Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Ședința Senatului Universității din Oradea, de luni, 3 martie

Pentru o transparență totală

Ședința Senatului Universității din Oradea, de luni, 3 martie

Comisia de Relații Internaționale și Interne vă informează despre subiectele discutate în ședința Senatului Universității din Oradea de luni, 3 martie 2014.

Reunit în cea de-a doua sa ședință plenară din acest an, sub conducerea președintelui prof. univ. dr. Sorin Curilă, Senatul Universității din Oradea a analizat și aprobat Planul strategic de dezvoltare a instituției în perioada 2014-2020, precum și Metodologia de organizare și desfășurare a concursului de admitere 2014. Legislativul universitar a dezbătut în ședința sa de luni (3.03.2014) actualizarea unui pachet de proceduri privind: elaborarea și aprobarea planurilor de învățământ; inițierea, aprobarea, monitorizarea și evaluarea periodică a programelor de studii; monitorizarea traseului profesional al absolvenților și elaborarea lucrării de finalizare a studiilor.
Agenda dezbaterilor a inclus, totodată, abordarea înființării a noi programe de studii (licență și master), a comisiilor de selecție Erasmus, a unor cadre didactice asociate etc.
Sala „Barbu Ștefănescu”
În unanimitate, membrii Senatului Universității din Oradea au decis ca o sală consacrată activităților didactice din patrimoniul Facultății de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării să poarte – în semn de aducere aminte – numele regretatului istoric și universitar Barbu Ștefănescu, fost prorector al instituției de învățământ superior orădene, trecut în neființă, în plină putere creatoare, anul trecut.
Universitatea, în perspectiva 2014-2020
Senatul Universității din Oradea a aprobat Planul strategic de dezvoltare a instituției în perioada 2014-2020. Obiectivele acestuia sunt: menținerea celui mai înalt calificativ din punct de vedere al calității învățământului superior; creșterea eficienței și a competitivității procesului de formare profesională; adaptarea ofertei educaționale la dinamica mediului socio-economic; modernizarea structurală și funcțională pentru amplificarea potențialului formativ al instituției; orientarea cercetării științifice spre domeniile declarate prioritare în strategia națională de cercetare – dezvoltare; configurarea Universității ca un pol de excelență în relația cu mediul economic, social, prin implicarea în viața comunității. Toate direcțiile strategice sunt detaliate în obiective concrete, specifice fiecărui sector de activitate.
Noi programe de studiu
Membrii Senatului Universității din Oradea au aprobat înființarea a noi programe de studii. Astfel, pentru ciclul de licență, Facultatea de Istorie, Relații Internaționale, Științe Politice și Științele Comunicării propun o specializare de Comunicare și relații publice, în vreme ce Facultatea de Inginerie Energetică și Management Industrial, Departamentul de Inginerie și Management Industrial în Textile și Pielărie solicită organizarea de sine stătătoare, pentru a putea crește capacitatea de școlarizare, a programului de studii Tehnologia tricotajelor și confecțiilor, axat numai pe inginerie, spre deosebire de Inginerie economică industrială, cu care coabita, unde curricula include și discipline economice și juridice. La nivelul studiilor masterale, Departamentul de Finanțe – Contabilitate din cadrul Facultății de Științe Economice va gestiona două noi programe, forma de învățământ cu frecvență: Analiză financiară și restructurare economică (domeniul Contabilitate), respectiv Finanțarea și gestiunea proiectelor prin fonduri europene (domeniul Finanțe).
Doctor Honoris Causa
Senatul Universității din Oradea a aprobat decernarea titlului de Doctor Honoris Causa pentru trei universitari de la instituții partenere din străinătate: prof. univ. dr. Maria Manuela de Bastos Tavares Ribeiro (Universitatea din Coimbra, Portugalia), domeniul Relații Internaționale; prof. univ. dr. Jan Wendt (Universitatea din Gdansk, Polonia), domeniul Geografie; prof. univ. dr. Daniel Corteix (Universitatea din Clermont – Ferrand, Franța), domeniul Educație fizică și Sport.
Noi medici, șefi de secție
La propunerea Facultății de Medicină și Farmacie, Senatul Universității din Oradea a aprobat numirea a noi șefi de secție la Spitalul Clinic CF Oradea: dr. Gabriel Dan Sirca, șef de lucrări, medic primar medicină internă, șef la Secția Clinică de Medicină Internă; dr. Sorina Emilia Magheru, asistent universitar, medic primar cardiolog, șef Secția Clinică de Cardiologie; dr.Gelu Cristian Vrabie, medic primar chirurg, șef Secția Clinică de Chirurgie Generală. Dr. Ovidiu Pop, șef de lucrări, va îndeplini funcția de șef al Serviciului de Anatomie Patologică la Spitalul Clinic Municipal Dr. Gavril Curteanu”.
Prof. univ. dr. Lia Pop,
președinte al Comisiei Relații Interne și Internaționale a Senatului Universității din Oradea

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:50:12 Ora standard a Europei de Est