Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Modele de teste pentru evaluările naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a

Ministerul Educației Naționale a publicat

Modele de teste pentru evaluările naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a

Ministerul Educației Naționale (MEN) a postat vineri, 28 martie 2014, pe site-ul http://subiecte2014.edu.ro/2014/, modele de teste pentru evaluările naționale la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în anul școlar 2013-2014.

Testele au fost elaborate de către Centrul Național de Evaluare și Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul școlar în curs, aceste evaluări se vor desfășura, în două sesiuni, în luna mai.
Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a constă în administrarea a trei teste vizând evaluarea competențelor de receptare a mesajelor citite, evaluarea competențelor de producere a mesajelor scrise și evaluarea competențelor de matematică. Elevii care au urmat cursurile clasei a II-a în limba maternă vor susține, pe lângă testele la limba română și matematică, încă două probe în care le vor fi evaluate competențele de receptare a mesajelor citite și competențele de producere a mesajelor scrise (ambele în limba maternă).
În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competențelor de receptare a mesajelor citite și testul de evaluare a competențelor de producere a mesajelor scrise se desfășoară în aceeași zi, cu o pauză de 10 minute între ele.
Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competențelor de înțelegere a textului scris în limba română și un test pentru evaluarea competențelor de matematică. Pentru elevii aparținând minorităților naționale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează și un test de evaluare a înțelegerii textului scris în limba maternă.
Evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susținerea unui test pentru evaluarea unor competențe specifice ariei curriculare „Limbă și comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competențe specifice ariei curriculare „Matematică și Științe ale naturii”.
Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a și în 60 de minute la clasele a IV-a și a VI-a.
În urma administrării testelor pentru evaluarea competențelor fundamentale la finalul clasei a II-a, a competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a, respectiv a evaluării elevilor la finalul clasei a VI-a, elevilor nu li se vor acorda note sau calificative, iar rezultatele obținute nu se înregistrează în catalogul clasei. Acestea sunt valorificate la nivelul unității de învățământ, prin elaborarea planurilor individualizate de învățare, acolo unde aceasta se impune, precum și pentru informarea părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.
După administrarea testelor la clasa a IV-a se realizează eșantionarea unităților de învățământ din învățământul de stat și particular din întreaga țară, evaluarea competențelor fundamentale dobândite în ciclul primar la finalul clasei a IV-a fiind o evaluare standardizată și având ca scop furnizarea datelor și a dovezilor necesare pentru diagnoza sistemului de învățământ la nivel primar.
Biroul de presă

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 08:29:15 Ora standard a Europei de Est