Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansarea proiectului „Option Variety for Entrepreneurship”

Luni, la CT „Traian Vuia”, a avut loc

Lansarea proiectului „Option Variety for Entrepreneurship”

Evenimentul a deschis astfel suita activităților ce se vor derula în săptămâna 10-14 martie 2014 în cadrul celei de-a II-a reuniuni de proiect găzduite de Colegiul Tehnic „Traian Vuia” din Oradea, cu participarea delegațiilor din țările partenere: Spania, Turcia, Lituania și Bulgaria.

În deschiderea reuniunii, directorul colegiului, dl prof. Omer Ismet, a salutat și a urat un bun venit delegațiilor din cele patru țări europene, precum și distinșilor invitați locali, reprezentanți ai Primăriei Oradea, Inspectoratului Școlar Județean Bihor și ai unor colegii tehnice orădene.
Conducătorii delegațiilor străine au fost apoi poftiți în prezidiu alături de inspectorul școlar de specialitate, dl prof. ing. Florian Mieluț, directorul Omer Ismet și cei doi directori adjuncți, Adriana Petrica și Dorel Șaitoș.
Coordonatorul de proiect, dna prof. Marcela Urs, a făcut o prezentare generală a proiectului „Option Variety for Entrepreneurship” – „Varietate de opțiuni în antreprenoriat”, după care a invitat delegațiile să se prezinte. Momentul cel mai gustat de către partenerii europeni a fost momentul artistic, de folclor autentic românesc și bihorean, care i-a determinat pe străini să se ridice de pe scaune și să se prindă în horă, spre încântarea generală. Pe agenda zilei de luni au mai figurat: vizitarea școlii și prezentările interactive: prezentarea țării, orașului și a școlii, sistemului de educație național, dar și a celui de angajare național, precum și alegerea logo-ului proiectului. În zilele următoare se vor desfășura: ateliere de lucru, vizite de studiu, activități pe grupe mixte; primirea oficială a delegației proiectului la Primăria Oradea, vizită documentară în oraș și în Băile Felix, vizitarea principalelor obiective turistice din Municipiul Oradea, vizită în județ, la Ștei, la Peștera Urșilor de la Chișcău, vizitarea platformei Euro Business Parc Oradea etc.
„Acest proiect Comenius este prima componentă a Programului de Învățare pe tot Parcursul Vieții, un program în domeniul educației, sprijinit de Comisia Europeană, care are drept obiective fundamentale: dezvoltarea cunoașterii și înțelegerii diversității culturale și lingvistice europene în rândul profesorilor și elevilor și sprijinirea elevilor pentru a dobândi competențele și abilitățile necesare dezvoltării personale pentru integrare profesională și cetățenie activă. Proiectul se derulează în perioada 2013 – 2015, alături de partenerii noștri din Spania, Lituania, Turcia și Bulgaria”, a precizat responsabilul de proiect, dna prof. Marcela Urs
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (57 de poze), accesați Galeria foto: Lansarea proiectului „Option Variety for Entrepreneurship”.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 17:56:16 Ora standard a Europei de Est