Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Am aflat ce vitamine pierde organismul dacă nu ne împrietenim cu fructele și legumele”

Proiectul național „Viața”

„Am aflat ce vitamine pierde organismul dacă nu ne împrietenim cu fructele și legumele”

Între multele proiecte care se derulează la nivelul Grădiniței Nr. 31 din Oradea, proiectul național „Viața” este monitorizat și activat 24 din 24 de ore, fără a fi scăpat din atenție, pentru că e în joc, chiar viața, vorba doamnei director (adjunct), prof. Nicoleta Fărăianu.

„Preșcolarii și cadrele didactice de la Grădinița cu Program Prelungit Nr. 31 am primit cu încântare provocarea de a derula acest proiectul național care își propune să schimbe comportamentele copiilor pentru realizarea a trei cerințe (norme) importante: consumul zilnic de fructe (2) și legume (3), de apă (potabilă) și mișcare (joc) în aer liber (cu o porție de minimum 60 de minute zilnic).  
Cu mic, cu mare, am început să privim mai atenți spre noi înșine, am înțeles că e importantă hidratarea corectă, alimentația sănătoasă și rațională, precum și mișcarea fizică. Nu ni s-a părut deloc greu să realizăm salate de fructe sau de legume, să consumăm tot micul dejun primit la grădiniță, să audiem povestea „Pic Pic și Pica Pica”, din care am înțeles cum se formează apa sau să ne jucăm în aer liber. Am realizat măști de carnaval cu chipuri de fructe sau legume, ne-am jucat cu zăpadă, am aflat ce vitamine pierde organismul dacă nu ne împrietenim cu fructele și legumele și că pe parcursul zilei nu avem energie dacă nu ne consumăm tot micul dejun, am colorat sau rezolvat fișe de lucru.
Monitorizăm zilnic astfel de comportamente la nivelul tuturor celor șase grupe și sperăm că în luna iunie, când vom trage linie, să vedem roadele efortului nostru conjugat”, a conchis doamna director (adjunct) Nicoleta Fărăianu.
Așadar, proiectul se derulează la grupa albinuțelor (sub îndrumarea doamnelor prof. Nicoleta Fărăianu și Nadia Șipoș), la grupa ștrumfilor (coordonați de prof.  Carmen Sabău și Aurelia Olariu), la grupa ciupercuțelor (sub coordonarea doamnelor prof. Lidia Petrica și Livia Jișa), la grupa florilor („cultivate” de doamnele prof. Florica Jurcuțiu și Elena Bala), la grupa iepurașilor (îndrumați de doamnele prof. Silvia Hălmăjan și Floare Lupșa), la grupa veverițelor (coordonate de doamnele prof. Barna Aniko și Meleg Jutka.
E vârsta la care se pot clădi cu ușurință comportamente sănătoase, care, însă, trebuie susținute și acasă, în familie, pentru a se ajunge la obișnuințele și  atitudinile scontate.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Am aflat ce vitamine pierde organismul dacă nu ne împrietenim cu fructele și legumele”.  

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 09:56:32 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Conferința anuală ,,Agora”

Ieri, 22 noiembrie 2024, în Aula Albastră a Universității ,,Agora" din municipiul Oradea, s-a desfășurat Conferința anuală ,,Agora" - 2024, cu participarea doamnei rector, conf. univ. dr. Alina Angela Manolescu, a doamnei profesor univ. dr. Adriana Manolescu, președinte fondator, a prorectorilor și decanilor celor două facultăți, cadre didactice universitare, studenți și invitați din partea Primăriei Municipiului Oradea și a Poliției Locale, alți colaboratori ...