Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 februarie 2025

Pregătire gratuită pentru Bacalaureat 2025 la toate disciplinele și platformă cu materiale și resurse didactice pentru elevii din toată țara, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara, UVT. Prima sesiune are loc sâmbătă, 1 martie
Universitatea de Vest din Timișoara, UVT, începe sâmbătă, 1 martie, ediția din acest an a programului de pregătire pentru examenul de Bacalaureat 2025, la toate cele 14 discipline, pentru elevii din întreaga țară. Sesiunile se vor desfășura săptămânal, sâmbăta, în format online, până în data de 7 iunie 2025 și participarea este gratuită.
Exemple de materiale oferite pe platforma bac.uvt.ro:
Pregătire pentru Bacalaureat 2025. Scrierea cu unu, cu doi sau cu trei de „i” / Explicații pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Textul argumentativ pentru Bacalaureat 2025. Structură, conectori – explicații și model de rezolvare pentru elevii de liceu, oferite de Universitatea de Vest din Timișoara
Sesiunile de pregătire se organizează pentru toate cele 14 discipline pentru care elevii urmează să susțină probe scrise:
Disciplina aferentă probei 1: limba și literatura română;
Disciplinele aferente probei 2: matematică nivel M1 și M2, istorie;
Disciplinele aferente probei 3: biologie, chimie, economie, filosofie, fizică, geografie, informatică, logică, argumentare și comunicare, psihologie și sociologie.
Înscrierea pentru participarea la programul de pregătire se realizează prin completarea ACESTUI FORMULAR și este gratuită, iar detaliile complete sunt disponibile aici: https://bac.uvt.ro/
Informații și orar
Orarul modulelor de pregătire, pentru fiecare zi de sâmbătă din perioada 01.03 – 07.06.2025, este următorul, fiind stabilit în așa fel încât să permită elevilor participarea la programul de pregătire pentru toate disciplinele la care urmează să susțină proba scrisă în cadrul examenului de bacalaureat:
9.00 – 10.30 – Limba și literatura română;
10.45 – 12.15 – Matematică (nivel M1 și M2) și Istorie;
12.30 – 14.00 – Biologie, Chimie, Economie, Filosofie, Fizică, Geografie, Informatică, Logică, argumentare și comunicare, Psihologie, Sociologie.
De asemenea, pe platforma bac.uvt.ro elevii din întreaga țară și pot găsi, pe lângă informații despre programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de UVT la toate disciplinele și celelalte oportunități din cadrul programului UVT pentru elevi, și materiale didactice suport realizate de cadre didactice din cadrul UVT cu conținuturile teoretice pentru fiecare disciplină de la examenul de bacalaureat și instrumente de testare, precum și lecții video (deocamdată doar pentru disciplina Limba și literatura română).
Programul de pregătire pentru examenul de bacalaureat organizat de Universitatea de Vest din Timișoara face parte din amplul program de sprijin intitulat UVT pentru elevi, care cuprinde, totodată, concursuri dedicate elevilor, webinare de dezvoltare personală, consiliere individuală în carieră și școala de vară West Summer University (WSU).
Infomații suplimentare:
Seria de webinare de dezvoltare personală dedicate elevilor, susținute de echipa Serviciului de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) din UVT va începe pe data de 12 martie 2025 cu webinarul Secretul unei vieți împlinite, urmând ca timp de 9 săptămâni, în fiecare miercuri, de la ora 15.00, să fie abordată o nouă tematică, până la momentul ulterior susținerii examenul de bacalaureat când programul se încheie cu al 2-lea webinar despre alegerea programului de studii potrivit.

Înscrierea pentru participarea la webinarele de dezvoltare personală se realizează prin completarea formularului, iar detaliile complete sunt disponibile pe site-ul universității.

UVT, prin facultățile componente, a pregătit și un număr de 26 de concursuri pentru elevi, din 16 domenii de studii, o parte dintre acestea oferind condiții speciale în procesul de admitere la UVT elevilor care obțin distincții. Regulamentele de organizare și desfășurare a concursurilor, dar și alte detalii, sunt disponibile pe site-ul universității.

