Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Huedin, tot mai aproape de Oradea

Parteneriatul educațional „Prieteni de pe Criș”

Huedin, tot mai aproape de Oradea

În cadrul parteneriatului educațional „Prieteni de pe Criș”, ieri (marți, 15 aprilie 2008), la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, a avut loc o nouă întâlnire a partenerilor de proiect de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea și Grupul Școlar Huedin.

Proiectul de parteneriat educațional dintre cele două școli din Huedin și Oradea se derulează din anul școlar 2006 -2007, coordonatori de proiect fiind înv. Elena Gligan, de la Grupul Școlar Huedin (județul Cluj) și inst. Florica Hava, de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea (județul Bihor), colaboratori: Marinela Cozea, director adjunct al Grupului Școlar Huedin, înv. Maria Marincaș și înv. Dorel Breșan, precum și prof. Florian Hava, directorul Școlii cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea.
„Proiectul nostru de parteneriat educațional urmărește o cunoaștere reciprocă între elevii claselor și școlilor noastre, un dialog sincer, o comunicare directă pentru a lega noi prietenii, o mai bună informare legată de cele două orașe și comunități, tradiții și obiceiuri, vizitarea unor locuri ce păstrează vestigii ale trecutului din cele două zone ale Crișului Repede, cultivarea respectului elevilor pentru istoricul, tradițiile și obiceiurile zonelor noastre”, ne-a declarat coordonatorul parteneriatului, înv. Elena Gligan.
Școala „Dacia”, școală reprezentativă a județului Bihor  
În deschiderea reuniunii de proiect, găzduite de sala de sport a școlii, directorul instituției, prof. Florian Hava, a prezentat oaspeților palmaresul impresionant al elevilor școlii (sute de premii municipale, județene, naționale și internaționale), proiecte școlare naționale și intenaționale, care au drept înfăptuitor și suport un colectiv deosebit de cadre didactice și o dotare de excepție, ce concură la imaginea unei școli reprezentative a județului Bihor.
Micii artiști pe marea scenă   
Elevii institutoarei Florica Hava și-au prezentat cartea de vizită, mai întâi în sala de sport, unde au evoluat recitatorii (Alexandru Popa, Andrei Franțiu) și artiștii (Alexa Prada, Alexandra Popovici, Cynthia Tomulețiu, Ioana Copil și Harabula Tiffany - dansatoare și majorete), și mai apoi în sala de clasă, prin diplomele, premianții și lucrările lor. În replică, oaspeții au prezentat un moment literar.
Vizitarea școlii și bibliotecii, masa festivă și ieșire în oraș
Partenerii de proiect au făcut schimb de atenții și adrese, s-au pozat cu artiștii, iar oaspeții au vizitat școala (săli de clasă, laboratoare și biblioteca), au luat masa (având parte și de un tort-surpriză cu artificii), după care au dat fuga în Orășelul copiilor. După-amiază, partenerii de proiect au vizitat Muzeul militar și Grădina zoologică din Oradea.
Următoarea întâlnire de proiect este programată în luna mai, la Grupul Școlar Huedin.
„Așteptăm cu interes, vizita partenerilor și prietenilor noștri orădeni la Huedin, prilej cu care le vom prezenta școala și orașul, precum și realizările elevilor noștri. Dorim să știe că ne-am simțit excelent la Oradea. Le mulțumin pentru primirea călduroasă și îi felicităm pentru școala frumoasă în care învață și rezultatele deosebite obținute”, a ținut să ne spună directorul adjunct al Grupului Școlar Huedin, dra Marinela Cozea.
Am reținut, de asemenea, faptul că distanța de 100 de kilometri dintre Huedin și Oradea se micșorează cu fiecare întâlnire de proiect, astfel încât, orașul Huedin e tot mai aproape de Oradea, Crișul (cel) Repede fiind unul dintre lianții lor naturali care le „mediază” apropierea. (Ovidiu DAN)  
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Huedin, tot mai aproape de Oradea.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:44:11 Ora standard a Europei de Est