Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Au fost lansate trei volume regale, publicate la Editura Curtea Veche

În foaierul Teatrului „Regina Maria”

Au fost lansate trei volume regale, publicate la Editura Curtea Veche

Miercuri, 19 februarie 2014, după întâlnirea cu copiii, profesorii și părinții, care a avut loc la sala festivă a Inspectoratului Școlar, Alteța Sa Regală Principele Radu a participat la lansarea de carte regală, eveniment găzduit de foaierul Teatrului „Regina Maria”.

Este vorba despre lansarea celor mai recente trei volume regale publicate la Editura Curtea Veche (editură care împlinește 15 ani): „Margareta. Portretul Principesei Moștenitoare”, „Trei poduri peste lume” și „Crăciunul regal”.
În calitate de gazdă, Daniel Vulcu, directorul teatrului, a salutat distinșii invitați și a făcut cunoscut scopul evenimentului.
„Margareta. Portretul Principesei Moștenitoare”
Pentru început, scriitorul Ioan Moldovan, directorul revistei „Familia”,
a vorbit despre volumul „Margareta. Portretul Principesei Moștenitoare”, scrisă de Sandra Gătejeanu-Gheorghe. A prezentat „structura cărții-album care vorbește, în text și imagini, despre destinul primei femei care va moșteni coroana României, Principesa moștenitoare Margareta; cartea prezintă portretul principesei, începând cu copilăria și adolescența, studiile și experiența. „Un capitol substanțial, cu detalii și informații edificatoare este cel intitulat „România, societatea și Coroana”, și un epilog care încoronează această lucrare. Aici un capitol important este dedicat influenței pe care regina-mamă, Elena, a avut-o asupra formării, educației și întăririi caracterului Principesei Margareta. Un capitol care, de asemenea, trebuie numaidecât amintit aici este cel al activităților Fundației Principesa Margareta a României, care a fost înființată de către Regele Mihai și principesă în Elveția, inițial, și apoi, în 1990, a fost înscrisă și în România, ca fundație. Iar în statutul ei, această fundație spune că are misiunea de a acționa ca un catalizator pentru dezvoltarea potențialului uman în spiritul demnității, solidarității și promovării talentului și valorilor culturale române”, a precizat scriitorul Ioan Moldovan. „Este o carte care este nu numai frumoasă, foarte frumoasă, dar este o carte cu dimensiuni educative clare, și nu doar pentru vârstele în formare, ci pentru fiecare dintre noi”, a conchis dl Ioan Moldovan.
„Trei poduri peste lume”
Referindu-se la evenimentul de miercuri, doamna Ligia Mirișan, directorul Bibliotecii Județene „Gheorghe Șincai” l-a catalogat ca fiind „un moment special, este așa cum ar spune Nichita Stănescu: „o întâmplare a ființei noastre”, o întâmplare minunată, pentru că iată autorul cărții pe care am onoarea să vi-o prezint astăzi, „Trei poduri peste lume”, autorul cărții, deci, Alteța Sa Regală Principele Radu se află aici. Această carte specială care are un caracter autobiografic, dar aș spune că depășește limitele unei cărți autobiografice. Principele Radu se dezvăluie și ne dezvăluie nouă tuturor momentele importante, momentele esențiale care i-au marcat existența. Sunt aici, prezente în carte evenimente, oameni, întâmplări, dar mai presus de toate cred că există o mare dragoste și o mare admirație pentru Casa Regală a României. Cele trei poduri despre care vorbește autorul sunt trei poduri care devin elemente simbolice pentru că podul reprezintă un simbol al trecerii. Este trecerea pe care principele o parcurge de la un mileniu la altul, de la  România comunistă la România liberă și nu în ultimul rând de la condiția de actor la cea de principe regal. Este o carte incitantă. Ceea ce este foarte bine și îmbucurător pentru noi este această nouă viziune pe care o avem asupra Casei Regale. Există în această carte persoane, pe care principele reușește să le aducă în fața noastră, persoane care i-au marcat existența... Este o carte al cărei final este oarecum surprinzător pentru că acolo sunt prezentate inclusiv niște elemente care vizează dezvoltarea României până peste 30 de ani… Există o capacitate de a privi în viitor, nu foarte îndepărtat, dar cu foarte mare acuitate. Eu cred că Principele Radu a găsit și frumosul și adevărul în această lume și cred că în continuare va reuși să militeze pentru acest bine și pentru acest frumos”, a concluzionat doamna director Ligia Mirișan.
„Crăciunul regal”
În cuvântul său, Principele Radu a mulțumit gazdelor și Oradiei, apreciind mulțimea de elemente care leagă urbea noastră de Coroana română. A privit apoi cu admirație măreția operei reginei Elisabeta a României și a reginei Maria, „care a fost o prolifică scriitoare. A doua generație a familiei regale a dus mai departe cele 56 de volume ale reginei Elisabeta publicate în șapte limbi, pe care le vorbea fluent. Regina Maria a fost o redutabilă scriitoare. Și astăzi, urmele pășirii ei intelectuale sau artistice sunt vizibile atât în lumea nouă, cum ar fi SUA și în lumea veche, Europa ei, de care era legată prin sânge”. A amintit apoi de regina Elena, despre care a făcut vorbire mai devreme și scriitorul Ioan Moldovan, ca una din cele mai asidue protectoare ale artelor, în scurta perioadă petrecută în România ca principesă moștenitoare și apoi ca regină-mamă. Principele Radu a adus apoi în discuție generațiile mai noi ale familiei, regina Ana și Principesa moștenitoare Margareta, fără a insista asupra lor, fiind vorba despre niște contemporani ai noștri. Principele Radu s-a referit la cea de-a treia carte regală lansată miercuri, la Oradea, și anume „Crăciunul regal”.
„Dacă un scriitor român ar fi scris despre Crăciun, dacă o făcea un om al bisericii, dacă o făcea un tânăr olimpic, un politician sau un om de afaceri, cartea ar fi avut valoare literară și simbolul unei anume legături între familiile și între profesiile sus-amintite. Dar când această care este scrisă de coroana însăși, aceasta înseamnă mai mult decât literatură, înseamnă aducerea marilor sărbători din cultura și spiritualitatea noastră într-o lumină națională. Dacă există un motiv pentru care Elisabeta sau Maria au fost remarcabile scriitoare, nu este talentul lor literar, vor fi existat mult mai mulți poeți mai talentați decât ele în vremea lor, dar niciunul dintre ei nu era regina. Forța exemplului personal este nemăsurată atunci când vine direct de la instituția care reprezintă în cel mai înalt grad identitatea românească”, a subliniat Principele Radu și a mai subliniat un faptul: „că indiferent de preferințele politice pe care le au, oamenii nu contestă un adevăr, și anume că Părintele națiunii este regele. Fără să dea acestui înțeles o dimensiune politică sau administrativă. Și acest adevăr este valabil și pentru străinii de România, care vin în contact cu Majestatea Sa”, apreciază Principele Radu.
Evenimentul s-a încheiat cu o sesiune de autografe.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Au fost lansate trei volume regale, publicate la Editura Curtea Veche.

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 13:31:02 Ora standard a Europei de Est