Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Proiectul „Engleză pentru viață” demarează și la Oradea

Un proiect din suflet, cu suflet și pentru suflet

Proiectul „Engleză pentru viață” demarează și la Oradea

Proiectul „Engleză pentru viață” a câștigat în 2013 European Language Label Award, premiul pentru inovație și originalitate în învățarea limbilor străine, acordat de Comisia Europeană.

„Engleză pentru viață” este un proiect coordonat de către Asociația Shakespeare School pentru Educație și presupune un program amplu de voluntariat prin care asociația își propune să schimbe viitorul copiilor din mediile defavorizate, prin ore non-formale de limba engleză.  
Metodele de predare a limbii engleze folosite în cadrul proiectului stimulează interesul copiilor prin jocuri didactice, cântece și concursuri, iar marionetele Ziggy și Zaggy vor deveni prietenii lor și îi vor ajuta să îndrăgească limba engleză și să învețe de plăcere și cu plăcere.
Prin natura activității, organizația are contact direct atât cu copii supradotați, fără posibilitatea unei pregătiri corespunzătoare, cât și cu copii defavorizați, cu situații materiale și familiale precare. 
Centrul județean de voluntariat Bihor
Centrul județean de voluntariat Bihor își va demara activitățile începând cu modulul de primăvară al proiectului; el cuprinde un număr de 20 de voluntari, dintre care 10 studenți și 10 elevi cu vârsta de peste 14 ani, vorbitori de limbă engleză. În urma trimiterii unui CV și a unei scrisori de intenție, redactate în limba engleză și apoi a susținerii unui interviu, tinerii voluntari au fost selectați cu mare atenție, așa încât putem spune că la Oradea s-a format un grup de tineri cu suflet care-și vor dedica săptămânal 2 ore din timpul lor liber pentru a le preda copiilor din centrele sociale, cu care se vor încheia acorduri de colaborare, limba engleză prin joc. Astfel, după training-ul care va avea loc la Oradea, la finele lunii februarie, echipa de voluntari va fi pregătită să-și înceapă activitatea, o activitate cu și pentru suflet! Echipa de voluntari este formată din tineri care au avut șansa de a primi o educație de calitate și care stăpânesc limba engleză foarte bine, este o echipă dornică să împărtășească din cunoștințele lor unor copii inteligenți și ambițioși, dar care au fost lipsiți de aceste oportunități.
Training-ul de la Oradea despre metodologia predării limbii engleze prin joc, precum și activitățile de mentorat pentru îmbunătățirea calității orelor de engleză vor fi susținute de către dna lector univ. dr. Andrada Marinău, de la Universitatea din Oradea, Facultatea de Litere, Departamentul de limba și literatura engleză, Andrada fiind, totodată, coordonatorul activităților care se vor desfășura în cadrul Centrului județean de voluntariat, reprezentantul local al  Asociației Shakespeare School pentru Educație. Doamna Irina Ștefănescu, coordonatorul proiectului la nivel național, a desemnat-o pe eleva Ioana Dzițac, elevă în clasa a IX-a la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea, coordonator al Centrului județean de voluntariat, Ioana fiind cunoscută pentru cunoștințele de limbă engleză dobândite în cadrul a două școli de vară internaționale, de la Oxford Cheltenham (UK) – 2012, respectiv Kean University (NY) – 2013, de unde s-a întors cu certificate de absolvire a cursurilor de limba engleză și diplome de apreciere, acreditate British Council, English UK și atestare de la Kean University.
Vorbim despre un proiect din suflet, cu suflet, pentru suflet”
„Este o bucurie imensă să coordonez acest centru de voluntariat, alături de dna Andrada. Dincolo de avantajele de a fi voluntar, vreau să afirm faptul că „Engleza pentru viață” este un proiect în care mă voi implica în primul rând sufletește, deoarece vorbim despre un proiect din suflet, cu suflet, pentru suflet. Îmbrățișez de mică munca în cadrul unor proiecte, activitățile de voluntariat, precum și activitățile desfășurate cu colegi mai mici, așa cum tot de mică sunt adepta introducerii jocurilor didactice în școli. Rezultatul: satisfacții multiple! Este minunat să vezi licăririle din privirile celor mici, să poți citi fericirea pe chipul lor și să știi că ai aprins o rază de lumină în viața lor! Prin intermediul centrului nostru de voluntariat vom încerca să propunem coordonatorilor de proiect și alte materiale la care noi lucrăm, vom organiza diverse concursuri, activități, chiar și caritabile, așa încât să contribuim benefic la dezvoltarea acestui proiect pe viitor.
Le mulțumesc colegilor mei, mai mari și mai mici, care au decis să ni se alăture în acest proiect, dnei Andrada pentru coordonare și sunt convinsă că, împreună vom contribui la o viață mai frumoasă a celor cărora ne vom adresa, dar și a noastră. Doresc să le mulțumesc anticipat tuturor oamenilor de bine care se vor implica în acest proiect: de la părinți, profesori, sponsori și chiar și alți elevi, posibili viitori voluntari în cadrul proiectului nostru! Facem apel centrelor sociale din județul Bihor care doresc să se implice în cadrul acestui proiect – ne găsesc pe pagina noastră de Facebook”, declară Ioana Dzițac, coordonatorul Centrului județean de voluntariat Bihor.
Ovidiu Dan

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 01:26:20 Ora standard a Europei de Est