Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Închinare lui, Poetului…

La cea de-a 164-a aniversare

Închinare lui, Poetului…

Cea de-a 164-a aniversare de la nașterea Poetului nu putea fi trăită în tăcere, nici respirată ca și cum nimic decisiv nu s-ar fi petrecut acum aproape două veacuri – 15 ianuarie – ziua în care sufletului nostru i se face „dor de Eminescu” mai mult decât oricând. Sau, dacă nu dor, i se face… încântare, mirare, lumină…

Astfel miercuri, 15 ianuarie 2014, de la ora 12, elevii Colegiului Național „Samuil Vulcan”, prin câțiva reprezentanți, frumoși precum versul nobil al băietului ce cutreiera Ipoteștii, au răspuns cu inima deschisă la invitația catedrei de Limba și literatura română a Colegiului Tehnic „Ioan Ciordaș” care, în cadrul Proiectului județean „Dincolo de literatură” (ediția a II-a, aprobat cu nr. 14215 din 04.11.2013 de I.S.J. Bihor) a organizat un spectacol omagial în cinstea poetului „fără soț”, în Sala Mare a Primăriei din Beiuș. Cei adunați sub semnul Poeziei au apreciat, cu siguranță, prezența, prin elevii și profesorii lor, a mai multor școli din zona Beiușului, precum: Drăgănești, Budureasa, Meziad, Remetea, Roșia. Din Beiuș, în afara celor două licee deja menționate, a mai participat Școala Gimnazială „Nicolae Popoviciu”. Fiecare a pregătit ceea ce a socotit că ar fi mai potrivit în acest moment de emoție, veche și mereu actuală emoție.
Revenind în „ograda” noastră, e greu să nu fii subiectiv când faci parte din ea.. Stând în public, primul lucru pe care l-am remarcat a fost liniștea ce s-a așternut ca la un semn invizibil peste sală. De fapt semnul a fost, cel mai probabil, ținuta impecabilă a acestor copii și tineri (au participat elevi de gimnaziu și liceu), care au înțeles că lucrurile nobile, emoțiile trebuie să se aștearnă și pe trupul lor tânăr, nu doar să încălzească suflete. Atributul subînțeles al tinereții este frumusețea… dar ținuta lor impecabilă a desăvârșit-o. Corul, așa cum ne-a obișnuit de-a lungul timpului, a atins coarde invizibile, dar atât de sensibile ale sufletului, și le-a poftit să se oglindească în privirile și-n zâmbetele celor din sală. Recitatorii, cu pulsul vibrând, așa cum le stă și bine în momentele înălțătoare, au reînviat ghiersul eminescian cu caldă trăire și bucurie de a dărui emoție. Poeziile au fost puse în valoare de cadrul creat de prof. Elena Ojică, prin care totul se lega și căpăta sens, dincolo de rime, epitete și metafore. Devenea poveste…
S-au silit „să evoce lucrarea sa din vremea trăirii pe pământ” (Elena Ojică) elevii vulcaniști: Patricia Banciu, Roxana Toderici, Ștefania Mierliță, Flavia Toderici, Denis Goarnă, Timea Feneși, Roxana Alecu, Andrei Ojică, Mircea Hartmann, Renata Broștean, Giulia Ungureanu, Anca Toma, Alexandra Florea și Corul Colegiului.
Textele au aparținut poeților: Mihai Eminescu, Lucian Blaga, Tudor Arghezi; muzica: Dumitru Georgescu-Kiriak și Iacob Mureșianu.
Programul a fost coordonat de doamnele profesor: Elena Ojică, Gabriela Vescan, Claudia Iagăr, Diana Todor, Ioana Schilinka.
Calde mulțumiri celor implicați!
Ioana Schilinka

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 20:29:25 Ora de vară a Europei de Est