Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Ziua internațională de conștientizare a autismului

Manifestare științifică, la CSEI Nr. 1

Ziua internațională de conștientizare a autismului

Miercuri, 2 aprilie 2014, la Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea a fost sărbătorită Ziua internațională de conștientizare a autismului, eveniment organizat în colaborare cu Universitatea din Oradea.

Acțiunea a reunit instituțiile partenere din două proiecte educative avizate de Inspectoratul Școlar Județean Bihor: „Voluntar în lumea pictogramelor” și „Voluntariatul - de la teorie la practică”, propuse de Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr. 1 Oradea pentru anul școlar 2013 - 2014, în colaborare cu Asociația CES - Colaborăm, Educăm, Sprijinim; Universitatea din Oradea, Facultatea de Științe Socio - Umane, Departamentul de Științe ale Educației și Departamentul de Psihologie; Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Oradea și Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, Oradea.
Data de 2 aprilie marchează Ziua internațională de conștientizare a autismului, stabilită  în anul 2007 de Organizația Națiunilor Unite. În toată lumea, în jurul acestei date, organizațiile care promovează cauza persoanelor cu autism desfășoară diverse acțiuni cu scopul de a dinamiza și coagula eforturile mondiale de promovare a  unei mai bune înțelegeri a autismului și de a crește nivelul de conștientizare a publicului larg privind nevoile educaționale și sociale ale persoanelor cu autism și ale familiilor acestora.
Invitații: profesori, părinți, reprezentanți ai comunității, studenți și elevi deopotrivă, au fost primiți într-un mod inedit, propunându-li-se un mic experiment senzorial cu scopul de a înțelege și empatiza cu lumea copiilor cu autism.
Programul zilei a fost deschis de o elevă cu tulburare de spectru autist, Giulia B. din clasa a IV-a, care a încântat auditoriul cu un mini-concert la orgă.
Dna director adjunct, prof. Carmen Ilisie, a adresat un cuvânt de bun venit și a dat cuvântul invitaților speciali prezenți la eveniment:  lect. univ. dr. Karla Peter, lect. univ. dr. Kiss Julien din partea Universității din Oradea și dlui Emil Cocian - președintele Asociației SOS Autism Bihor și părinte.
Dna lect univ. dr. Daniela Roman, în calitate de responsabil al Departamentului de Psihologie pentru proiectul „Voluntariatul - de la teorie la practică”, responsabil al Comisiei de psihologie educațională, consiliere școlară și vocațională a Filialei Bihor a Colegiului Psihologilor din România, dar și organizator al manifestării științifice, a subliniat semnificația acestei zile speciale pornind de la drepturile fundamentale ale copilului: „copilul cu cerințe educative speciale are dreptul la o îngrijire specială”. Apreciind importanța evenimentului, dna psiholog a concluzionat: „Evoluția societății depinde de felul în care creștem și educăm generațiile viitoare. Copiii acestei lumi sunt inocenți, vulnerabili și dependenți. Ei sunt de asemenea curioși, activi și plini de speranță. Viața lor ar trebui să fie una de bucurie și pace, de joc, învățare și creștere. Viitorul lor ar trebui modelat în armonie și cooperare. Ei ar trebui să se formeze prin lărgirea orizonturilor și dobândirea de experiență. În toate acțiunile referitoare la copii, pentru asigurarea bunăstării, interesul copilului trebuie să fie prioritar.” (Convenția Națiunilor Unite privind Drepturile Copilului).   
Dna Ramona Kiss, prof. psihopedagog la CSEI Nr. 1, organizator al evenimentului, a susținut o informare asupra caracteristicilor autismului, cu sprijinul dnei Liliana Vidican, profesor de educație specială la o clasă de elevi cu tulburări de spectru autist.
În încheierea primei părți, dna Teodora Pantazi, în calitate de organizator și președinte al Asociației CES și dna Lucia Popa, director al CSEI Nr. 1 au mulțumit celor prezenți pentru deschidere și interesul manifestate pentru persoanele cu dizabilități.
Activitatea a continuat cu un atelier practic, de confecționare a unor flyere albastre, culoarea asociată autismului, cu mesaje sugestive de către elevii cu autism și alte deficiențe ai școlii gazdă ajutați de studenții invitați și de elevii de la cele două licee partenere, coordonați de dna prof. Ramona Urdea și Anne Mari Sălăgean.
Pentru a face vizibil evenimentul și în comunitate, acțiunea s-a încheiat în stradă, unde copiii, elevii și studenții au împărțit fluturașii confecționați, informând trecătorii despre semnificația Zilei internaționale de conștientizare a autismului.
Lect. univ. dr. Daniela Roman
prof. psihoped. Ramona Kiss
prof. psihoped. Teodora Pantazi

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:19:46 Ora standard a Europei de Est