Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Ieri, la Școala Internațională Agora:

„Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Marți, 11 februarie 2014, la Școala Internațională Agora din Oradea a fost marcată „Ziua Siguranței pe Internet”; la final, concluzia a fost exprimată tare și răspicat, într-un glas: „Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Evenimentul (Micuțul netățean”) a fost pus la cale de Ioana Dzițac și Cătălina Ionescu, în „complicitate” cu patru colegi de clasă, Ioana și Cătălina fiind autorii unei cărți și ai unui joc didactic pe care le-au lansat și „testat” cu acest prilej. Cartea lor, intitulată „Colorăm, învățăm și ne jucăm”, a fost prezentată de Ioana în PowerPoint, printr-o activitate interactivă; fiecare din cele 34 de desene realizate de Cătălina au fost analizate și interpretate pentru a se extrage „rădăcina pătrată” a mesajului privind punctele tari și punctele slabe ale navigării pe Internet sau cum spun autorii cărții: Așa DA! Așa NU!
Este de remarcat puterea de „seducție” a Ioanei în captarea atenției și mânuirea cu diplomație a dialogului. Copiii, cu vârsta cuprinsă între 6 și 9 ani, s-au lăsat vrăjiți și cuceriți, pur și simplu, de zâmbetul, blândețea și drăgălășenia Ioanei, care i-a activat, dar i-a și apreciat prompt pe fiecare, stimulându-i, dându-le aripi, desființând orice barieră de comunicare și vârstă.
Internet Așa DA - Așa NU
În partea a II-a, colorând imaginile din cartea lansată și jucându-se cu jocul didactic Internet Așa DA - Așa NU”, au fost fixate informațiile vehiculate în prima parte, legate de oportunitățile și pericolele utilizării Internetului. Desfășurat pe grupe, jocul i-a antrenat și pe ceilalți colegi gojdiști ai Ioanei și Cătălinei: Ciprian Ceian, Horea Deaconescu, Ioana Bondoc și Claudia Bot, care au avut rolul de a supraveghea, coordona și superviza jocul. Din spatele clasei, activitatea a fost „monitorizată” de învățătoarele claselor, doamnele profesor Alina Popa și Maria Agape, precum și de profesorul de engleză, dl Gabriel Vîlcu. Din privirile și reacțiile de aprobare și apreciere pe care le-am citit pe chipurile lor și din gesturile exprimate involuntar, am dedus reușita activității („Micuțul netățean”) și satisfacția pe care ți-o dă lucrul bine făcut.
La final, autorii cărții și jocului didactic, Ioana și Cătălina, au împărțit diplome tuturor protagoniștilor și participanților.
Și așa după cum spunem în deschiderea articolului, la sfârșitul activității, concluzia a fost exprimată tare și răspicat, într-un glas, de micii netățeni: „Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”
Gestul Alexiei la „lipiciul” Ioanei
Nu putem să trecem cu vederea gestul de sinceritate maximă al unei fetițe care a „taxat” drăgălășenia și „lipiciul” Ioanei, după cum aveam să aflăm chiar de la Ioana: „Într-un moment de răgaz, Alexia, micuța blondină, a venit la mine, m-a tras de mânecă și mi-a spus că are să îmi dea ceva: îmi făcuse un desen cu o inimioară, numele meu și o natură plăcută ca și chipul ei angelic. Cu adevărat, gestul ei m-a impresionat”, recunoaște Ioana.
Ovidiu Dan
Foto: Ciprian Ceian și Ovidiu Dan
 
În sinteză, 13 reguli de utilizare a Internetului
1.Păstrați un dialog permanent cu părinții despre folosirea Internetului;
2.Nu stabiliți întâlniri cu persoane pe care le cunoașteți doar de pe Internet;
3.Nu accesați site-uri interzise;
4.Nu spuneți nimănui nici o parolă, în afara părinților;
5.Nu deschideți atașamente ale mesajelor provenite de la necunoscuți;
6.Nu oferiți informații personale pe site-urile pe care le accesați;
7.Nu folosiți date de identificare false pentru a agresa pe cineva pe Internet;
8.Nu credeți în tot ceea ce citiți sau vedeți pe Internet; verificați informațiile;
9.Folosiți un antivirus pentru protecția calculatorului vostru;
10.Atenție la ce downloadați gratuit;
11.Evitați dependența de jocurile de pe Internet. Dăunează sănătății!
12.Respectă-i pe cei cu care comunici pe Internet!
13.Și…nu uita! Bucură-te de anii copilăriei, jucându-te și în aer liber, plimbându-te, făcând sport…(Ioana)
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Și noi știm să utilizăm corect Internetul!”

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 01:14:56 Ora standard a Europei de Est