Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Alternative inovatoare în studiul matematicii

Alternatives for Innovative Math Study –AIMS

Alternative inovatoare în studiul matematicii

Proiectul „Alternative inovatoare în studiul matematicii” este un proiect Comenius–eTwinning cu conținut matematic derulat de elevi și profesori din șapte școli din țări diferite ale Europei.

Parteneri: România (coordonator), Franța, Italia, Olanda, Spania, Polonia, Grecia
Durata: doi ani școlari (2013-2014 și 2014-2015)
Vârsta elevilor: 11-16 ani
Proiectul are ca scop creșterea motivației elevilor pentru studiul matematicii, punctul său de pornire bazându-se pe următoarele două idei principale:
1. Numeroase studii din ultimii ani atrag atenția asupra diminuării motivației elevilor cu privire la matematică pe parcursul gimnaziului  și mai ales în ultimii ani ai acestuia, mergând până la instalarea unei anxietăți și chiar fobii legate de acest obiect de studiu, văzut ca fiind dificil și arid, mai ales în contextul stresului generat de apropierea examenelor, așteptările părinților și ale profesorilor. În special elevii care nu obțin cu ușurință rezultatele academice dorite, ajung la concluzia că „nu sunt buni la matematică”. În acest context, numărul celor care se îndreaptă spre cariere în care e necesar studiul matematicii a scăzut dramatic la nivel european (12% în Europa față de peste 45% în China). Proiectul nostru își propune să favorizeze implicarea elevilor, prin crearea altei imagini a acestui obiect, în special pentru cei care nu ating încă performanțele dorite la această materie.
2. În anul 1983 a fost lansată teoria Inteligențelor Multiple (Howard Gardner), care oferă o nouă interpretare a noțiunii de inteligență față de teoriile psihopedagogice anterioare (Jean Piaget). Astfel, inteligența nu mai este văzută ca o trăsătură standardizată, nativă, constantă pe parcursul vieții și cuantificabilă (de exemplu, măsurabilă prin testele IQ). Gardner afirmă că există 8 tipuri de inteligență (verbală, logico-matematică, vizual-spațială, kinestezică, muzical-ritmică, naturalistică, interpersonală și intrapersonală). Ele coexistă în fiecare individ, dar unul/unele dintre ele sunt dominante la acea persoană. Tipurile de inteligență pot fi dezvoltate de-a lungul vieții și deseori dezvoltarea unora le amplifică și pe celelalte. Ele au sediul în zone diferite ale creierului și pot acționa simultan sau separat. Din punct de vedere pedagogic,  cunoașterea și folosirea tipului de inteligență al elevilor va eficientiza învățarea, știut fiind că există copii care învață mai bine din explicații scrise, alții din diagrame sau imagini, alții prin acțiune sau lucrând în grup etc. Elevii pot conștientiza modul lor propriu de învățare și pot aprecia, de asemenea, modul de învățare al colegilor, chiar dacă este diferit de al lor.
Activități
Activitățile proiectului sunt de două tipuri: locale și transnaționale. La nivel local, toate școlile partenere vor dezvolta și partaja on-line activități pentru câte un (același) tip de inteligență pe o perioadă de aproximativ două luni, activitățile având loc într-o singură școală, toate sau doar o parte din școlile participante la proiect. Exemple  de activități: integrame, hărți conceptuale, cuvinte încrucișate, povestiri matematice (inteligența verbală), WebQuests, puzzle-uri, codificare de mesaje (logică), video/melodii inspirate de concepte matematice (muzicală/artistică), vânătoare de comori, construcții matematice, studiul influenței matematicii în sport (kinestezică), reprezentări geometrice cu GeoGebra, origami, pavaje matematice, recunoașterea geometriei în artă/arhitectură (vizual/spațială), jocuri matematice de grup, statistici legate de viața tinerilor, analiza prejudecăților legate de matematică (interpersonală), studiul simetriei în natură, aspecte matematice în biologie sau geografie (naturalistică). Mijloacele folosite vor fi diverse, de la obiecte concrete la aplicații software. Profesorii vor face observații, vor compara activitățile, le vor evalua, vor extrage metode aplicabile și în alte școli partenere. La nivel transnațional, vor avea loc întâlniri ale tuturor școlilor partenere astfel: în anul școlar 2013-2014 în Franța, Italia și Polonia, iar în anul școlar 2014-2015 în Spania, Grecia, Olanda și România. În timpul fiecărei reuniuni de proiect, toți participanții la reuniune vor crea activități pentru același tip de inteligență, planificate de către școala gazdă, în acord cu toate echipele. Activitățile vor fi evaluate într-un raport scris, după fiecare reuniune.
Produse finale principale
1. Kit didactic format dintr-un blog (1)/ DVD conținând materiale de învățare utile pentru a fi replicate/utilizate în școli și un ghid al profesorului (on-line/tipărit) – cuprinzând metode și strategii pentru predarea matematicii cu ajutorul inteligențelor multiple.
2. La nivelul participanților: • interes și implicare crescută la orele de matematică • rezultate școlare îmbunătățite • dezvoltarea de noi strategii de predare • competențe sporite pentru profesori și elevi
Primele activități sunt deja vizibile în spațiul virtual (2) și pe pagina wiki (3) a proiectului. Până în prezent au avut loc activitățile legate de inteligența interpersonală și intrapersonală. Astfel, elevii au studiat din punct de vedere statistic preferințele și  preocupările colegilor lor, au întocmit biografii ale unor matematicieni celebri, nu doar în format PowerPoint, ci și creând profile fictive de Facebook pentru aceștia, au caracterizat numeric țările partenere prin intermediul unor postere interactive, au calculat comparativ costul aceleiași prăjituri în toate cele șapte țări participante la proiect, au aflat care este tipul lor de inteligență dominant și au răspuns la un chestionar privind atitudinea lor față de matematică. Toate acestea sunt vizibile pe pagina dedicată (4) din spațiul virtual eTwinning al proiectului.
În perioada 17-22 oct. 2013 o delegație formată din doi elevi și doi profesori s-a deplasat la Charleville-Mezieres, Franța, fiind invitată de către școala parteneră Lycée Francois Bazin, ca să ia parte la prima întâlnire de proiect. Tema întâlnirii a fost „Utilizarea inteligenței interpersonale și intrapersonale în studiul matematicii”. Au luat parte la întâlnire elevi și profesori din toate cele 7 școli partenere din România, Franța, Italia, Olanda, Grecia, Spania și Polonia. Numărul de participanți a fost de aproximativ 45 de persoane.
Această comunicare reflectă numai punctul de vedere al autorului, iar Comisia Europeană nu este responsabilă pentru eventuala utilizare a informațiilor pe care le conține.
Prof. Vasilescu Irina,
Școala Gimnazială Nr. 195, sector 3, București
Adrese:
(1)   http://aimscomenius2013.wordpress.com/
(2)   http://new-twinspace.etwinning.net/web/p97560/welcome
(3)   http://aims-comenius.wikispaces.com/home
(4)   http://new-twinspace.etwinning.net/c/portal/layout?p_l_id=26155400
 P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Alternative inovatoare în studiul matematicii. 
 

Trimite email
vineri, 19 aprilie 2024, 17:37:21 Ora de vară a Europei de Est