Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Colorăm, învățăm și ne jucăm”, împreună cu Ioana și Cătălina

Tineri și neliniștiți, responsabili și creativi

„Colorăm, învățăm și ne jucăm”, împreună cu Ioana și Cătălina

Prietene foarte bune încă din copilărie, pe vremea când străbăteau împreună diversele trasee de munte, Ioana și Cătălina s-au reîntâlnit în toamna trecută (2013), pe holurile colegiului la care învață, amintindu-și cu drag de clipele frumoase ale copilăriei petrecute împreună. Au depănat amintiri, iar la propunerea Ioanei, s-au decis să colaboreze în diverse proiecte!

Ioana cochetează cu matematica și informatica, iar Cătălina, cu arta (desenul)
Ioana Dzițac este elevă în clasa a IX-a, specializarea Matematică Informatică - Intensiv Informatică la Colegiul Național „Emanuil Gojdu” din Oradea. O cunoaștem ca fiind deja autoare a patru volume din colecția Trepte matematice, precum și a unor jocuri didactice, articole prezentate în cadrul unor activități, proiecte, simpozioane la care a strălucit. Pasionată încă de la o vârstă fragedă de lucrul cu calculatorul, Ioana începe pregătirea examenelor de ECDL Complet și ECDL Web-Starter de la vârsta de 10 ani, reușind astfel ca în 2011 să obțină cele două certificări. Pasiunea, talentul și munca susținută au ajutat-o, în anii de gimnaziu, să obțină 10 premii și o medalie de argint la concursuri județene și naționale în domeniul informaticii, în tehnologia informației. S-a implicat în 15 proiecte educaționale, iar din clasa a V-a a participat la nenumărate activități de voluntariat. În 7 februarie 2012, cu ocazia  Zilei siguranței pe Internet, a participat cu o lucrare la Competiția națională cu tema „Descoperiți lumea digitală împreună. Conexiune între generații”, organizată de Consorțiul Sigur.info., dar și la un curs de pregătire în vederea susținerii de activități educaționale în domeniul siguranței online, în cadrul Programului european Safer Internet, 26 - 27.10.2013. De-a lungul anilor, a avut șansa să cunoască și să interacționeze cu nenumărate personalități din domeniul IT, care au marcat-o.
Cătălina Ionescu este elevă în clasa a XI-a, specializarea Matematică Informatică la același colegiu național („Emanuil Gojdu”). Fire de artist, Cătălina este atrasă de desen, iar la vârsta de 8 ani, a început să frecventeze cursurile de pictură susținute de doamna prof. Tripe Floare, la Palatul Copiilor și Elevilor. Din clasa a V-a a făcut parte din clasa de excelență a doamnei profesoare Anca Bulc, până în clasa a VIII-a. În această perioadă a participat la diverse concursuri de desen cu tematică religioasă și olimpiade unde a obținut șapte premii, ajungând în fruntea ierarhiei județene. La sfârșitul ciclului gimnazial a impresionat cu expoziția personală  „Teama de-a avea curaj”, în care și-a promovat portofoliul, constând în 28 de lucrări dintre cele mai importante și mai aproape sufletului…
O carte de colorat și un joc!
„Cartea și jocul anexat acesteia cuprind informații utile care se adresează copiilor de la cea mai fragedă vârstă și până la absolvenții de gimnaziu, utilizatori ai calculatoarelor și Internetului. Cuvintele cheie ce caracterizează cele două materiale sunt: ilustrație, culoare, informație, joc și toate acestea cu referire la calculator și Internet…”, aflăm din Prefața scrisă de cele două tinere gojdiste. „Fiecare dintre utilizatorii Internetului, indiferent de vârstă, trebuie să cunoască oportunitățile și pericolele utilizării Internetului, iar prin intermediul unui schimb de informații între generații, noi am considerat că acest lucru este posibil”.
Cartea „Colorăm, învățăm și ne jucăm” conține 34 de ilustrații originale care vor putea fi colorate de către cei pasionați de desen; fiecare ilustrație este însoțită de note informative care să-i determine pe cei care colorează să-și facă o părere despre ce reprezintă desenul respectiv și astfel să încerce să răspundă la întrebarea: imaginea respectivă este o situație de tip AȘA DA sau AȘA NU? O situație demnă sau nu de urmat? Pentru a se asigura că în urma colorării desenului și a descifrării informațiilor, cititorul și-a însușit corect situația respectivă, am colorat și noi pe pagina imediat următoare fiecare desen, oferind și un răspuns corect. Ca o anexă la această carte, am realizat Jocul didactic Internet „Așa Da – Așa Nu”, care cuprinde cele 34 de desene, alături de alte sintagme de folosire corectă sau incorectă a Internetului și, astfel, pe baza celor însușite și a regulamentului de joc, cititorul să rămână cu informații corecte despre ceea ce înseamnă Internetul, privit prin prisma oportunităților și a pericolelor. Trebuie să mai știți că jocul poate fi folosit și independent de carte, deci poate fi jucat și de către cei care nu doresc să coloreze. Ne referim în special, la elevii mai mari și la cei care doresc să se inițieze în tainele Internetului prin intermediul jocului.
Intenționăm să prezentăm aceste materiale copiilor din grădinițe, școli primare și gimnaziale, în cadrul unor acțiuni de voluntariat; de asemenea, vom prezenta aceste materiale la diferite simpozioane și concursuri.
Încercăm astfel să stabilim o punte între generații, ajutând colegii mai mici să se informeze corect, prin desen și joc”.                                                            
Cartea se bucură de aprecieri favorabile
„Scrie ca să nu pierzi florile gândului tău, pe care, altfel le ia vântul”, spunea Nicolae Iorga.
Am ales să încep cu acest citat pentru că eu consider importantă inițiativa autoarelor de a crea o carte de colorat și un joc didactic care se adresează atât copiilor, cât și tinerilor, în vederea dezvoltării  imaginației,  creativității, a gândirii, a formării priceperilor și deprinderilor prin propriile forțe. Având o vârstă mai apropiată de cei cărora le este dedicată această carte, autoarele ajută copilul să integreze în educația sa atât jocul, cât și utilizarea corectă și eficientă a mijloacelor de comunicare și informare. […] Nu pot decât să le să le felicit pe cele două tinere talentate pentru realizările lor și să le doresc să manifeste în continuare aceeași perseverență și tenacitate”, apreciază dna prof. Corina Luncan.
„O cunosc pe Ioana de când s-a născut. Am avut posibilitatea de a-i urmări evoluția frumoasă de-a lungul timpului. […] Iat-o astăzi cum reușește din nou să mă surprindă în mod plăcut, alături de prietena ei, Cătălina, prin această nouă realizare care îmbină în conținutul unei cărți, anexată de un joc, informații atât de utile pentru tinerii utilizatori ai Internetului. Nu pot decât să le felicit pe cele două domnișoare și să le asigur de toată susținerea mea în promovarea acestor materiale în rândul tinerilor învățăcei; de asemenea, le invit la colaborări în cadrul unor proiecte și simpozioane”, scrie dna prof. Alina Luncan.
Vă semnalăm, așadar, apariția celor două materiale folositoare copiilor „copleșiți” de magia Internetului.
Felicitări, gojdistelor!  
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Colorăm, învățăm și ne jucăm”, împreună cu Ioana și Cătălina. 

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 01:38:30 Ora standard a Europei de Est