Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Prima ediție a programului de internship pentru studenții și absolvenții informaticieni

Oportunitate de carieră pentru informaticieni

Prima ediție a programului de internship pentru studenții și absolvenții informaticieni

Compania de producție IT Trencadis organizează prima ediție a programului de internship pentru studenții și absolvenții informaticieni din Oradea, în perioada 10 martie - 27 iunie 2014.

Proiectul se derulează în parteneriat cu Facultatea de Inginerie Electrică și Tehnologia Informației și Facultatea de Științe din cadrul Universității din Oradea.
Timp de trei luni, patru studenți talentați și pasionați de informatică vor învăța, într-un cadru profesional non-formal, tehnologii specifice și de actualitate în domeniul IT: ASP.NET, C#, SQL SERVER, HTML, CSS, JQuerry. Cursurile se derulează prin întâlniri directe și online, în limba română și engleză, iar studenții vor fi îndrumați, cu sfaturi și explicații, de mentori cu experiență în domeniu, membri ai echipei Trencadis Oradea.
Programul de Internship va completa cunoștințele dobândite în facultate și va oferi studenților ocazia de a aplica tehnologiile învățate în proiecte practice. În plus, studenții se vor adapta mediului de lucru într-o companie și vor participa la activități extra-profesionale și de relaxare alături de echipa Trencadis.
La sfârșitul programului de internship, studenții vor putea demonstra cunoștințele dobândite prin pregătirea practică a unui proiect. În urma evaluărilor efectuate pe parcursul perioadei de training și a evaluării finale, cel mai talentat și motivat student va fi angajat în companie pe perioadă nedeterminată. Totodată, și ceilalți absolvenți a programului vor rămâne în atenția companiei pentru angajarea în momente ulterioare de extindere a echipei.
Înscrierile în programul Trencadis Oradea Internship au loc în perioada 10-24 martie, iar selecția candidaților se va face prin interviu și test practic de cunoștințe și inteligență în perioada 24-26 martie 2014.
Joi, la sala de conferințe, a fost prezentat programul de internship
Joi, 13 martie 2014,  manager Doru ȘUPEALĂ și echipa sa au prezentat programul de internship, în sala de conferințe a Bibliotecii Universității din Oradea.
„Compania Trencadis este un jucător important pe piața producției românești de software, web design și aplicații mobile, care are o istorie de 7 ani și un palmares de peste 500 de proiecte și produse proprii originale livrate deja către companii private și de stat și instituții publice din administrația locală și centrală. Trencadis are în prezent un număr de 40 de angajați, care lucrează în centrele sale din Baia Mare și Oradea, media de vârstă a acestora fiind de 27 de ani”, a mai spus managerul Doru ȘUPEALĂ, care are darul de a cuceri auditoriul.
Pentru detalii suplimentare, accesați ww.internshiporadea.trencadis.ro.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Prima ediție a programului de internship pentru studenții și absolvenții informaticieni.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:18:36 Ora standard a Europei de Est