Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Episodul 3: Vizita la Kalasalingam University din India (partea a II-a)

PRIMA VIZITĂ ÎN ȚARA CONTRASTELOR (4)

Episodul 3: Vizita la Kalasalingam University din India (partea a II-a)

Vizita la Kalasalingam University [4] a mai inclus
6.Ceremonia religioasă de mulțumire pentru vizita efectuată.

A fost un schimb de experiență util și benefic pentru ambele universități.
Trebuie să menționez că mi s-a acordat o onoare deosebită în timpul vizitei, începând cu cazarea într-o cameră vecină cu fondatorul universității (camera avea facilitățiile unui hotel de 3 stele cu confort îmbogățit: birou dotat cu televizor, computer conectat la Internet, frigider cu apă și fructe, dormitor, baie, aer condiționat și ventilator) și terminând cu mesele oferite de gazde la restaurante ale unor hoteluri de cinci stele.
Vizita a fost bine pregătită dinainte, încă de la sosirea în campus, în seara zilei de 19 ianuarie 2014, la poartă am observat un banner uriaș care anunța vizita delegației Universității Agora, cu poza mea și a colegei mele care trebuia să mă însoțească, dar din păcate n-a putut veni, doamna conferențiar Viorina Judeu. Astfel de bannere mai erau încă în două locuri din interiorul campusului, la intrarea în corpul administrativ și lângă centrul de excelență IBM. În dimineața zilei de 20 ianuarie, am ieșit singur în campus să fac niște poze și am rămas plăcut surprins că sunt salutat pe alee de către studenți și cadre, care m-au recunoscut după poza de pe banner, cu „Hello Romania”.
Lucrurile care m-au impresionat plăcut, la Kalasalingam University, sunt multe, dar amintesc doar câteva dintre ele:
1.Campusul este foarte curat, dotat cu apă curentă și potabilă, având toate facilitățile necesare traiului, ca și cum ar fi un orășel independent, de la centre de cercetare și laboratoare, la  locuri de rugăciune (în apropierea campusului se află chiar și o biserică catolică pentru eventualii creștini care frecventează universitatea și pentru creștinii din zonă);
2.În campus se construiește Kalasalingam International School, după modelul Agora International School, pe care indienii l-au văzut la noi în timpul vizitei din octombrie 2013 (ce rapid se pot implementa unele idei valoroase);
3.În urma conferinței pe care am susținut-o, mai mulți studenți, de la studiile de licență, și-au exprimat dorința de a-și continua studiile masterale în România. Peste 100 de studenți s-au înscris la cursul facultativ de limba română, pentru care va trebui să trimitem în toamnă un profesor la Kalasalingam University;
4.Kalasalingam University este o universitate mare, cu potențial de cercetare și educație, având în prezent peste 6.000 de studenți, deservind comunitatea din Tamil Nadu, a doua regiune din India, ca grad de dezvoltare economică și socială.
Vizita în Campusul Universității Kalasalingam a fost precedată de niște excursii turistice în Delhi [5] și Agra [6] și urmată de o vizită în jungla din regiunea Kerala, supranumită și Tărâmul lui Dumnezeu (incluzând și o tradițională plimbare indiană prin junglă, călare pe elefant) [7]. De remarcat este faptul că în sudul Indiei, în ianuarie, temperatura este între 30-38 de grade Celsius.
Mulțumesc din suflet gazdelor mele pentru ospitalitatea și onoarea de care m-am bucurat pe parcursul întregii vizite. Pe domnii K. Sridharan, Vinod Madan, precum și alți profesori de la Kalasalingam University, îi așteptăm, în luna mai, la conferința internațională organizată de Universitatea Agora, ICCCC2014 [8].
Câteva poze, din timpul fascinantei vizite în India, se pot vedea în albumul [9].
Prof. univ. dr. Ioan Dzițac,
rector al Universității Agora
 
Referințe web:
[4] http://kalasalingam.ac.in/klu/
[5] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.9881 
[6] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.9926
[7]http://www.1001adventures.ro/3553/kerala-taramul-lui-dumnezeu/
[8] http://univagora.ro/en/icccc2014/
[9] http://univagora.ro/en/university/photos/album/42/
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Episodul 3: Vizita la Kalasalingam University din India (partea a II-a).

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:48:05 Ora standard a Europei de Est