Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Directorul executiv, Bekesi Csaba, a deschis toate ușile!

La Bursa generală a locurilor de muncă de vineri

Directorul executiv, Bekesi Csaba, a deschis toate ușile!

La Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Bihor se muncește cu talent și eficiență. De la întronarea dlui director executiv Bekesi Csaba au fost turate toate motoarele și pârghiile pentru implementarea unor noi reforme, pentru eficientizarea muncii și dezvoltarea de parteneriate viabile.

Bursa generală a locurilor de muncă desfășurată vineri, 28 martie 2014, la Casa de Cultură a Sindicatelor din Oradea, ne-a arătat că munca asiduă depusă de conducerea instituției și ideile aplicate în practică, pe teren, au produs efectul scontat. Prin rezultatele sale imediate și palpabile, bursa demonstrează că investiția de capital a conducerii este de bun augur, aducând primele satisfacții.
„Am reușit să aducem în același loc cererea și oferta; cererea de forță de muncă este reprezentată de peste 63 de societăți comerciale. Au venit toate firmele care s-au înscris; mai mult, au venit două sau trei societăți care nici nu erau înscrise. Au auzit aseară și ne-au rugat să-i primim. Bursa de astăzi oferă peste 950 de locuri de muncă vacante. Ne bucurăm la fel de mult pentru cei peste 1.500 de vizitatori. Am tipărit 1.500 de broșuri de informare și au trecut toate. Mai mult decât atât, este interesant că în acest an avem prezente și patru societăți comerciale care fac intermediere, adică fac angajări pentru terți angajatori. I-am primit și i-am separat de ceilalți, în aripa acesta din stânga. Ce mai trebuie să știm? Avem o creștere cu peste 40 la sută a numărului de participanți și cu peste 86 la sută crește privind locurile de muncă vacante care au fost prezentate la această bursă. Considerăm că este un succes!
-Dle director Bekesi Csaba, cum se explică această explozie?
-Se poate traduce și prin relansarea economiei și activității economice în Oradea, respectiv în județul Bihor, pentru că sunt prezenți angajatori din tot județul Bihor. Dar, fără să fim modești, și printr-o activitate intensă a AJOFM. Se vede că am ieșit pe teren. Suntem într-o continuă vizită la agenții economici. Încercăm să le fim un partener redutabil în activitatea lor de selecție și recrutare de personal.
-Cum de-ați reușit să deschideți atâtea uși, și la propriu și la figurat?
-Într-adevăr, aceste uși, de la sala mică, nu au mai fost deschise pentru că nu a fost nevoie. Avem practic tot parterul Casei de Cultură a Sindicatelor. Și aici mulțumesc reprezentanților acestei instituții care ne este partener. Nu am avut destul loc. Vedeți, aici se simte lipsa unui centru expozițional în Oradea.
-Dacă veți continua să creșteți, unde veți organiza ediția următoare?
-Ediția următoare ne-am gândit să o organizăm pentru absolvenți; o bursă pentru absolvenții de studii și mai vedem și alte burse. Să știți că noi în continuu organizăm mini burse specializate pentru societăți comerciale, la ei în unitate, strict pentru ei. Pentru unii am organizat chiar caravană în județ.
Acesta este directorul executiv al AJOFM Bihor, Bekesi Csaba, un profesionist, un tânăr dintr-o bucată, energic, motivat, plin de idei și de cele mai bune intenții!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Directorul executiv, Bekesi Csaba, a deschis toate ușile!

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 11:29:49 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...