Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul preventiv „Școala fără violență”, ed. a VII-a, liceu

Joi, în Săptămâna Poliției Bihorene

Concursul preventiv „Școala fără violență”, ed. a VII-a, liceu

Joi, 20 martie 2014, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea, în cadrul Săptămânii Poliției Bihorene, a continuat Concursul preventiv „Școala fără violență”, cu secțiunea liceu, la care au participat 12 echipaje, opt din Oradea și câte unul din Beiuș, Dobrești, Aleșd și Vadu Crișului.

Cele 12 echipaje au reprezentat: Liceul cu Program Sportiv „Bihorul”, Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu”, Colegiul Național „Samuil Vulcan” Beiuș, Colegiul Economic „Partenie Cosma”, Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul”, Liceul Tehnologic Nr. 1 Dobrești, Colegiul Tehnic „Constantin Brâncuși”, Colegiul Tehnic „Alexandru Roman” Aleșd, Colegiul Național „Mihai Eminescu”, Colegiul Tehnologic Nr. 1 Vadu Crișului, Colegiul Tehnic „Andrei Șaguna” și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”.
Pe podium, echipajul economiștilor, urmat de echipajele de la „Mihai Eminescu” și „Mihai Viteazul”
La secțiunea liceu, concursul a fost prezentat de Adelina Corbuțiu din clasa a IX-a de la liceu gazdă, iar juriul a fost format din: prof. Costa Monica, de la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu”, agent principal Lăcrimioara Fărcane, din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Bihor, psiholog Mihaela Mincic, de la Colegiul Național „Emanuil Gojdu”, prof. Otilia Bejan, de la Palatul Copiilor și Elevilor, Otilia Șandor, de la „Jurnal bihorean” și eleva Roxana Lup, coregraf, dansator.
Ca și gimnaziștii, și liceenii și-au exprimat protestul împotriva violenței prin forme diferite ale artei: dans, teatru, desen, fotografie și film, precum și prin eseu.
Violența este una dintre marile probleme ale lumii contemporane. Violența școlară este un fenomen extrem de complex, cu o determinare multiplă: familială, societală, școlară, personală și culturală. Problema violenței în școală poate și trebuie să devină o temă de reflexie pentru toți cei implicați în viața școlii, ca să o cităm pe Adelina. Există un interes deosebit în rândul elevilor, cadrelor didactice și părinților cu privire la reducerea actelor de violență în școală. Iar reprezentanții poliției desfășoară nenumărate activități preventiv-educative în grădinițe și școli pentru informarea și educarea copiilor și elevii.
Inițiatorul acestui concurs este dna comisar șef de poliție Ioana Indrieș, cunoscută și îndrăgită de toți copiii și elevii județului Bihor. Pentru domnia sa, acest concurs este ca și propriul să „copil”, născut și crescut cu dragoste, la care ține enorm, și care a ajuns, iată, la vârsta de 7 ani. Alături de doamna comisar șef, în organizarea acestei ediții s-au implicat: dl comisar Marcel Cosma, inspector principal Flaviu Iova și agent principal Lăcrimioara Fărcane, iar gazdele au fost reprezentate de dna prof. Daniela Marinău și Camelia Timofte. 
În etalarea cunoștințelor în materie de prevenire a violenței în mediul școlar, concurenții au avut de susținut patru probe de concurs, proba artistică, proba teoretică (un chestionar tip grilă, cu câte trei variante de răspuns la toate cele 10 întrebări), proba afișului antiviolență, precum și un eseu, cu tema „Mesajul meu antiviolent”.  
Câștigătorii ediției
În urma jurizării, pe primul loc s-a situat echipajul Colegiului Economic „Partenie Cosma” din Oradea, urmat, pe locurile II și III, de echipajele de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” și  Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul.
Cei de la „Mihai Viteazul” și „Mihai Eminescu” au mai câștigat câte un premiu special pentru „Cel mai bun eseu”. Tot premii speciale au mai obținut: economiștii orădeni pentru „Cel mai bun afiș”, iar colegiile tehnice „Andrei Șaguna” din Oradea și „Alexandru Roman” din Aleșd, pentru „Cel mai bun moment artistic”. Echipajul de la „Onisifor Ghibu” a primit un premiu special pentru Găzduire exemplară timp de 7 ani.
Câștigătorii premiilor I, II și III (de la cele două secțiuni, gimnaziu și liceu) vor fi premiați, în mod festiv, marți, 25 martie 2014, la sediul Poliției, de Ziua Poliției Române.  
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul preventiv „Școala fără violență”, ed. a VII-a, liceu.      

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 07:29:36 Ora standard a Europei de Est