Consilierea în carieră
Serviciul de de Consiliere și Sprijin pentru Studenți (SCSS) al UVT pune la dispoziția elevilor care au nevoie de suport pentru alegerea traseului educațional și profesional și sesiuni individuale de consiliere în carieră, pentru care aceștia se pot programa prin completarea formularului. O altă resursă de care elevii pot beneficia, în scopul unei mai bune orientări spre un anumit traseu educațional și profesional, este platforma YTM, un instrument de testare psiho-vocațională dezvoltat de Universitatea de Vest din Timișoara. Mai multe detalii despre serviciile de consiliere în carieră și despre platforma YTM sunt disponibile pe site-ul universității.

Recrutări și selecții pentru școlile de agenți de poliție din Câmpina și Cluj-Napoca

În perioada 12 martie - 29 iunie 2008,

Recrutări și selecții pentru școlile de agenți de poliție din Câmpina și Cluj-Napoca

În perioada 12 martie - 29 iunie 2008, Inspectoratul de Poliție al județului Bihor recrutează și selectează candidați pentru școlile de agenți poliție din Câmpina și Cluj-Napoca.
Recrutarea se realizează conform procedurilor în vigoare, în raport de locul de domiciliu sau de reședință al candidaților, potrivit opțiunii acestora.

Condiții
Pentru a participa la concursul de admitere în școlile de agenți de poliție, candidații trebuie să îndeplinească, cumulativ, următoarele condiții: *să aibă cetățenia română și domiciliul în România *să cunoască limba română, scris și vorbit *să fie absolvenți de liceu cu diplomă de bacalaureat *să nu fi fost exmatriculați, pentru abateri disciplinare, dintr-o instituție de învățământ *să aibă vârsta de până la 25 ani, împliniți în anul 2008 *să aibă capacitatea deplină de exercițiu *să fi obținut la purtare în perioada studiilor liceale, media generală de minim 8.00 *să fie declarați apt medical, fizic și psihic *să aibă un comportament corespunzător cerințelor de conduită admise și practicate în societate *să nu aibă antecedente penale sau să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârșirea de infracțiuni *să aibă înălțimea de minimum 1,70 m bărbații și 1,65 m femeile (cu excepția candidaților proveniți din liceele militare, numai pentru examenul susținut în anul absolvirii – 2008). Nu se admit derogări de la acest criteriu.
Înscrierile  se  vor efectua la Serviciul Management Resurse Umane din municipiul Oradea, str. Republicii nr. 50, tel: 0259/403.111 sau 0259/403.112, zilnic, între orele 8.30 – 10.00 și 14.00 – 16.00, când se vor pune la dispoziție  formularele necesare pentru întocmirea dosarului de concurs.
Precizăm că tinerii rromi, care concurează pentru locurile alocate distinct acestei minorități, trebuie să depună la dosar un document original din care să rezulte apartenența la etnie, eliberată de o instituție sau o organizație neguvernamentală abilitată în  acest sens, de pe raza județului în care candidații au domiciliul sau reședința.
Cifrele de școlarizare aprobate sunt:
905 locuri la Școala de Agenți de Poliție „Vasile Lascăr” – Câmpina, din care 20 pentru rromi; 150 locuri la Școala de Agenți de Poliție „Septimiu Mureșan”, Cluj-Napoca, din care cinci pentru rromi; Femeile și bărbații candidează pe aceleași locuri.
În cazul în care locurile alocate etniei rrome nu sunt ocupate în totalitate, acestea vor fi ocupate de ceilalți candidați, în ordinea descrescătoare a mediilor.
Dosarul de recrutare va cuprinde următoarele acte: *cerere de înscriere (formular tipizat) *diplomă de bacalaureat (copie legalizată) sau adeverință care atestă absolvirea liceului cu diplomă de bacalaureat, pentru candidații care au absolvit în anul în curs și foaia matricolă (copie legalizată);
următoarele documente în copie legalizată: *certificat de căsătorie  *
