Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
29 ianuarie 2025

Profesorii care nu vin la ore, în vizorul ministrului Educației
Voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică
Daniel David a anunțat, în cadrul unui interviu pentru Edupedu.ro, că va iniția „în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului” în privința profesorilor care nu se prezintă la ore. „În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate”, a spus acesta.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: Problema, în final, se rezumă așa: Ministerul Educației plătește o parte dintre profesori pe fals în acte, condică semnată în fals, pe ore pe care ei nu le efectuează. Care este mecanismul pe care îl aveți în vedere, ca ministru, pentru a vă asigura că nu plătiți, ca angajator, o resursă umană care nu se prezintă la locul de muncă?
Daniel David: În primul rând, aștept sesizări concrete, care, după ce au fost la nivel de director și la inspector, n-au fost soluționate. Le aștept la nivel de minister. Eu am spus că nu toată lumea trebuie să se adreseze ministrului, dar, după ce ai parcurs acele etape și lucrurile nu au fost rezolvate, te adresezi la nivel de minister. Și, în același timp, voi iniția în următoarele săptămâni o analiză la nivelul sistemului, să văd cât de răspândită este această practică. Simplul fapt că faci această analiză începe să-i conștientizeze pe cei din sistem că ministerul ia foarte în serios acest lucru și se uită. Le stimulez, ca să spun așa, întoarcerea spre calea cea bună.
Raluca Pantazi, Edupedu.ro: În trecut erau inspecții ale directorilor din minister către școli.
Daniel David: Vom face acea analiză de sistem, inclusiv verificări, ca să spun așa, într-o variantă neanunțată.
Informații de context
În luna aprilie 2024, Ligia Deca, ministrul Educației la acea vreme, spunea că în cazurile în care profesorii lipsesc nemotivat de la ore ,,trebuie sesizat inspectoratul școlar și chiar ministerul ca să putem să luăm măsurile necesare”.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
3 ianuarie 2025
Ministrul Educaţiei Daniel David:
Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase
„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a anunțat ministrul Educației, Daniel David. Într-o intervenție la Antena 3, David a declarat că după lansarea în dezbatere a planurilor-cadru pentru liceu (lista cu materiile pe care le vor studia elevii de clasele a IX-a – a XII-a și numărul de ore pe săptămână alocat fiecărei discipline), va organiza și o „dezbatere națională”.
Noul ministru al Educației a precizat că nu este adeptul introducerii de materii noi. „Eu nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală atitudinea din ultimii ani: să avem separat și educație pentru mediu, și educație de sustenabilitate, și educație juridică… Toate acestea sunt importante, dar nu ca materii noi, pentru că tot noi ne plângem apoi că copiii au prea multe ore. Putem avea unități de învațare focalizate pe temele astea. Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare în cadrul disciplinelor pe care deja le avem, nu ca discipline noi”, a declarat Daniel David, la Antena 3.

ALEGE! Este dreptul tău!

Concursul național

ALEGE! Este dreptul tău!

Recent, s-a desfășurat la Colegiul Economic „Partenie Cosma” din Oradea, etapa județeană a celei de-a cincea ediții a Concursului național pe teme de protecția consumatorilor „ALEGE! Este dreptul tău!”.

 


Concursul se adresează în mod direct unor grupuri țintă, structurate după vârstă, elevilor din clasele I - V, V - VIII, și IX – XII, și indirect, familiilor copiilor, cadrelor didactice și comunității. Potrivit regulamentului, întrecerile se desfășoară pe trei etape (etapa pe școală, pe județ și etapa națională), diferențiat, pe categorii de vârstă. Elevii din ciclurile primar și gimnazial au avut de realizat desene cu tema „Stil de viață sănătos”, iar liceenii, eseu.

 

În ziua de desfășurare a etapei județene, liceenii și-au prezentat eseul în power point, susținând, totodată și un examen scris tip grilă. În  elaborarea eseurilor,  concurenții au putut opta pentru una din trei variante (Eticheta produsului nealimentar – mijloc de informare pentru consumatori, Implicarea mass-media în protecția consumatorilor, și Importanța serviciilor turistice în economia României.
Desenele au făcut obiectul unei expoziții.
 

Etapa națională – între 18 și 22 iunie

Etapa națională, programată pentru 18-22 iunie, se va desfășura pe două secțiuni: concurs individual (la care vor participa cei 47 de finaliști), și concurs pe echipe (la care vor lua parte cele opt echipe regionale). Bihorul face parte din zona RD6 Nord Vest, alături de județele Bistrița-Nasăud, Cluj-Napoca, Maramureș, Satu Mare, și Sălaj.

La etapa județeană, au fost premiați 11 concurenți la secțiunea desene, dintre care, Cătălina Ionescu și Alex Negrean (de la Șc. nr. 16 din Oradea) – premiul I , la clasele I-IV, și Karina Popa (aceeași școală) – premiul I, la clasele V-VIII, și doar cinci la secțiunea test-eseu a liceenilor : Nădejda Costru (C.N.„Avram Iancu” Ștei) – premiul I, Anamaria David și Alina Gădălean (de la Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea) - premiile II și III, Carmen Silcău (Gr. Șc. Agr. „Horea” Marghita) – mențiune, și Anca Podaru (C.N. „Avram Iancu” Ștei) – premiu special.

„Concursul urmărește educarea și conștientizarea tânărului consumator asupra  drepturilor și intereselor sale legitime.

În momentul în care tânărul consumator învață să ceară calitate refuzând să cumpere produse de proastă calitate sau neetichetate corespunzator sau să sesizeze abuzurile, agentul economic va fi obligat să ofere calitate.
Prin derularea proiectului, se încearcă formarea unei generații tinere de consumatori, conștientă de drepturile sale legitime, și o mai bună comunicare între participanți, transparență, oferirea unei viziuni asupra lumii profesionale, cunoașterea problemelor concrete ale societății, precum și  învățarea pluridisciplinară”, ține să sublinieze prof. Georgeta Sadoveanu, inspector școlar cu activitatea educativă . (Ov. D.)

În foto: economistele Anamaria David - premiul II, și Alina Gădălean -premiul III.


Trimite email
joi, 30 ianuarie 2025, 06:55:20 Ora standard a Europei de Est