Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Reuniune de proiect Comenius în Italia - Dicționar ilustrat „Unity through diversity”

În perioada 10-13 martie, a avut loc a VIII-a întâlnire

Reuniune de proiect Comenius în Italia - Dicționar ilustrat „Unity through diversity”

În perioada 10-13 martie 2014, a avut loc a opta reuniune de proiect Comenius „Unity through diversity”, în frumosul oraș medieval Lucca, din Italia.

Astfel, echipa Școlii Gimnaziale Nr. 16 din Oradea, reprezentată de prof. coordonator Violeta Roman și prof. Andrea Molnar, a participat la activitățile de lucru desfășurate în școlile și grădinițele din renumita regiune Toscana, alături de profesori din: Franța, Portugalia, Finlanda, Spania, Irlanda de Nord, Croația, Turcia, Polonia și din țara gazdă, Italia.
Tema acestei reuniuni de proiect a fost realizarea unui dicționar ilustrat în cele 10 limbi europene. Materialul prezentat de prof. Violeta Roman și dicționarul pentru învățarea limbii române alcătuit de elevii Școlii Gimnaziale Nr. 16, coordonați de  învățătoarele: Vlad Rodica, Gârba Corina, Farcaș Amalia, Blag Monica, Muset Florica, Torjoc Florica, Hirțe Mariana, Micle Ioana și profesoarele Crețiu Florica și Bidilița Florina, s-a bucurat de mare succes în cadrul ședințelor de lucru desfășurate în Italia. Creativitatea și acuratețea oglindite în lucrările realizate de elevii orădeni i-au impresionat pe partenerii de proiect.
În Lucca am vizitat două grădinițe, Picciorana și St. Vito, 4 școli primare, Radice School, Fornaciari School, Donatelli School, Guidi School și două școli gimnaziale, Chelini School și Arancio School, am participat  la ore și diverse ateliere de lucru, am vizionat spectacole de dans și muzică pregătite de copii cu mult entuziasm. Un moment emoționant a fost întâlnirea cu elevii români din Italia. Copiii le-au povestit părinților cu multă bucurie despre eveniment si despre activitățile din proiect.
În cadrul întâlnirii cu oficialitățile din Lucca: primarul și reprezentantul inspectoratului din educație, am avut ocazia să fim ambasadorii României, dar și să facem schimb de informații despre sistemele de învățământ. Am remarcat plăcerea cu care delegațiile țărilor participante își amintesc de întâlnirea de proiect din Oradea care a avut loc în luna mai, 2013.
La finalul întâlnirii participanții au apreciat utilitatea activităților  desfășurate, s-a discutat despre implementarea proiectului, produsele finale și temele viitoarelor reuniuni din Spania și Portugalia, s-a făcut schimburi de felicitări și scrisori realizate de către copii, s-au legat prietenii. Delegațiile se vor reîntâlni în luna aprilie în Insulele Canare din Spania.
Proiectul este realizat cu sprijinul financiar al Comisiei Europene în cadrul Programului Sectorial Comenius al Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții. Toate informațiile pe care le furnizăm reprezintă responsabilitatea exclusivă a echipei de proiect, iar Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale și Comisia Europeană nu sunt responsabile pentru modul în care este folosit conținutul acestor informații.
Prof. Violeta Roman,
coordonator de proiect
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Reuniune de proiect Comenius în Italia - Dicționar ilustrat „Unity through diversity”.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:39:16 Ora standard a Europei de Est