Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Asistența socială – un domeniu nobil

Declarație politică

Asistența socială – un domeniu nobil

În data de 18 martie 2014 s-a sărbătorit Ziua mondială a asistenței sociale, care celebrează un domeniu de activitate nobil, care urmărește asigurarea nevoilor sociale și creșterea calității vieții pentru persoane dezavantajate sau aflate în situații de risc.

De fapt, asistența socială se ocupă de lucrurile mai puțin plăcute ale vieții și care nu aduc un profit economic clar și imediat, dar fără de care nu s-ar putea asigura demnitatea și compasiunea celor afectați de boli incurabile, persoanelor cu dizabilități, categoriilor sociale defavorizate: copiii străzii, copiii abandonați, femeile supuse violențelor, persoanele traficate, bătrâni și a altora pe care nu-i vedem, dar care există în grija asistenților sociali.
Activitatea de asistență socială se desfășoară atât în sistem public, cât și în sistem privat. Organizațiile neguvernamentale acoperă peste 49% din serviciile sociale acreditate din România asigurând protecția copilului, a familiei, îngrijirea instituțională și la domiciliu a persoanelor vârstnice, cantine sociale, adăposturi pentru persoane victime ale violenței, asistarea persoanelor cu dizabilități sau a persoanelor în situație de sărăcie.
România este încă deficitară la capitolul asistență socială, femeile victime ale violenței domestice nu au unde să se refugieze, încă mai mor mulți oameni pe stradă din cauza frigului și a lipsei de adăpost și hrană, persoanele cu dizabilități fizice sau psihice sunt închise în casa lor ca într-o închisoare, neexistând destule spații care să asigure un acces facil sau centre specializate în care acestea să poată să își îmbunătățească condiția.
Asigurarea serviciilor de asistență socială implică utilizarea de resurse materiale și financiare, dar și dragoste, dăruire și devotament din partea asistenților sociali și a voluntarilor implicați în aceste activități.
Eforturile și activitățile acestor oameni și organizații trebuie susținute și dezvoltate, fie că se desfășoară în sistem public, fie în sistem privat.
O țară trebuie să aibă grijă de cetățenii ei mai puțin norocoși, de aceea consider că proiectul de lege privind subvenționarea din fonduri publice a serviciilor sociale acordate de asociații, fundații și cultele recunoscute de lege, PLX 105/2013, aflat în dezbatere în comisiile Camerei Deputaților face o mare nedreptate serviciilor sociale asigurate în sistem privat și un mare deserviciu beneficiarilor actuali de servicii sociale subvenționate de la bugetul de stat.
Aprobarea acestui proiect de lege va conduce la un eșec în gestionarea problemelor cu care se confruntă persoanele cu dizabilități, persoanele vârstnice, persoanele asistate de ONG-urile din domeniul social, deoarece autoritățile publice locale nu sunt pregătite să asigure fondurile necesare sprijinirii acestor activități.
Nu putem risca ca, în urma sub-finanțării, acestea să-și restrângă semnificativ activitatea, urmând ca beneficiarii de servicii sociale „să ajungă pe treptele instituțiilor publice pentru ca acestea să se descurce”, știind clar că furnizorii publici de servicii sociale nu au capacitatea de a se ocupa de cei peste 12.000 de beneficiari de servicii sociale asigurate de organizațiile neguvernamentale, deoarece pentru aceștia nu se cheltuiește bani doar din subvenția acordată, ci și din alte fonduri atrase de organizații prin alte mijloace.
Consider că trebuie să se țină cont de părerea exprimată și să se includă în textul proiectului de lege a propunerilor sectorului neguvernamental, astfel încât acesta:
•Să prevadă mecanisme obligatorii de alocare de fonduri în bugetele autorităților locale pentru subvenții acordate furnizorilor privați
•Să nu instituie o durată maximă pentru finanțarea unui serviciu al unui furnizor privat (eliminarea termenului de 3 ani din proiectul de lege);
•Să mențină accesul egal la servicii sociale a tuturor cetățenilor României, prin eliminarea limitării finanțării prin subvenție numai în mediul rural;
•Să permită furnizorilor privați o flexibilitate firească și absolut necesară în găsirea de resurse suplimentare finanțării serviciilor sociale, prin eliminarea restricției destinației fondurilor din subvenție exclusiv către personalul de specialitate. 
Florica CHERECHEȘ
Deputat PNL
 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 10:17:40 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...