Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Școli | Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 Oradea

Proiectul „Ne gândim la viitor”

„Meseria - brățară de aur”


Vineri, 4.06.2010, la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea, a avut loc ultima activitate din cadrul concursului „Meseria - brățară de aur”, concurs care s-a desfășurat în cadrul proiectului educațional „Ne gândim la viitor”....citeste


 

Dar din dar, cu dragoste!

De 1 Martie, cu gândul la 8 Martie...


Luni, 1 martie 2010, elevi din clasele I, a III-a și a IV-a B de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 Oradea, însoțiți de doamnele înv. educator Viorica Bondar, Ana Pantea și Viorica Potra, au făcut o vizită la Centrul pentru persoane vârstnice al Fundației Consistoria Efrem Beniamin din Oradea. ...citeste


 

În cadrul proiectului național „Mâini dibace”

Frumusețile primăverii...


Miercuri, 24 februarie 2010, elevii din clasele I-IV de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 Oradea au fost în vizită de lucru la partenerii lor de proiect de la Școala cu clasele I-VIII „Dacia” din Oradea, elevii clasei a IV-a C, îndrumați de doamna învățătoare Ana Cuc. ...citeste


 

Expoziție, la „Dacia” și CSEI nr. 2

Proiectul național „Mâini dibace”


Vineri, 29 noiembrie 2009, s-a încheiat prima etapă a proiectului național „Mâini dibace”, derulat de Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 Oradea și Școala cu clasele I - VIII „Dacia” Oradea. Proiectul este coordonat de înv. ed. Bondar Viorica și înv. Negruț Gabriela. În afară de elevii celor două școli orădene, la proiect mai participă 2.374 de elevi din 78 de școli din 31 de județe, îndrumați de 131 de cadre didactice. ...citeste


 

Miercuri, la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea

„Culorile toamnei” în... „Mâini dibace”


Miercuri, 11 noiembrie 2009, la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea, s-a desfășurat activitatea „Culorile toamnei”, în cadrul proiectului educațional național „Mâini dibace”. ...citeste


 

Vineri, la C.S.E.I. nr.2, o nouă lansare

Proiectul educațional național „Mâini dibace”


La acest proiect participă în calitate de aplicant Școala cu clasele I - VIII „Dacia” și Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr.2 din Oradea. Proiectul se va desfășura pe tot parcursul acestui an școlar și se adresează elevilor din ciclul primar din întreaga țară. ...citeste


 

Împreună, vom reuși mai bine!

Și nouă ne pasă


Miercuri, 13 mai 2009, un grup de elevi din clasele I, a II-a și a III-a A de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 Oradea și un grup de elevi-voluntari din clasele a X-a A și B de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” au întreprins o acțiune de ecologizare în parcul de lângă Muzeul Þării Crișurilor....citeste


 

„Dăruind, vei dobândi”

Împreună vom reuși mai bine!


Joi (9 aprilie 2009), un grup de elevi din clasele I , a II-a și a III-a A de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea și un grup de elevi–voluntari din clasele a X-a A și D de la Colegiul Tehnic „Dimitrie Leonida” au făcut o vizită la Căminul fundației „Consistoria Efrem Beniamin” din Oradea....citeste


 

Un nou proiect educațional

„Împreună, vom reuși mai bine!”


Există la nivelul școlilor speciale din Oradea o politică educațională constantă de socializare a copiilor cu cerințe educative speciale (CES) și de conștientizare a comunității de faptul că acești copii au nevoie de înțelegerea și ajutorul nostru. Ei nu ai nicio vină că s-au născut astfel și că soarta le-a fost nefavorabilă. ...citeste


 

Proiectul S.N.A.C.

Prietenie fără frontiere


De doi ani, o grupă de liceeni voluntari din clasa a XI-a E de la Colegiul Național "Mihai Eminescu" și elevii clasei a II-a B de la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă nr. 2 din Oradea derulează împreună un proiect școlar de tip S.N.A.C., intitulat "Prietenie fără frontiere". ...citeste


 

Luni, la Direcția Silvică a județului Bihor

Vernisajul expoziției „Și noi iubim natura!”


În cadrul manifestărilor educative, intitulate „Luna pădurii”, luni, 31 martie 2008, la Direcția Silvică a județului Bihor, a avut loc vernisajul expoziției „Și noi iubim natura!” ...citeste


 

joi, 21 noiembrie 2024, 10:39:56 Ora standard a Europei de Est