Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prof.univ.dr. Răzvan Andonie, Central Washington University, Ellensburg, WA, USA

BIOSCHIÞE DE INFORMATICIENI ROMÂNI DE SUCCES (7)

Prof.univ.dr. Răzvan Andonie, Central Washington University, Ellensburg, WA, USA

Notă introductivă. După cum ne-am obișnuit, în timp ce majoritatea publicațiilor românești aleargă după senzaționalul negativ din școlile noastre, „OviDan” caută să ofere tineretului modele, popularizând exemplele pozitive. Voi continua azi serialul în care deja am prezentat 6 schițe biografice ale unor informaticieni de succes, români cu care ne mândrim. Ordinea de prezentare nu este bazată pe nicio ierarhie, ci este una subiectivă.

Voi continua cu prietenul meu Răzvan Andonie [1], pe care îl cunosc din perioada studenției, 1972-1977, când am fost colegi la Facultatea de Matematică și Informatică, Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca. Mi-a atras atenția de la început prin cultura sa deosebită, el fiind absolvent al liceului german din Brașov “Johannes Honterus”, unde cultura era la mare preț. Faptul că vorbea perfect germana și că era considerat un tip exotic și nonconformist, pentru acele vremuri comuniste, purtând plete și blugi și (re)citând din Nietzsche („Așa grăit-a Zarathustra”), a atras atenția Securității, care a pus turnători pe urmele sale. De la el am auzit pentru prima dată despre „poetica matematică”, introdusă de celebrul matematician român Solomon Marcus, care avea să-i devină ulterior maestru (conducător de doctorat). După 1977 nu ne-am mai revăzut decât la întâlnirea de 30 de ani de la terminarea facultății (2007). De atunci a început și colaborarea noastră profesională.
L-am invitat pe Răzvan să colaboreze cu mine ca editor executiv la revista IJCCC [2], keynote speaker la ICCCC2010 [3], organizator de secțiune specială la  ICCCC2012 [4].
La rândul său, Răzvan m-a invitat să-i fiu coautor la un articol editorial în 2010 [5] și membru în comisia de doctorat a domnului Bogdan Crivăț, despre care am povestit în al cincilea episod [6].
Răzvan Andonie s-a născut la Brașov, în 1953, unde a absolvit și studiile preuniversitare (1972). După absolvirea facultății (1977), a lucrat la Brașov, ca programator, iar apoi, după ce obține doctoratul (1984), devine cercetător la Institutul de Cercetări pentru Tehnică de Calcul. Din 1992 ocupă un post de conferențiar universitar (1992-1996) la Universitatea Transilvania din Brașov, unde devine profesor universitar (1996) și apoi conducător de doctorat.
Ieșirile sale în străinătate au început cu o serie de vizite mai scurte, în calitate de Visiting Professor la câteva universități din Europa: University of Ulster Northern Ireland, U.K (Ian. –Feb. 1996); Dublin City University, Dublin, Ireland (Feb. – Martie 1996) și Autonomous University of Barcelona, Spain (Iulie - Aug., 1997).
A urmat o serie de Visiting Professor la universități din Europa și Statele Unite, pe perioade mai lungi: Wayne State University, Detroit, Michigan, USA (1997 – 1999); University of Texas at San Antonio, USA (1999 – 2000); University of Ulster, Northern Ireland, U.K. (2009 – 2010).
Pe urmă ocupă, prin concurs, un post de conferențiar universitar la Central Washington University, USA,  (2003 – 2008).
În 2008 devine profesor universitar la Central Washington University, Ellensburg, WA, USA, unde este titular și în prezent.
La Universitatea Transilvania din Brașov continuă să conducă doctorate și în prezent, printre cei care au obținut titlul de doctor în calculatoare, sub conducerea sa, numărându-se Lucian Sasu (2006), Honorius Gălmeanu (2008), Bogdan Crivăț (2011) și  Istvan Lorentz (2013), următorii candidați fiind Adrian Brașoveanu și Răzvan Popovici.
Câteva realizări profesionale:
Teza de doctorat: Aspecte sintactico-informaționale în recunoașterea formelor (1984, conducător științific: acad. Solomon Marcus).
Domenii de cercetare științifică: Algoritmi avansați pentru calcul științific, Inteligență computațională, Machine Learning, Data Mining, Bioinformatică ș.a.
Cursuri predate studenților: Algoritmi și structuri de date, Programare fundamentală, Calcul paralel, P2P, Data mining, Rețele neurale, Structuri matematice discrete ș.a.
Articole științifice publicate în reviste și proceedings: peste 100 (cu peste 300 de citări) [7].
Cărți publicate și capitole în cărți: peste 15.
Conferințe organizate sau participare în comitetul științific: peste 50.
Conferințe invitate: peste 15 (în SUA, Regatul Unit, Irlanda, Spania, Suedia, Elveția, Germania, România ș.a.).
Ioan Dzițac
 
[1] http://www.cwu.edu/~andonie/
[2] http://univagora.ro/jour/index.php/ijccc/about/editorialTeam
[3] http://www.iccc.univagora.ro/program/keynote-speakers
[4] http://www.icccc.univagora.ro/
[5] http://www.journal.univagora.ro/?page=article_details&id=425
[6]  http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.10086
[7] http://scholar.google.com/citations?user=yIxWPq8AAAAJ&hl=en
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prof.univ.dr. Răzvan Andonie, Central Washington University, Ellensburg, WA, USA.

Trimite email
marți, 3 decembrie 2024, 19:27:57 Ora standard a Europei de Est