Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Concursul preventiv „Școala fără violență”, ed. a VII-a, gimnaziu

Marți, în Săptămâna Poliției Bihorene

Concursul preventiv „Școala fără violență”, ed. a VII-a, gimnaziu

Marți, 18 martie 2014, la Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu” din Oradea, s-a desfășurat cea de-a VII-a ediție a Concursului preventiv „Școala fără violență”, secțiunea gimnaziu, la care au participat 14 echipaje, trei din Oradea și câte unul din Aușeu, Butani, Finiș, Remetea, Remeți, Rieni, Roșia, Sâmbăta, Tărcaia, Tinca și Vadu Crișului.

Ediția a fost câștigată de echipajul de la „Dimitrie Cantemir” din Oradea  
Silvia Ghiță, Maria Radu, Denisa Bocea, Sorin Uvegheș și George Ionescu, elevii dnei profesor Diana Popa, au urcat, din nou, pe cea mai înaltă treaptă a podiumului. Tot elevii de la Școala Gimnazială „D. Cantemir” au câștigat și cea de-a VI-a ediție, în 24 aprilie 2013. Așadar, elevii dnei prof. Diana Popa confirmă: Succesul naște succes!
„Competiția urmărește formarea unei conduite în rândul elevilor, menită să prevină manifestarea violenței în mediul școlar. Printre obiectivele concursului se numără: implicarea elevilor în activități preventive, optimizarea mesajelor preventive și diversificarea canalelor prin care acestea sunt transmise tinerilor, astfel încât să fie cât mai apropiate caracteristicilor de vârstă ale acestora și, nu în ultimul rând, consolidarea parteneriatului poliție – școală”, susține dna comisar șef de poliție Ioana Indrieș, coordonatorul principal al evenimentului. Tot din partea Inspectoratului de Poliție Județean Bihor au mai participat: comisar Marcel Cosma, inspector principal Flaviu Iova și agent principal Lăcrimioara Fărcane. Cei doi parteneri, Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, au fost reprezentați de inspectorul școlar general Daniel Negrean și inspectorul școlar Mioara Þigan, iar gazdele au fost reprezentate de dl director Mircea Pop, prof. Daniela Marinău, Camelia Timofte și Claudia Târb.
Și de această dată, concurenții s-au întrecut în a-și etala cunoștințele în materie de prevenire a violenței în mediul școlar, susținând trei probe de concurs, una teoretică (un chestionar tip grilă, cu câte trei variante de răspuns la toate cele 10 întrebări), o probă practică, în cadrul căreia concurenții au prezentat o scenetă cu mesaj nonviolent și proba afișului, realizat pe tema prevenirii violenței.
Câștigătorii ediției
În urma jurizării, pe primele trei locuri s-au clasat: echipajul Școlii Gimnaziale „Dimitrie Cantemir” din Oradea, urmat, pe locurile II, III, de echipajele de la Colegiul Tehnic Nr. 1 Vadu Crișului și Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”.
S-au mai acordat patru premii speciale: Premiu pentru cel mai sugestiv mesaj (echipajelor din Tinca și Butani) și Premiu pentru cel mai bun moment artistic (echipajelor de la LPS „Bihorul și Școala Gimnazială „Alexandru Roman” din Aușeu).
Premiile au constat în diplome, trofee, cupe și cărți; e vorba despre volumul „Alegerea mea” – eseuri antiviolență”, volum editat în 2013 și coordonat de Ioana Indrieș și Carmen Tripe.
Organizatorii competiției au felicitat și premiat toți participanții, elevi profesori coordonatori (și directori de școli) pentru participare, seriozitate, pregătire, implicare și dăruire.
Prin intermediul imaginilor, îi veți cunoaște pe toți actorii ediției, organizatori, juriu, concurenți, profesori coordonatori (de la Școala Gimnazială „D. Cantemir”, Colegiul Teh. Nr. 1 Vadu Crișului, Lic.T. „O. Ghibu”, Șc. Gim. „Alexandru Roman” din Aușeu, Liceul cu Program Sportiv „Bihorul”, Lic. Teoretic „Nicolae Jiga” din Tinca, Șc. Gim. Nr. 2 din Remeți și de la școlile gimnaziale nr. 1 din: Rieni, Butani, Remetea, Roșia, Sâmbăta, Tărcaia și Finiș).
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Concursul preventiv „Școala fără violență”, ed. a VII-a, gimnaziu.     

Trimite email
duminică, 22 decembrie 2024, 07:34:26 Ora standard a Europei de Est