Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
18 septembrie 2024

2.000 de lei pentru elevii cu media 10 la Evaluarea Națională 2024 și 5.000 de lei pentru cei cu medii maxime la BAC 2024 – proiect adoptat de Guvern / Sumele sunt aceleași din 2022

Proiectul care prevede ca elevii care au obținut media 10 la Evaluarea Națională 2024 să primească 2.000 de lei, iar cei cu medii maxime la examenul național de Bacalaureat 2024 – 5.000 de lei, este pe ordinea de zi în Guvern.
Este vorba despre proiectul de hotărâre privind acordarea de stimulente financiare absolvenților care au obținut media 10 la Evaluarea Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, sesiunea 2024 și la examenul național de Bacalaureat, sesiunea iunie-iulie 2024.
Proiectul de Hotărâre de Guvern (HG) a fost adoptat în ședința de Guvern, miercuri, a anunțat ministra Educației, Ligia Deca, pe pagina sa de Facebook.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...


2 septembrie 2024

Toți inspectorii școlari generali din țară, convocați la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, la trei zile de consfătuiri, pe 4-6 septembrie – surse

Toți inspectorii școlari generali (ISG) din inspectoratele școlare sunt convocați pentru trei zile de consfătuiri la Poiana Brașov de ministra Ligia Deca, potrivit surselor Edupedu.ro.
Șefii inspectoratelor școlare județene (ISJ) și din Municipiul București (ISMB), numiți politic după Pixiada din luna august – despre care a scris aici pe larg Edupedu.ro, vor merge la Poiana Brașov pe 4-6 septembrie.


Mai mulți secretari de stat din Ministerul Educației și ministra Ligia Deca se vor întâlni cu inspectorii școlari generali în format fizic, mai arată sursele citate.

Potrivit surselor noastre, consfătuirile de 3 zile vor avea loc la Hotel Șoimul din Poiana Brașov.


Pentru inspectorii școlari generali adjuncți, întâlnirile cu oficiali din Ministerul Educației se vor organiza online, de pe 3 până după 20 septembrie, după graficul transmis în inspectoratele școlare.

Deca nu a mai organizat până acum astfel de întâlniri cu inspectorii școlari generali care să dureze mai mult de o zi.

Ligia Deca a mai organizat o conferință cu inspectorii școlari generali în format fizic și în anul școlar trecut, la București, în octombrie 2023.

Atunci, erau pe ordinea de zi bursele școlare, transportul elevilor, digitalizarea evaluărilor naționale și organizarea noilor direcții județene de învățământ preuniversitar (DJIP).
Edupedu.ro a scris la mijlocul lunii august că începe Pixiada, sezonul numirilor din pix ale inspectorilor și directorilor de școli: peste 2.500 de persoane au fost puse de politicieni sau reconfirmate în conducerile școlilor și ISJ-urilor.

Recent, Ligia Deca l-a schimbat din pix pe inspectorul școlar general PNL Cătălin Canciu cu Cici Bolovan, tot de la PNL, președinta organizației județene de femei a partidului.

Politizarea educației, la loc comanda. Ligia Deca a cedat presiunii partidelor și a șters de pe lista incompatibilităților pentru directorii și inspectorii școlari funcțiile de consilieri locali sau județeni, în proiectul legii învățământului preuniversitar
Concursul pentru șefia inspectoratelor școlare, profund politizate, nu se organizează nici în acest an. Ligia Deca: “Eu îmi doresc profesionalizarea managementului la nivelul inspectoratelor”, dar după adoptarea legilor
Consfătuirile naționale pe discipline școlare au loc online, în perioada 1-30 septembrie, potrivit unei adrese a Ministerului Educației...

„Protecția drepturilor copiilor în mediul online”

Miercuri, ELSA Oradea a organizat un seminar pe tema

„Protecția drepturilor copiilor în mediul online”

Miercuri, 5 martie 2014, ELSA Oradea a organizat, în sala festivă a Facultății de Drept, un seminar pe tema „Protecția drepturilor copiilor în mediul online”, în cadrul evenimentului, intitulat ELSA Day.

