Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Un nou exercițiu ecologic în parteneriat cu elevii Școlii din Cefa

Joi, la Grădinița nr. 46 din Oradea

Un nou exercițiu ecologic în parteneriat cu elevii Școlii din Cefa

Prietenii naturii de la Grădinița nr. 46 din Oradea și Școala cu clasele I-VIII din Cefa au avut astăzi (joi, 10 aprilie 2008) o activitate comună în cadrul proiectului de parteneriat educațional “Exercițiul ecologic începe din grădiniță și se continuă în școală”. Momentul de vârf al activității l-a constituit plantarea a trei arbori în curtea grădiniței.

La încheierea activității, preșcolarii și școlarii din Cefa aveau să-și continuie drumul spre Băile Felix, ei având cuprinsă în programul zilei încă o acțiune de pe agenda proiectului – excursie la Băile Felix, pentru a observa plante protejate prin lege (Nufărul termal).
Paradă, concursuri, expoziții, excursii...
Pe parcursul celor șapte luni de derulare a proiectului (din luna septembrie 2007), activitățile s-au desfășurat la nivelul unităților de învățământ, într-o paletă largă de exprimare, exercițiul ecologic fiind variat, adaptat vârstei. După marcarea Zilei mondiale a animalelor (4 octombrie), prin activități ecologice, atât preșcolarii, cât și școlarii și-au etalat creativitatea, imaginația și priceperea în cadrul atelierelor de creație, confecționând jucării și diferite obiecte din deșeuri, totul culminând cu “Eco-moda” (parada costumelor confecționate din deșeuri). Tot din deșeuri și materiale refolosibile, au fost confecționate căsuțe pentru păsărele. Concursurile pe teme ecologice au precedat expozițiile cu desene și lucrări, iar prezentările video au stârnit curiozitatea, prefațând întâlnirea de astăzi a partenerilor de proiect. Potrivit calendarului ecologic, în 22 aprilie, va fi marcată Ziua Pământului, prin acțiuni ecologice. În perioada 3 aprilie – 2 mai, vor avea loc activități de colectare a hârtiei, în cadrul campaniei “Salvați copacii prin a colecta hârtia”, o manifestare desfășurată sub patronajul  Ministerului Mediului și Dezvoltării Durabile, Instituția prefectului, A.P.M. Bihor și Inspectoratul Școlar. Tot în luna mai este programată o excursie în pădurea Rădvani, de la Cefa. Ultima acțiune, planificată pentru luna iunie, va fi structurată astfel: expoziție cu desene și lucrări, masă rotundă, pe tema “Protejarea mediului”, și jocuri ecologice.
Programe artistice și schimb de daruri
La nivelul Grădiniței nr. 46 din Oradea, protagoniștii zilei au fost copiii grupelor pregătitoare “A” și “B”, și grupa mare “A”. Prin intermediul exercițiului ecologic, și programului artistic, prietenii naturii, copiii educatoarelor Florica Ghelan și inst. Simona Porumb, ed. Camelia Vesea și inst. Otilia Dumitrescu, ed. Florica Popa și inst. Claudia Mocan, au dovedit că educația în domeniul ocrotirii naturii trebuie să înceapă în grădiniță. Fiecare grupă de preșcolari s-a mobilizat pentru a impresiona partenerii, elevii claselor a II-a a III-a și a V-a, însoțiți de înv. Maria Porumb, înv. Laura Chivu și prof. Sandu Porumb; preșcolari ai Grădiniței din Cefa (însoțiți de ed. Rodica Hotea), și  elevii însoțiți de înv. Alexandra Roman și înv. Ramona Crăciun; elevii gimnaziști, însoțiți de prof. Anca Martin și Ioana Marina. Cu fișele de educație ecologică s-a realizat o expoziție. Dansul și muzica au animat spiritele și au apropiat sufletele. La final, gazdele și oaspeții s-au așezat la mese, la un pahar de suc și cozonac, făcând schimb de daruri. Elevii din Cefa au dăruit gazdelor câte un coșuleț cu un iepuraș de ciocolată, cu poza școlii pe coșuleț, preșcolarii orădeni le-au pregătit oaspeților câte o felicitare de Paști (cu ouă și iepuraș).
La final de activitate, centrul de greutate s-a mutat din sala de clasă în curte unde fiecare din cele trei grupe a plantat câte un arbore. Directorii celor două unități de învățământ, inst. Rodica Ștef și prof. Traian Cicortaș, au felicitat copiii și dascălii pentru reușita acțiunii.
“Exercițiul ecologic de astăzi (joi - n.n.) a demonstrat, dacă mai era cazul, că educația în domeniul ocrotirii naturii trebuie să înceapă din grădiniță și să fie continuată în tot timpul anilor de școală, dar și în afara ei. Adevărata educație în materie de ecologie își va atinge scopul când se va reuși ca tânăra generație, convinsă de necesitatea ocrotirii naturii, va deveni factorul activ în acțiunea de împăcare a omului cu natura”, a conchis inst. Rodica Ștef.  (Ovidiu DAN)    
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto:Un nou exercițiu ecologic în parteneriat cu elevii Școlii din Cefa.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:15:26 Ora standard a Europei de Est