Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Bugetul universității și planul operațional

Senatul Universității în a 39-a ședință plenară

Bugetul universității și planul operațional

Comisia de Relații Internaționale și Interne (CRII) vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 24 martie 2014.

Luni, 24 martie, 2014, Senatul Universității din Oradea s-a reunit pentru a finaliza un lung șir de dezbateri, minuțios studiate în cele 9 Comisii de specialitate ale Senatului, în săptămânile precedente, și materializate în rapoarte sectoriale precise, bazate pe indicatori cuantificabili.
Legislativul universitar, sub conducerea președintelui prof. univ. dr. Sorin Curilă, a dezbătut într-o ședință de cinci ore, o problematică diversă (24 de subiecte), dar concentrată în jurul a două teme principale: bugetul universității și planul operațional pentru 2014.
Invitați speciali
La ședința plenară au participat ca invitați speciali: reprezentanți ai facultăților IETI și IEMI; rectorul universității și doamna director economic Crina Gherlea.
Prezența rectorului în Senat a devenit o constantă a conlucrării universitare. Domnia sa onorează Senatul ori de câte ori sunt supuse aprobării Senatului rapoartele de activitate, planurile de lucru ale Executivului – strategii, planuri operaționale, inițiative pe care Consiliul de administrație nu și le asumă direct.
Și în ședința de luni, domnia sa a avut o lungă expunere legată, în principal, de inițiativele de tipul menționat. Inițiativa a fost urmată de un dialog animat finalizat cu ideea că asumarea de responsabilități noi trebuie să fie fixată în formule procedurale clare și exprimată în indicatori preciși. Dl rector a invitat-o pe doamna Crina Gherlea, director general economic, să se pronunțe în legătură cu bugetul universității și problemele adiacente.
Doamna Crina Gherlea a comentat scurt invitând toți factorii de decizie să citească Informarea privind situația financiară, un  raport word, privind starea de fapt și să-și reunească forțele pentru a lua măsurile necesare funcționării universității.
Invitarea membrilor facultăților – alții decât cei aleși în Senat – pentru a-și expune problemele, îngrijorările, dar și rezultatele remarcabile (personale și instituționale) în plen a fost inițiată ca formulă de comunicare specifică a Senatului cu colegii din corpul academic. Ea a devenit o cutumă pe care mai mulți decani au întărit-o prin prezența directă a domniilor lor. Senatul așteaptă și colegii tineri, care prin energia domniilor lor pot contribui la formularea unor probleme încă neabordate în Senat, dar importante pentru tinerii universitari.
La Ședința de luni au participat domnii decani, prof univ. dr. ing. Teodor Leuca (IETI) și prof. univ. dr. ing. (EMI) Gabriel Bendea (EMI). Dânșii au luat cuvântul în numele colectivelor pe care le conduc și au expus principalele probleme cu care se confruntă. Au evaluat succint riscurile, amenințările și resursele pe care le-au identificat, precum  și soluțiile pe care le întrevăd.
Acestea ar putea fi exprimate într-un singur cuvânt: reformare. Domnul profesor Leuca a pronunțat și oficial o soluție radicală: o singură facultate de ingineri!
Dezbateri în jurul bugetului
Universitatea trece prin constrângeri bugetare. Toate documentele supuse aprobării Senatului arată aceste lucruri.
Documentele bugetare precum: Aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe anul 2013; Aprobarea Execuției Bugetare pe universitate/2013; Aprobarea bugetului previzionat de venituri și cheltuieli pe anul 2014, Informare privind situația financiară anuală indică situația în termeni cuantificabili.
Din cauza acestor constrângeri, Senatul se solidarizează cu Consiliul de administrație în rezolvarea situației și a aprobă, în variante propusă de Consiliul de administrație, o serie de măsuri austere. Dintre acestea cităm:  Organigramele unor compartimente ale universității; propunerile de stabilire a formațiilor de studiu la numărul maxim permis de lege. De asemenea, Senatul nu a respins propunerea Consiliului de administrație care amână acordarea unor noi gradații de merit până la identificarea surselor de finanțare.
Discuțiile în jurul unor inițiative au fost ample și s-au finalizat în cereri de încadrare strictă în proceduri. Domnul președinte prof. univ. dr. ing. Sorin Curilă, după ce a exprimat dorința de a aproba trecerea Bazei sportive și a Stațiunii Pomicola în administrarea facultăților de profil, ca structuri didactice și de cercetare, a subliniat necesitatea ca orice aprobare, oportună și salutară pentru funcționalitatea unui compartiment sau altul, să fie bazată pe proceduri clare și responsabilități bine demarcate, atât material, cât și financiar.
Numirea unor noi șefi de secție în cadrul Spitalului Universitar „Doctor  Gavril Curteanu”
Propunerile de numire în funcția de șef de secție la Secția de Clinică de Psihiatrie I și șef de secție la Secția de Clinică de Psihiatrie II, propuneri venite din partea Consiliului Facultății de Medicină și Farmacie au fost analizate  de către doamna prof. univ. dr. Mariana Mureșan și comisia pe care o conduce. Domnia sa a susținut cu căldură numirea ca șefi de secție a domnilor doctori șef lucrări dr. Belba Adriana și asistent univ. dr. Iova Claudiu. Senatul a aprobat numirea.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele CRII

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:02:15 Ora standard a Europei de Est