. dr. Daniela Roman
prof. psihoped. Ramona Kiss
prof. psihoped. Teodora Pantazi

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:15:04 Ora standard a Europei de Est