Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Pe podium au urcat: gojdiștii, „pedagogiștii” și sanitarii orădeni

La Concursul regional de istorie „România modernă” au participat 15 licee

Pe podium au urcat: gojdiștii, „pedagogiștii” și sanitarii orădeni

Concursul județean de istorie, intitulat „La vremuri noi, om nou”, inițiat de dna prof. dr. Cristina Marian de la Colegiul Național „Mihai Eminescu” din Oradea și organizat împreună cu dna prof. Daniela Duma, a devenit la cea de-a VII-a ediție concurs regional „România modernă”.

Organizat în parteneriat cu Inspectoratul Școlar Județean Bihor și Universitatea din Oradea, Departamentul de Istorie (reprezentat de conf. univ. dr. Gabriel Moisa – prodecanul facultății și lector univ. dr. Radu Românașu), concursul a reunit la start nu mai puțin de 15 echipaje, reprezentând tot atâtea licee și colegii din Oradea, Beiuș, Marghita și Bratca.
Revelația ediției au fost sanitarii și „shogunii” orădeni
La capătul celor 10 întrebări ale competiției, pe primul loc, la egalitate de puncte (9 puncte), se aflau nu mai puțin de șase echipaje: de la C.N. „E. Gojdu”, Lic. Greco-Catolic „Iuliu Maniu”, Lic. Vocațional Pedagogic „N. Bolcaș” Beiuș, C.T. „A. Șaguna” Oradea, C.N. „I. Vulcan” și Lic. Tehnologic Sanitar „V. Voiculescu”; celelalte au obținut: 8p. (Lic. T. „A. Lazăr”), 7p. (Lic.T. „L. Blaga” și Lic. Ortodox „Ep. R. Ciorogariu”), 6p. (Lic. T. „O. Ghibu” și Liceul Teoretic din Bratca), 5 p. (C.N. „S. Vulcan” Beiuș, C.T. „C-tin Brâncuși” Oradea, C.N. „O. Goga” Marghita și LPS „Bihorul”).
Și abia după alte șapte întrebări (de baraj), unii au început să obosească și să cedeze; astfel s-a ajuns ca pe prima treaptă a podiumului să urce gojdiștii: Laura Cernău, Radu Cora și Raul Pușcaș, îndrumați de dl prof. Ilie Crăciun; pe treapta a doua: „pedagogiștii” orădeni, echipajul de la C.N. „Iosif Vulcan”: Dan Bozga, Bogdan Micle și Sergiu Tonț, îndrumați de dna prof. Alexandrina Crăciun; pe cea de-a treia treaptă: sanitarii – Natalia Sabău, Alin Vaida și Denis Olar, îndrumați de dl prof. Sergiu Ciure și Traian Nistor; mențiunea a fost obținută de echipajul Liceului Greco-Catolic „Iuliu Maniu”: Viorel Vancea, Szilagyi Andrei și Andreea Posmoșanu, îndrumați de dra prof. Florentina Barta.
Momentul 24 ianuarie 1859 – „act energic al întregii națiuni”
Înainte să înceapă concursul, dl lector univ. dr. Radu Românașu a evocat momentul istoric din ianuarie 1859, referindu-se la raporturile lui Alexandru Ioan Cuza cu românii din Transilvania și la efectul dublei alegeri a lui Al. I. Cuza.
„Momentul 24 ianuarie 1859 a fost un „act energic al întregii națiuni”, afirma Mihail Kogălniceanu. Dubla alegere a lui Al. I. Cuza a demonstrat faptul că românii sunt hotărâți să acționeze în pofida oricăror adversități pentru realizarea statului național român. Presa și intelectualitatea transilvăneană au susținut toate demersurile politice, economice și culturale ale românilor de peste Carpați. S-au oferit și unele soluții de către liderii români din Transilvania (Simion Bărnuțiu, August Treboniu Laurian, Al. Papiu Ilarian). Unirea a determinat un entuziasm de nedescris în rândul românilor de peste Carpați și neliniște la Viena. Dubla alegere a fost mult comentată în presa transilvăneană. Papiu Ilarian a înaintat la 1860 un memoriu lui Cuza în care făcea cunoscut cum a fost perceput actul de la 24 ianuarie de către românii transilvăneni. Unirea Transilvaniei cu România a fost un țel major al politicii externe inițiate de Cuza”, a mai spus lector univ. dr. Radu Românașu. Dl prodecan Gabriel Moisa a prezentat Departamentul de Istorie, subliniind cele trei forme de învățământ, structurate pe cele trei niveluri după modelul Bologna, precum și oferta de locuri subvenționate și cu taxă.
Să mai spunem că și la această ediție, Departamentul de Istorie s-a numărat printre sponsorii concursului regional de istorie „România modernă”.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Pe podium au urcat: gojdiștii, „pedagogiștii” și sanitarii orădeni.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 01:05:55 Ora de vară a Europei de Est