Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Tema „Magia Crăciunului”

„Nașterea Domnului, Dar de Crăciun”, ediția a VI-a

Tema „Magia Crăciunului”

Crăciunul este sărbătoarea cea mai importantă pentru creștini; este sărbătoarea Nașterii Mântuitorului, timp al bucuriilor, al păcii și al liniștii sufletești.

Este o perioadă în care primim și dăruim multă iubire și căldură sufletească.
În acest context, Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea a organizat Festivalul Internațional  „Nașterea Domnului, Dar de Crăciun”, ediția a VI-a.
Prin activitățile propuse în cadrul proiectului „Nașterea Domnului, Dar de Crăciun”, a cărui finalitate o constituie desfășurarea festivalului, s-a dorit prezentarea celor mai frumoase momente artistice pregătite de micii colindători, dar și cele mai deosebite podoabe expuse în cinstea marii sărbători de către copiii cu CES din învățământul special bihorean, național și internațional.
Festivalul a avut adresabilitate către instituțiile de învățământ special și special integrat care au răspuns invitației de a participa și în acest an la Teatrul „Regina Maria” – sala „Arcadia” din Oradea - la cea de-a șasea ediție.
28 de formații artistice, coordonate de 97 de cadre didactice
Și în acest an, festivalul s-a derulat sub forma unui concurs cu temă religioasă, intitulat „Magia Crăciunului”, cu trei secțiuni: decorațiuni (pictură, colaj, obiecte decorative), muzică/dans (cântece, dans, instrumente muzicale), teatru (scenete, teatru de păpuși, confecționare decor, costume).
La invitația lansată de către coordonatorii acestui festival (director, prof. dr. Marușca Angela, director adjunct, prof. Ficuț Adriana și prof. Cristea Cristina) s-au înscris 28 de formații artistice, coordonate de 97 de cadre didactice din tot atâtea școli din țară și alte trei școli  partenere din proiectele multilaterale și bilaterale Comenius (Polonia, Turcia și Ungaria). Elevii din școlile participante la secțiunea decorațiuni au fost îndrumați de către 338 de cadre didactice, care vor să arate, prin activitățile prezentate, că obiceiurile de Crăciun se păstrează și sunt foarte îndrăgite de copii.
Colaboratorii prezenți prin câte un reprezentant în juriu au fost de la următoarele instituții: Inspectoratul Școlar Județean Bihor, Teatrul „Regina Maria” Oradea, Direcția pentru Cultură, Culte și Patrimoniu Bihor, Episcopia Ortodoxă a Oradiei, Universitatea din Oradea, Asociația Națională a Profesorilor Psihopedagogi „Orizont”.
Beneficiarii direcți ai proiectului sunt elevii cu CES din școlile speciale și integratoare, iar cei indirecți colegii elevilor integrați, profesorii care pregătesc elevii pentru festival, părinții elevilor participanți, dar și comunitatea.
Prin desfășurarea acestui festival se dorește menținerea unei bune relații de colaborare cu familiile elevilor și cu reprezentanții autorităților locale. De asemenea se dorește creșterea stimei de sine și încrederea în forțele proprii la elevii implicați în festival, ținând cont că unii elevi nu au mai urcat pe scenă niciodată, legarea de prietenii și nu în ultimul rând îmbinarea utilului cu plăcutul, dar și cunoașterea, păstrarea și promovarea tradițiilor și obiceiurilor.
La finele concursului, copiii au fost colindați de invitații speciali ai festivalului: corala cadrelor didactice de la C.S.E.I. „Orizont”, solistele Alissa Ienei și Anca Căuș, fiind încântați apoi de perechea de dansatori Raul Frățilă - Alexia Moga și de grupul psaltic „Nihil Sine Deo”.
Prin introducerea concursului în CAEN 2013, evenimentul este deschis instituțiilor din toată țara și din străinătate, ceea ce pentru noi reprezintă un indicator al reușitei.
Cadrele didactice ale Centrului Școlar de Educație Incluzivă „Orizont” Oradea mulțumesc tuturor colegilor parteneri, iar acum, în prag de Crăciun, le urează sănătate, sărbători liniștite și bucurii!
Prof. Maria Ungur
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Tema „Magia Crăciunului”.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 11:37:38 Ora de vară a Europei de Est