Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Cărticica primăverii”, de Mariana Trofin și Emilia Huza

Marți, la CCD Bihor a fost lansată

„Cărticica primăverii”, de Mariana Trofin și Emilia Huza

După „Cărticica toamnei”, lansată în 18 decembrie 2012 și „Cărticica iernii”, apărută în 14 februarie 2013, marți, 4 martie 2014, la CCD Bihor, a fost lansat cel de-al treilea „anotimp” din ciclul celor patru, intitulat „Cărticica primăverii”;

ciclul este coordonat de dna prof. bibliotecar Mariana Trofin, de la CCD Bihor și dna înv. Emilia Huza, de la Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller”.
„Dacă suntem astăzi la cea de-a treia publicație, după „Cărticica toamnei” și „Cărticica iernii”, se întrevede efortul autoarelor de a-și perfecționa tehnica, de a selecta judicios materialele, de a le ordona în structuri normate, respectând categoriile de gen și specie, de a sprijini demersul instructiv-educativ pentru că aș vrea să subliniez intenția unui auxiliar didactic vine din dorința de a prelungi, de a continua actul învățării”, a apreciat directorul CCD Bihor, dna prof. drd. Carmen Bodiu, în deschiderea evenimentului. Din prezentarea făcută de dna înv. Emilia Huza aveam să aflăm că lucrarea se adresează, în egală măsură, copiilor, dascălilor, dar și părinților, care sunt interesați să folosească povești și poezii în educarea propriilor copii. Cărticica este structurată în trei părți: prima parte – obiceiuri de primăvară, cuprinde folclorul obiceiurilor de primăvară, alături de legende despre Baba Dochia și Mărțișor; a doua parte cuprinde texte literare în versuri și proză referitoare la anotimpul primăvara, care completează programa și manualele școlare la multe discipline; deosebit de valoroase sunt ghicitorile, scenetele, textele și legendele despre păsările care se întorc primăvara la noi în țară. A treia parte este rodul muncii unor copii deosebiți, din ale căror texte au fost citite câteva spre exemplificare. „Această carte este, așadar, un suport didactic util cadrelor didactice, dar și atractiv pentru copii și o recomand tuturor celor care vor să-și îmbogățească colecția de cărți educative. Cartea este inedită și pentru imaginile de colorat, alese cu grijă și pricepere de dna Trofin Mariana și așezate aproape la fiecare pagină pentru a întregi conținutul textelor. „Cărticica primăverii” este însoțită și de un DVD, care vine să completeze prin muzică și triluri de păsări toată veselia și optimismul pe care ni le aduce primăvara. Să ne păstrăm sufletul mereu tânăr și să ne bucurăm de un nou început, de o nouă primăvară!” a conchis doamna învățătoare Emilia Huza.
Referindu-se la DVD-ul cărții, doamna prof. bibliotecar Mariana Trofin a precizat: „Ce este nou la acest DVD este faptul că imaginile sunt originale. La trei dintre filmulețe, pozele au fost realizate de dl Radu Robert Huza, de la Muzeul Þării Crișurilor, care a avut amabilitatea să ni le pună la dispoziție, iar la filmulețul cu „Primăvara”, de Antonio Vivaldi, avem poze făcute de mine, de-acasă spre serviciu și la Grădina Botanică din Jibou”.
La aprecierile elogioase făcute de doamna director Carmen Bodiu, s-au adăugat și altele în cadrul luărilor de cuvânt. „Este foarte adevărat că și eu am așteptat cu nerăbdare această cărticică a primăverii și am fost surprinsă foarte plăcut, universul mirific al primăverii fiind proiectat într-o explozie de legendă, culoare, lumină și completat de acest DVD; un material extrem de valoros și util pentru toate cadrele didactice”, a apreciat dna inspector școlar Felicia Ianța. La acest eveniment s-a făcut propunerea ca și participările (prezența) la lansarea de carte să fie punctate de către inspectoratul școlar, fie și cu 0,01 puncte, iar dl Dinicu Braghină, participând în premieră la o lansare de carte la CCD, s-a arătat încântat de eveniment. „E păcat că nu există o diseminare a momentului în masă, pentru că sunt convins că dacă mai multă lume ar fi știut de eveniment, veneau. Haideți să nu-i criticăm așa gratis, să ne bazăm pe niște dovezi. Poate că trebuie încă spus ca de la ureche la ureche”, consideră redactorul de la Radio România Actualități, Dinicu Braghină.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Cărticica primăverii”, de Mariana Trofin și Emilia Huza.

Trimite email
miercuri, 4 decembrie 2024, 09:49:15 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

În așteptarea lui Moș Nicolae

La Școala Gimnazială „Dacia”, umplem ghetuțele cu... povești!
Marți, 3 decembrie 2024, elevii claselor I A și I H, împreună cu învățătoarele lor, Maria Brisc și Diana Mojolic, au „lustruit” de zor ghetuțele, în așteptarea lui Moș Nicolae...