Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Dezvoltarea infrastructurii de afaceri transfrontaliere

Proiectul s-a finalizat cu

Dezvoltarea infrastructurii de afaceri transfrontaliere

Vineri, 21 martie 2014, la Liceul „Don Orione” din Oradea, Societatea de Binefacere „Don Orione” și partenerul său de proiect din Ungaria, Camera de Comerț și Industrie a Județului Békés, au prezentat rezultatele proiectului „Acces transfrontalier la sprijin în afaceri”, care se va încheia pe 31 martie 2014.

La reuniune au participat, pe lângă reprezentanții celor doi parteneri din România și Ungaria, dna Daniela Călinescu, consilier pentru afaceri europene al Prefecturii Bihor, dna Smaranda Scridon, consilier județean și dl viceprimar Ovidiu Mureșan. Partenerul din Ungaria a fost reprezentat de președintele Camerei de Comerț și Industrie a Județului Békés, dl Hodsagi Tamas, secretarul Camerei, dl Toth Zsolt, alți reprezentanți.
Dl manager Miheller Martin a prezentat distinșii invitați și scopul evenimentului, după care l-a invitat pe dl viceprimar să ia cuvântul în deschiderea reuniunii. Dl viceprimar Ovidiu Mureșan a asigurat Societatea de Binefacere „Don Orione” de tot sprijinul Primăriei Oradea și de aprecieri pentru implementarea proiectelor menite să dezvolte infrastructura și baza materială a școlii, domnia sa a apreciat realizările și a felicitat conducerea Societății de Binefacere și a liceului pentru realizarea incubatorului de afaceri. Adresându-se elevilor, dl viceprimar și-a exprimat bucuria pentru performanțele lor.
„Performanțele voastre se văd și ce ne bucură pe noi, Primăria Municipiului Oradea, este faptul că voi continuați o linie pe care vrem să o extrapolăm la majoritatea unităților de învățământ liceal. Am spus cu mai multor prilejuri că nu ne propunem în Municipiul Oradea s-avem studenți și ulterior absolvenți de facultate care să nu-și găsească locuri de muncă. Din acest punct de vedere, la „Don Orione”, pragmatismul este demn de apreciat”, a subliniat dl viceprimar Ovidiu Mureșan.
Mulțumind dlui viceprimar pentru aprecieri, dl manager a accentuat importanța incubatorului de afaceri. „Preluând ideea dlui viceprimar, decât a fi șomer cu diplomă de facultate, este mult mai bine să ai firma ta și afacerea ta pe care să știi să o conduci. Noi o considerăm această investiție în tineri, în speță în voi, cei care sunteți aici, și vă invităm să participați la ea”, a concluzionat managerul liceului, dl Miheller Martin. În intervenția sa, președintele Camerei de Comerț și Industrie a Județului Békés, dl Hodsagi Tamas, s-a referit la rolul Camerei de Comerț și Industrie în sprijinirea practică a formării profesionale prin firmele care sunt membre ale Camerei de Comerț și la rezultatele proiectului, apreciind buna colaborare pe care a avut-o cu președintele Societății de Binefacere „Don Orione”, părintele Mihai Fechetă și cu managerul școlii, dl Miheller Martin.
În cuvântul său, părintele Mihai a ținut să se asigure că elevii înțeleg bine ceea ce se întâmplă la această reuniune finală de proiect. De când Don Orione se ocupă de afaceri, pentru că au citit că Don Orione se ocupă de caritate, de slujire, de învățământ. Cum de a ajuns la afaceri? Pentru înțelegerea exactă a lucrurilor, părintele le-a spicuit fragmente dintr-o scrisoare a lui Don Orione, scrisă în 1920.
„Noi nu facem politică; politica noastră este marea și sfânta caritate, de a face binele tuturor. Da, pentru a reuși mai bine să-i ajutăm pe copii, tineri…trebuie totuși să știm, să adoptăm metode noi și să nu încremenim în anumite tipare care au devenit depășite, demodate”. Părintele a lăsat să se înțeleagă că pentru a merge înainte, toată lumea trebuie să se adapteze la noile condiții ivite, la vremurile pe care le trăim.  
Prin intermediul acestui proiect, Societatea de Binefacere „Don Orione”, în colaborare cu partenerul său de proiect din Ungaria, și-a propus îmbunătățirea colaborării transfrontaliere dintre România și Ungaria prin dezvoltarea infrastructurii de afaceri transfrontaliere. Rezultatul principal al proiectului este înființarea unui Incubator de afaceri la Oradea, destinat tinerilor întreprinzători și crearea unui Centru de afaceri la Békéscsaba. Proiectul, finanțat prin Programul de Cooperare Transfrontalieră Ungaria – România 2007 – 2013, a dispus de un buget total de 696.222,52 euro, din care 439.500 euro au revenit liderului de proiect, respectiv Societății de Binefacere „Don Orione”, iar 256.722,52 euro au revenit partenerului de proiect, Camera de Comerț și Industrie a Județului Békés. Perioada de derulare a proiectului a fost de 24 luni și s-a desfășurat în perioada 1 aprilie 2012 - 31 martie 2014.
Principalele activități ale proiectului au fost: construirea Incubatorului de afaceri la Oradea, amenajarea și dotarea acestuia, achiziționarea, reabilitarea, amenajarea și dotarea viitoarei clădiri a Centrului de afaceri din Békéscsaba, promovarea celor două investiții, demararea procesului de incubare, organizarea unor conferințe, întâlniri de afaceri, participarea firmelor la târguri și expoziții și organizarea unor cursuri de formare profesională.
Prin implementarea acestui proiect s-a urmărit creșterea calității infrastructurii de afaceri în regiunea de frontieră româno – maghiară. Spațiul destinat Incubatorului  de afaceri din Oradea și cursurilor de formare profesională are o suprafață de peste 870 mp, fiind dotat și mobilat complet. Până acum au fost incubate 4 firme și s-au desfășurat un mare număr de cursuri. Centrul de afaceri la Békéscsaba are o suprafață de 216 mp și oferă servicii de consultanță în domeniul colaborării economice maghiaro – române, după cum aveam să aflăm de la dl manager Miheller Martin.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Dezvoltarea infrastructurii de afaceri transfrontaliere.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:55:50 Ora standard a Europei de Est