certificat de naștere pentru candidat, soție/soț și fiecare copil *autobiografia (scrisă personal de candidat cu scris olograf) și tabelul nominal cu rudele candidatului *cazier judiciar al candidatului *fișa medicală tip încadrare în M.I.R.A. *caracterizare de la ultimul loc de muncă (școală, facultate sau unitate militară), vizată de șeful unității, cu număr de înregistrare și ștampilată *
declarația de confirmare a cunoașterii și acceptării condițiilor de recrutare
    (formular tipizat) *următoarele documente în copie  xerox și original: *act de identitate *livret militar *carnet de muncă *trei fotografii 3x4 cm (tip buletin de identitate) *două fotografii 9 x 12 cm, color, numai pentru candidații declarați „admis”.
Candidații care optează pentru admiterea la Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București și au fost declarați „neadmis”  pot participa și la  concursul de admitere la școlile de agenți de poliție, numai dacă sunt declarați „apt medical” la examinarea medicală efectuată la instituția de învățământ superior. Aceștia vor relua întreaga procedură stabilită pentru concurs – taxe de participare, probe eliminatorii, testul de verificare a cunoștințelor.
Dosarele de recrutare pentru școlile de agenți de poliție ale candidaților care optează și pentru Academia de Poliție „Alexandru Ioan Cuza” București se vor constitui în volum complet cu actele de studii în copie legalizată, fișa medicală în copie, iar pentru admiterea la academie se va constitui un alt dosar de recrutare  care va cuprinde: cererea de înscriere,    
declarația de confirmare a cunoașterii și acceptare a condițiilor de recrutare, fișa medicală concluzionată de medic în original, copie după actul de identitate,          două fotografii color 3 x 4 cm.
Vizita medicală se efectuează la Centrul medical al I.P.J. Bihor, în fiecare zi de vineri, de la ora 8.30.
Examinarea psihologică se efectuează la nivelul unității, de către specialiștii din cadrul Centrului de Psihosociologie al M.I.R.A., după cum urmează: *în perioada 2 – 13 iunie 2008, pentru candidații care s-au înscris anterior datei de 13 iunie 2008 *în perioada 10-15 iulie 2008 , pentru candidații care s-au înscris ulterior datei de 13 iunie 2008.
Pentru candidații  care au fost declarați „inapt” la testarea psihologică sau au fost declarați „inapt medical” în fișa medicală, activitatea de recrutare încetează.
Concursul de admitere se organizează și desfășoară într-o singură sesiune, în perioada 25.08 - 03.09.2008, conform graficului stabilit de comisiile de admitere ale școlilor de agenți de poliție.
Candidații se vor prezenta în perioada 22 - 24.08.2008 la sediul unităților de învățământ pentru achitarea taxei de participare la concurs, în cuantum de 150 RON și eliberarea legitimației de concurs. Cu această ocazie, aceștia vor avea asupra lor următoarele documente:
buletinul/cartea de identitate, în original,
diploma de bacalaureat (în copie xerox),
foaia matricolă (în copie xerox).
 Etapele concursului:
Etapa I - eliminatorie: se desfășoară în perioada 25.08 - 02.09.2008 și cuprinde:
examinarea medicală și verificarea aptitudinilor fizice.
La aceste probe nu se admit contestații, repetări sau reverificări.
Etapa a II-a: proba de evaluare a cunoștințelor se desfășoară în ziua de 03.09.2008, sub formă de test tip grilă la:  limba română și limba străină.
Tematica, bibliografia și baremele de la probele sportive se pun la dispoziția candidaților în  momentul înscrierii.
Candidații declarați  „admis” vor încheia un angajament care se va completa la școlile la care au fost admiși privind obligativitatea desfășurării activității în cadrul M.I.R.A pe o perioadă de minim 10 ani.
Relații suplimentare se pot obține la Serviciul Management Resurse Umane din cadrul I.P.J. Bihor,  str. Republicii nr. 50, tel: 0259/403.111 sau 0259/403.112.
Serviciul Management-Resurse Umane al I.P.J. Bihor

Trimite email
vineri, 14 martie 2025, 07:04:23 Ora standard a Europei de Est