Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Elevi și dascăli ai Liceului Pourg-Chevre, din Segre

Timp de o săptămână, pedagogiștii orădeni au avut oaspeți dragi, din Franța

Elevi și dascăli ai Liceului Pourg-Chevre, din Segre

În cadrul unui proiect de parteneriat inițiat în 2006, zece elevi francezi de la Liceul Pourg - Chevre, din Segre, însoțiți de doi profesori, Florina Burlacu (româncă din Buzău, stabilită în Franța) și Desmottes Christine, au petrecut o săptămână în municipiul de pe Crișul Repede, fiind oaspeții partenerilor lor de proiect de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” din Oradea.

Pedagogiștii orădeni au fost o săptămână în Franța, în 2006, în prima etapă a proiectului, și vor pleca din nou, la toamnă, probabil. Și la ei, ca și la noi, cazarea s-a făcut în familiile elevilor.
Prin intermediul acestui proiect, profesorii catedrei de limbi moderne de la Liceul Pedagogic „Iosif Vulcan” urmăresc o apropiere și o cunoaștere mai bună a elevilor și dascălilor orădeni și francezi care s-au cunoscut înainte doar prin corespondență, prin internet, noi căi și mijloace de cunoaștere a celor două culturi, civilizații, limbi și popoare...
Profesoarele Sorina Todor și Teodora  Popa (organizatorii principali ai schimbului de experiență româno-francez) s-au preocupat ca oaspeții francezi să vadă și să afle cât mai multe lucruri despre Oradea și România, despre elevii, dascălii și școala românească.
Pe parcursul săptămânii (5-12 aprilie), elevii francezi și dascălii lor au participat la ore (de franceză, engleză, germană și spaniolă), au vizionat filmul documentar „Sibiul – capitală culturală europeană”, au vizitat obiective cultural-turistice din municipiul Oradea, au făcut excursii în județ, la Chișcău (la Peștera Urșilor), la Bratca (luând masa la Hanul Brătcuței, un fel de „han al Ancuței”, unde au servit mâncăruri tradiționale românești), la Băile Felix, și chiar o excursie la Ciucea, la Mausoleul lui Octavian Goga.
Vineri, după vizitarea bibliotecii franceze a liceului, au avut parte de un party special în cadrul cabinetului de documentare și informare. Momentele artistice au fost susținute de Vivien Mascaș și colegele sale de trupă (Raluca Moș, Mago Timea, Andreea Onaca, Fiko Greta și Denisa Cristea). Ele au prezentat un număr de dans hip hop. Alexandrina Chelu, Florian Chelu și Dave Bryan au sensibilizat apoi, în chip aparte, printr-un recital muzical de înaltă ținută artistică.
Directorul liceului, prof. Simona Martin, și Desmottes Christine și-au adresat felicitări și mulțumiri pentru vizită și găzduire, arătându-se încântate de colaborare și dornice de o dăinuire a legăturilor benefice create între cele două școli. (Ovidiu DAN) 

 P.S,. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:  Elevi și dascăli ai Liceului Pourg-Chevre, din Segre.   

Trimite email
vineri, 3 ianuarie 2025, 05:40:44 Ora standard a Europei de Est