„Prin acest eveniment, ne-am propus să tratăm, punctual, cazurile privind traficul de minori, pedofilie, pornografie infantilă, și să arătăm în ce mod este afectată dezvoltarea copilului în cazurile expunerii în cadrul unor materiale nepotrivite/indecente, problema prietenilor virtuali (cine sunt ei cu adevărat și ce doresc), dar și alte asemenea cazuri”, ne-a spus președintele ELSA, Lucian Costa.
Tema propusă a fost tratată specific profesiei de fiecare dintre distinșii invitați: judecătoarea Carmen Domocoș, vicepreședinte al Judecătoriei Oradea, avocat Răzvan Doseanu, avocat în cadrul Baroului Bihor, dl comisar-șef Valerian Șipoș, din cadrul Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Oradea, dl Tiberiu Pugna – președinte al Colegiului Psihologilor din Oradea, dna lect. univ. dr. Delia Bârle, psiholog, profesor la Facultatea de Științe Socio-Umane, Oradea, departamentul de Psihologie, precum și Petru Pavel Radu, agent-șef de poliție.
 Pentru început, tema a fost tratată de dna psiholog Delia Bârle „Am să vă vorbesc liber despre ceea ce am studiat, am cercetat, am proiectat și ceea ce practic în acest domeniu al protecției copiilor pe internet. Experiența mea se rezumă la două cercetări importante, una care are rolul să identifice principalii factori de risc din punct de vedere psihologic, atunci când vorbim de riscurile la care sunt supuși copiii pe internet și o altă cercetare cu privire la eficiența unei posibile intervenții atunci când dorim să informăm copiii și părinții, dar și cadrele didactice despre ce înseamnă pericolele pe internet și ce am putea să facem în acest sens pentru a-i sprijini mai mult. În acest sens, am proiectat două programe de intervenție, unul care se desfășoară în mediu privat, cu grupe de copii, face parte dintr-un proiect mai amplu, se numește „Eu sunt eu” și modulul pentru clasele I – II are rolul de a sprijini informarea copiilor despre ce înseamnă internetul și ce înseamnă riscurile atunci când utilizăm internetul. Un alt proiect pe care l-am gândit și care derivă din cercetările conduse anterior, se intitulează „Căpitan pe internet navighează deștept” și anul trecut s-a desfășurat în mai multe școli din județul Bihor”.
În „incursiunea” făcută, doamna psiholog a descoperit care sunt activitățile care îi atrag pe copii pe internet, cât timp stau copiii pe internet, câte site-uri cunosc ei (elevi din clasele a II-a și a III-a) și câte site-uri accesează. Punând întrebări asemănătoare părinților acestora, s-a urmărit să se vadă dacă ceea ce știu părinții coincide cu ceea ce fac copiii. S-a constatat că într-un număr destul de mare de cazuri, părinții nu știu în totalitate ceea ce fac copiii lor pe internet. Nu știau despre site-urile pe care copiii le accesează pentru a vedea filme și pentru a descărca muzică; părinții știau despre site-urile cu joculețe ușoare, nu despre site-urile de socializare și despre site-urile de pe care se descarcă materiale. Ca psiholog, dna Delia Bârle a descoperit și corelația care există între anumite trăsături (agitația sau lipsa de concentrare a atenției) și timpul pe care acei copii îl petrec pe internet. Din cea de-a doua cercetare, a constatat că „părinții nu cunosc politicile de securitate pe care le pun la dispoziție diverse site-uri și în momentul în care părintele nu le cunoaște este greu să-și ajute copilul și întrebarea retorică este: dacă nu părintele, atunci cine? Dacă nu părintele, atunci o poate face școala sau un anumit specialist, cum ar fi psihologul”, a conchis dna psiholog Delia Bârle.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Protecția drepturilor copiilor în mediul online”.        

Trimite email
vineri, 1 noiembrie 2024, 01:46:20 Ora standard a Europei de Est