Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Sărbătorirea celor 100 de zile de școală

Vineri, la C.N. „Mihai Eminescu”

Sărbătorirea celor 100 de zile de școală

Pentru elevii clasei pregătitoare step by step de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea, ziua de vineri, 28 februarie 2014, a fost o zi specială, de intense trăiri, prilejuite de sărbătorirea celor 100 de zile de școală.

La fel de special a fost evenimentul și pentru învățătoarele clasei, doamnele profesor Silvana Bistriceanu și Adriana Popa, care le-au pregătit în amănunt fiecare moment al zilei, precum și Jobenul Magic cu 100 de lucruri învățate (de cei 28 de copii). Invitații speciali ai sărbătoriților au fost doamna director adjunct prof. dr. Livia Muntean și Gabi, prietenul lor, care i-a pozat și filmat din toate unghiurile.
În cadrul activităților interactive derulate, cei 28 de „bobocei” ne-au surprins prin istețimea lor, prin „arsenalul” de cunoștințe pe care le dețin la această vârstă fragedă, prin sclipirile minții, disciplină și energie creatoare. În prezentarea celor 28 de colecții personale, piatra lor unghiulară (de greutate), le-am admirat sinceritatea și spontaneitatea, farmecul și inteligența practică. Am trăit realmente o bucurie imensă alături de ei preț de două ore, timp în care momentele au alternat mereu, pentru a menține trează atenția și concentrarea la lucrurile și cunoștințele serioase. Evaluarea cunoștințelor s-a făcut în modalități variate, printr-o paletă largă de metode și procedee, mijloace și materiale didactice, prin acțiuni frontale, individuale, dar și pe grupe mai mari sau mai mici.
În intervenția sa, doamna director adjunct Livia Muntean le-a vorbit de jos, de pe covor, apreciindu-i și încurajându-i: „Constat cu bucurie că sunteți cu 100 de zile mai buni, pentru că știți mai multe, mai multe litere, cifrele, văd că știți să socotiți și să scrieți; sunteți mai buni pentru că sunteți mai cuminți, pentru că v-ați împrietenit, pentru că sunt sigur că le iubiți pe doamnele voastre învățătoare. Așa că eu mă bucur foarte mult că m-ați invitat. M-a impresionat tot ce am văzut, m-au impresionat colecțiile voastre. Am dorit să vă spun cât de mult vă apreciem, că sunteți foarte-foarte drăguți, că mă bucur că am fost la sărbătoarea voastră și vă urez succes în continuare”!
A urmat o sesiune de întrebări, în care școlarii au fost la fel de geniali și spontani (gen Eugen): „Când o să mai veniți pe la noi? „O să mai vin, dar nu pot să vă spun acum ziua…” „Bine, înseamnă că este secret!”    
Din respect pentru truda imensă a lor și a părinților, vă vom prezenta colecțiile cu care s-au legitimat, vineri, bravii „soldați” ai Adrianei și Silvanei.  ALB  DENIS-VALENTIN: 100 de piese de puzzle; ALBU  MIHNEA-ALEXANDRU: 100 de informații universale și 100 de cărți de joc cu fotbaliști; CARAIMAN MARIA: clasa celor 100 de rițe - gărgărițe (Rița-Gărgărița fiind mascota clasei); CHIȘ  DENIS-GABRIEL: 100 de gânduri bune; COVACI ALEXANDRU-CĂLIN: 100 de șervețele de la restaurante; DĂRĂBAN DELIA-GABRIELA: poster cu 100 de nasturi; DREBITCA ANDREI-GABRIEL: 100 de prieteni (jucărioare din ouă de ciocolată); GORA ALEXANDRA-NICOLETA: 100 de autocolante cu flori, animăluțe, peisaje; HORVATH  FRANCISCA-MIRIAM: 100 de icoane; IONUȚIU DANIEL-AMELIN: 100 de scoici din Italia; JUDE  EUGEN-MIHAI: 100 de mașinuțe de jucărie; KISS DANIEL-EMIL: 100 de mașinuțe; KISS EDINA-TIMEA: 100 de scoici; LASC ANTONIA-NICOLLE: 100 de ,,făbricuțe” de perle (scoici); LUPUȚI  VLAD-ȘTEFAN: 100 de vorbe bune; MELNICIUC  DELIA: tablou cu 100 de flori naturale uscate; MICU OCTAVIAN-MIHAI: carnețelul cu 100 de propoziții; MOCA  BIANCA-TEODORA: cordonul cu 100 de nasturi; NAGY CYNTHIA-ALEXANDRA: 100 de șervețele: NUSZER JASMINA-ȘTEFANIA: 100 de brățări din Spania; PINTIUȚA  ALEXANDRA-MARIA: clasorul cu 100 de timbre; PIRTE MIRUNA: 100 de magneți; RETEK CRISTINA-ANDREEA: 100 de desene; SEICA  ANDREA: 100 de pene de păsări de curte; ȘIPOȘ  BOGDAN-OCTAVIAN: 100 de omuleți din Lego City; TOMOIAGĂ ANTONIA-EVA: 100 de autocolante; VESA HORIA-TUDOR: colecția dulce de 100 de bomboane; VESA OANA-RAISA: 100 de picturi.
Nota generală pe care o merită clasa și învățătoarele lor, la ceas aniversar, este FB cu steluțe și felicitări, cu mențiunea că nimic nu a fost regizat, iar despre subiectivitate cu încape vorbă, fiind și prima noastră întâlnire în sala lor de clasă.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze (107 poze; 93 plus 14 de la Gabi), accesați Galeria foto: Sărbătorirea celor 100 de zile de școală.  

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:17:19 Ora standard a Europei de Est