Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Ai mei mi-au zis: Închisoarea nu te-a ajutat, pentru noi nu mai exiști!”

Mărturia unui fost consumator de droguri

„Ai mei mi-au zis: Închisoarea nu te-a ajutat, pentru noi nu mai exiști!”

Miercuri, joi și vineri (19-21 februarie 2014), Fundația „Încrederea” a organizat în șase licee orădene (CT „Mihai Viteazul”, CN „Mihai Eminescu”, CT „Andrei Șaguna”, CE „Partenie Cosma”, Liceul de Arte și Liceul Tehnologic Sanitar „Vasile Voiculescu”) întâlniri ale liceenilor cu Mihai, un fost consumator de droguri, cu scopul de a preveni consumul de droguri și etnobotanice în rândul liceenilor.

„La cele șase activități au participat peste 600 de elevi.
Mihai, un fost dependent de droguri, care   timp de 10 ani a consumat droguri (heroină) și etnobotanice, și-a povestit viața, și cum a ajuns la reabilitare. Este abstinent din 2011 și scopul lui e să se implice în cât mai multe activități educative. Impactul la Colegiul Tehnic „Mihai Viteazul” a fost extraordinar, unii din elevi au fost vizibil afectați de drama prin care a trecut Mihai (au fost elevi care au plâns, pur și simplu). De asemenea, la sfârșitul celor cinci întâlniri, unii au venit și ne-au spus că și ei trec prin probleme asemănătoare și ne-au cerut ajutorul.
Profesorii au realizat, de asemenea, ce importantă e confruntarea directă a tinerilor cu realitatea. Filmele educative sunt relevante, dar mărturia directă are un impact deosebit. Fostul consumator parcă retrăia acele momente din trecut și se declara victorios în luptă cu dependența în această perioadă de abstinență, îndemnând elevii să nu treacă și ei prin aceeași dramă”, ne-a spus Ioan Radu, de la Fundația „Încrederea”.
L-am ascultat și noi pe Mihai la „Vasile Voiculescu”. Are putere de captare și vorbește convingător, emoționând, mai cu seamă în relatarea în care intervin și cei dragi: mama…, tata și fratele. Dar are și umor. Le-a propus elevilor un exercițiu de respirație, ca la final să concluzioneze: „Imaginați-vă că în momentul în care nu ați mai putea respira și ați vrea să trageți o gură de aer, cineva v-ar pune o pernă pe față și un genunchi pe piept. Și nu vă lasă să respirați și vă ține așa vreo 15 secunde. Ce-ați da, după alea 15 secunde, pentru o gură de aer? Vă zic eu că am experiență: v-ați da mama, fratele, iubita, averea, tot…pentru o gură de aer! Și noi am făcut aceleași lucruri! Ai da orice! La un moment dat, când ai mei m-au dat afară din casă, mama, când tata era plecat de-acasă, că așa-s mamele: ne iubesc necondiționat! M-a luat de pe stradă și mi-a zis: Hai să faci și tu o baie și să mănânci! Eram după trei-patru săptămâni de când nu mai făcusem baie. La un moment de neatenție, i-am luat mamei niște bani din geantă, m-am dus la un magazin de etnobotanice; erau șase în cartier și doar două de pâine. Mi-am luat plicul respectiv și când am ajuns la scara blocului, m-am întâlnit cu mama. A coborât să mă caute. La ușa blocului i-am zis: Mamă, lasă-mă să mă droghez și vin apoi acasă. Aveam seringa pe lift. Mi-a zis: Nu, hai să nu te vadă vecinii. Urci în casă și îți faci acolo. După vreo cinci minute de parlamentări, zic: OK, vin și mă droghez în casă. M-am dus acasă, și mama mea, pe care o iubesc cel mai mult pe pământul acesta, care mi-a dat viață și care a făcut toate sacrificiile cât am stat prin spital… spuneți voi mai departe ce-au făcut mamele voastre pentru voi! S-a dus la ușa de la balcon. Noi stăteam undeva pe la etajul X. Mi-a zis așa: Mihai, dacă te droghezi, eu mă arunc de la etaj. Și eu ce-am făcut? Am pus și eu mâna pe ușă și am zis: Mamă, dacă nu mă lași să mă droghez, mă arunc de la etaj. Cine credeți că a cedat?”
Vă puteți imagina cum au decurs mai departe lucrurile, Mihai fiind dependent de droguri?    
Întâlnirea de la „Vasile Voiculescu” a fost mai mult decât o lecție, a fost viața însăși povestită și (re)trăită la intensitate maximă!
Ioan Radu, de la Fundația „Încrederea” lansează un semnal: „Persoanele care au probleme, fie cu alcoolul, fie cu drogurile, sunt rugate să ne contacteze la următoarele telefoane: Tomi - 074 3/13. 29.14  sau Cristi – 0740/018.146”, spune Ioan Radu.
Noi vă îndemnăm să aveți încredere în Fundația „Încrederea” și în Radu!
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Ai mei mi-au zis: Închisoarea nu te-a ajutat, pentru noi nu mai exiști!”

Trimite email
joi, 21 noiembrie 2024, 14:00:43 Ora standard a Europei de Est