Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Voluntariatul - o lecție de viață

La Liceul Greco-Catolic „Iuliu Maniu”

Voluntariatul - o lecție de viață

Este al 10-lea an în care derulăm în școala noastră activități de voluntariat în cadrul Strategiei Naționale de Acțiune Comunitară.

Acest program stă sub egida Ministerului Educației Naționale și fost inițiat în România în anul 2004 de către Baroana Nicholson, membră a Parlamentului Europei.
În anul 2004, liceul nostru a fost ales să facă parte din acest program și timp de 9 ani am colaborat cu Centrul de Educație Incluzivă „Orizont” și „Casa Minunată”, desfășurând numeroase activități și participând la concursuri și festivaluri.
Din anul școlar 2013-2014 colaborăm cu Asociația Caritas Eparhial Oradea în cadrul acestui program. Am avut o mare bucurie să văd un număr atât de mare de elevi doritori să se implice, să ofere din timpul lor liber pentru a fi voluntari.
Cu un plan bine stabilit în luna septembrie, am început să ne implicăm în diverse activități. Prima activitate a fost în luna octombrie, „Săptămâna legumelor și a fructelor donate”. S-au colectat pe lângă legume și fructe și alimente cu ajutorul voluntarilor și al cadrelor didactice din școală care au fost donate Cantinei Sociale Caritas.
Campania a fost emoționantă și a promovat voluntariatul, implicarea, altruismul, solidaritatea.
Voluntarii Liceului Greco Catolic „Iuliu Maniu” au participat, de asemenea, la colecta de Crăciun, realizarea de felicitări, campania 2%, iar ca activitate permanentă e voluntariatul de la Centrul de zi Gabrielle. În prezent, centrul este frecventat de 11 copii din familii nevoiașe, cu vârsta cuprinsă între 7 și 16 ani.
Voluntarii îi ajută pe acești copii atât la teme cât și la desfășurarea diferitelor activități care să le dezvolte capacitățile fizice și intelectuale.
Opiniile unor voluntari din a X-a A
„Este o experiență deosebită și nouă pentru mine, care mă ajută să îmi descopăr noi abilități, ajutând acolo unde e nevoie de mine”. (Raluca Pop)
„Este o experiență de viață, o experiență frumoasă, care te face să fii mai bun și să îi ajuți pe ceilalți”. (Alexandra Ciarnău)
„Este o adevărată lecție de viață experiența cu copii de la Centrul de zi Gabrielle. Mă bucur că fac parte din acest minunat program”. (Corduneanu Cezara)
„Voluntariatul pentru mine este un mare privilegiu, deoarece pot să-i ajut pe ceilalți și pot să le fac o mică bucurie, aceea de a- L cunoaște pe Dumnezeu în ceilalți. Prin distribuirea colectei de Crăciun am învățat să fiu mai rapid și mai util celor din jur. Sper că am putut să ajut și de fiecare dată când voi fi solicitat voi merge cu o deosebită plăcere și cu gândul de a-i ajuta pe ceilalți”. (Chindriș Vasile)
„Voluntariatul reflectă încredere și speranță... speranța celor care au nevoie de ajutor, că întotdeauna se va găsi cineva cu suflet mare care să ofere acel ajutor fără a aștepta ceva în schimb. În cadrul voluntariatului am participat la confecționarea felicitărilor, distribuirea plicurilor din campania 2% și împachetatul cutiilor pentru colecta de Crăciun. Încă nu am avut plăcerea, dar abia aștept să-i cunosc pe copiii de la centrul Gabrielle și ori de câte ori va fi nevoie de mine voi fi prezentă și voi oferi tot suportul meu”. (Covaciu Cynthia)
Prof. Adina Radu,
coordonator SNAC

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:29:40 Ora standard a Europei de Est