Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Cea de-a doua reuniune Comenius, în Turcia

În săptămâna 3 – 7 martie

Cea de-a doua reuniune Comenius, în Turcia

„A călători este, pentru cei tineri, o parte a educației; pentru cei mai vârstnici – o parte a experienței” – Francis Bacon.

„Cultura și mediul”
În săptămâna 3 – 7 martie 2014, o echipă a Școlii Gimnaziale „Georgiu Popa”, Cîmpani s-a deplasat în orașul Karamursel, provincia Kocaeli din Turcia pentru a se alătura celorlalte șase școli partenere (din Turcia, Germania, Letonia, Spania, Franța și Grecia) în cadrul celei de-a doua reuniuni de proiect multilateral de parteneriat școlar Comenius „Cultura și mediul” și totodată prima mobilitate pentru ei.
Echipa Școlii Gimnaziale „Georgiu Popa” formată din prof. coordonator Denisa Lucuța, doamnele profesoare Elena Rengle, Anca Boldor, Loredana Boc, Monica Nica și Ioana Boc, împreună cu elevii Dobra Gabriela, Laza Georgiana, Szutor Eniko (clasa a VII-a), Bogdan Mariana, Bortiș Paul, Marc Marina și Moza Luminița (clasa a VIII-a) s-au reunit la școala Güzelkiyi Ortaokulu, Karamursel în cadrul unor activități școlare și extracurriculare cu partenerii străini în proiectul care se derulează cu sprijinul financiar al Comisiei Europene prin Programul Sectorial Comenius al Programului „Învățare pe tot Parcursul Vieții”.
Temele abordate în cadrul acestei întruniri au fost: Monumente integrate în mediu, Mediul reflectat în muzică, dans, religie și mitologie și Flora și fauna locală. Agenda reuniunii a inclus, de asemenea, un material despre sistemul educațional turcesc, punerea în scenă a unui crâmpei din ritualul de nuntă turcesc și cântece tradiționale. Copiii au participat la Clasa europeană în cadrul căreia au desfășurat activități de grup cu tema „Pădurea și beneficiile ei” pentru o mai bună intercunoaștere și interacțiune.
Elevii români au locuit în această perioadă la familii gazdă pentru că și ei, la rândul lor, au găzduit elevi la prima reuniune de proiect care avut loc în România. Copiii au fost foarte bine primiți în familii și s-au adaptat repede fiind prieteni deja cu elevii turci de la prima reuniune și comunicând cu ei zi de zi prin mijloacele virtuale. Cu acest prilej au gustat din stilul de viață autentic turcesc, învățând parte din obiceiurile și ritualurile lor.
Pentru că vizitarea unei alte țări învață despre cultură și civilizație, istorie și artă, echipele partenere au participat la două excursii care au avut ca scop cunoașterea orașului Istanbul din punct de vedere istoric și cultural și a orașului Yalova din perspectivă naturală, geografică, fiind abordate chiar cele două elemente cheie ale proiectului.
Masa rotundă care a avut loc în ultima zi a concluzionat că obiectivele proiectului au fost realizate având un impact deosebit asupra partenerilor și asupra familiilor care au găzduit elevi.
Următoarea mobilitate va avea loc în Germania, perioada 5-9 mai.
Prof. Denisa LUCUÞA
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Cea de-a doua reuniune Comenius, în Turcia.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:00:05 Ora standard a Europei de Est