Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

Bugetul universității și planul operațional

Senatul Universității în a 39-a ședință plenară

Bugetul universității și planul operațional

Comisia de Relații Internaționale și Interne (CRII) vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 24 martie 2014.

Luni, 24 martie, 2014, Senatul Universității din Oradea s-a reunit pentru a finaliza un lung șir de dezbateri, minuțios studiate în cele 9 Comisii de specialitate ale Senatului, în săptămânile precedente, și materializate în rapoarte sectoriale precise, bazate pe indicatori cuantificabili.
Legislativul universitar, sub conducerea președintelui prof. univ. dr. Sorin Curilă, a dezbătut într-o ședință de cinci ore, o problematică diversă (24 de subiecte), dar concentrată în jurul a două teme principale: bugetul universității și planul operațional pentru 2014.
Invitați speciali
La ședința plenară au participat ca invitați speciali: reprezentanți ai facultăților IETI și IEMI; rectorul universității și doamna director economic Crina Gherlea.
Prezența rectorului în Senat a devenit o constantă a conlucrării universitare. Domnia sa onorează Senatul ori de câte ori sunt supuse aprobării Senatului rapoartele de activitate, planurile de lucru ale Executivului – strategii, planuri operaționale, inițiative pe care Consiliul de administrație nu și le asumă direct.
Și în ședința de luni, domnia sa a avut o lungă expunere legată, în principal, de inițiativele de tipul menționat. Inițiativa a fost urmată de un dialog animat finalizat cu ideea că asumarea de responsabilități noi trebuie să fie fixată în formule procedurale clare și exprimată în indicatori preciși. Dl rector a invitat-o pe doamna Crina Gherlea, director general economic, să se pronunțe în legătură cu bugetul universității și problemele adiacente.
Doamna Crina Gherlea a comentat scurt invitând toți factorii de decizie să citească Informarea privind situația financiară, un  raport word, privind starea de fapt și să-și reunească forțele pentru a lua măsurile necesare funcționării universității.
Invitarea membrilor facultăților – alții decât cei aleși în Senat – pentru a-și expune problemele, îngrijorările, dar și rezultatele remarcabile (personale și instituționale) în plen a fost inițiată ca formulă de comunicare specifică a Senatului cu colegii din corpul academic. Ea a devenit o cutumă pe care mai mulți decani au întărit-o prin prezența directă a domniilor lor. Senatul așteaptă și colegii tineri, care prin energia domniilor lor pot contribui la formularea unor probleme încă neabordate în Senat, dar importante pentru tinerii universitari.
La Ședința de luni au participat domnii decani, prof univ. dr. ing. Teodor Leuca (IETI) și prof. univ. dr. ing. (EMI) Gabriel Bendea (EMI). Dânșii au luat cuvântul în numele colectivelor pe care le conduc și au expus principalele probleme cu care se confruntă. Au evaluat succint riscurile, amenințările și resursele pe care le-au identificat, precum  și soluțiile pe care le întrevăd.
Acestea ar putea fi exprimate într-un singur cuvânt: reformare. Domnul profesor Leuca a pronunțat și oficial o soluție radicală: o singură facultate de ingineri!
Dezbateri în jurul bugetului
Universitatea trece prin constrângeri bugetare. Toate documentele supuse aprobării Senatului arată aceste lucruri.
Documentele bugetare precum: Aprobarea Bugetului de Venituri și Cheltuieli pe anul 2013; Aprobarea Execuției Bugetare pe universitate/2013; Aprobarea bugetului previzionat de venituri și cheltuieli pe anul 2014, Informare privind situația financiară anuală indică situația în termeni cuantificabili.
Din cauza acestor constrângeri, Senatul se solidarizează cu Consiliul de administrație în rezolvarea situației și a aprobă, în variante propusă de Consiliul de administrație, o serie de măsuri austere. Dintre acestea cităm:  Organigramele unor compartimente ale universității; propunerile de stabilire a formațiilor de studiu la numărul maxim permis de lege. De asemenea, Senatul nu a respins propunerea Consiliului de administrație care amână acordarea unor noi gradații de merit până la identificarea surselor de finanțare.
Discuțiile în jurul unor inițiative au fost ample și s-au finalizat în cereri de încadrare strictă în proceduri. Domnul președinte prof. univ. dr. ing. Sorin Curilă, după ce a exprimat dorința de a aproba trecerea Bazei sportive și a Stațiunii Pomicola în administrarea facultăților de profil, ca structuri didactice și de cercetare, a subliniat necesitatea ca orice aprobare, oportună și salutară pentru funcționalitatea unui compartiment sau altul, să fie bazată pe proceduri clare și responsabilități bine demarcate, atât material, cât și financiar.
Numirea unor noi șefi de secție în cadrul Spitalului Universitar „Doctor  Gavril Curteanu”
Propunerile de numire în funcția de șef de secție la Secția de Clinică de Psihiatrie I și șef de secție la Secția de Clinică de Psihiatrie II, propuneri venite din partea Consiliului Facultății de Medicină și Farmacie au fost analizate  de către doamna prof. univ. dr. Mariana Mureșan și comisia pe care o conduce. Domnia sa a susținut cu căldură numirea ca șefi de secție a domnilor doctori șef lucrări dr. Belba Adriana și asistent univ. dr. Iova Claudiu. Senatul a aprobat numirea.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președintele CRII

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 02:36:51 Ora standard a Europei de Est