Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

“Primăvara ne zâmbește”

Proiect tematic de o zi

“Primăvara ne zâmbește”

În curtea-livadă a Grădiniței nr. 42 “Maria” din Oradea e raiul de pe Pământ!
Cireșii sunt în floare, curtați de albine, mugurii florali ai merilor stau să se deschidă, prunii amenință și ei cu concurența, numai nucul singuratic pare posomorât; ce să facă el dacă florile lui nu sunt vii și parfumate, și trec neobservate?

Copiii fug la cules de păpădii, iar cireșii îi ademenesc, presărându-le petale prin păr. Din înaltul, soarele zâmbește copiilor, satisfăcut de isprava ce-a făcut; un vânticel năzdrăvan scutură petalele de cireș așa încât o ploaie albă binecuvântată așterne petale pe iarba portocalie de unde Ștefania adună păpădii pentru coroniță.
Într-o asemenea împărăție, i-am găsit ieri (vineri, 11 aprilie 2008) pe copiii grupei mici “A”, îndrumați de educatoarea Elena Negrău; iar directoarei (Viorica Indrea) îi creștea inima văzând atâta frumusețe: flori printre flori!  
Dăm să citim argumentul poetic al proiectului tematic de o zi  - “Primăvara ne zâmbește”:
“Zâmbește, natura te iubește!
Ne naștem din bucuria de a iubi, învățăm din setea de a descoperi…, ne înarmăm cu ambiție, pregătindu-ne spiritual și voința DE A FI OM…, și toată această goană spre împlinire o întreprindem în sala de grupă a grădiniței…” și în curtea-livadă…, adăugăm noi.
Natura zâmbea văzând bucuria copiilor, iar educatoarea era încântată de spectacol. A aplecat o crenguță de cireș pentru observare, a ajutat-o pe Ștefania să-și împletească păpădiile în coroniță, a dirijat orchestra pentru a observa și alte fenomene: râmele mișună prin iarba umedă și deasă, albinele nu-și mai puteau trage picioarele încărcate de atâta polen, iar colo sus, în cireș, vrăbiuțele gureșe se dădeau la florile dulci.
Cu petale de cireș prinse în păr, cu păpădiile în mâini, copiii s-au jucat de-a iepurașul în iarbă și de-a trenulețul, apoi au pus tot ce-au văzut și simțit pe hârtie prin dactilo-pictură, cu pastă de dinți albă și roz, și cu acuarele, încercând să redea frumusețea pomilor înfloriți.
Cu satisfacția lucrului bine făcut și împlinire sufletească, lucrările au ajuns la expoziție, unde vor putea fi admirate în voie de părinți.
Superbă activitate!
Un proiect minunat și o primăvară înflorită în ochii plini de lumină și culoare ai copiilor care au savurat din plin toată frumusețea oferită pe tavă de curtea-livadă a Grădiniței nr. 42 “Maria”.  (Ovi DAN)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:“Primăvara ne zâmbește.”

Trimite email
joi, 26 decembrie 2024, 17:59:48 Ora standard a Europei de Est