Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 februarie 2024

Statul plătește suplimentar 56 de universități de stat și particulare, în acest an, ca să formeze peste 32 de mii de viitori profesori. Cea mai mare creștere față de anul universitar precedent e la Universitatea din Oradea – 700 de locuri în plus

În anul universitar 2023-2024, statul vrea să formeze peste 32.200 de studenți care ar putea să devină profesori, potrivit datelor din ordinul ministrului Educației nr. 6.234/2023. Este vorba despre ordinul prin care a fost aprobată lista universităților cu programe de formare psihopedagogică. Numărul locurilor a crescut cu aproape 20% față de anul trecut, cu mențiunea că anul trecut în listă nu figura numărul de locuri pentru o serie de universități, iar o universitate particulară este nouă pe această listă – Universitatea „Tibiscus” din Timișoara, care primește 100 de locuri.
Amintim că 56 de universități vor organiza programe de formare psihopedagogică pentru profesori, în anul universitar 2023-2024. Acest lucru înseamnă că pot fi școlarizați 32.250 de studenți care vor să devină profesori.

În anul universitar 2023-2024, la fel ca în fiecare an, universitățile cu cei mai mulți studenți care pot fi școlarizați sunt următoarele:

Universitatea „Babeș-Bolyai” din Cluj-Napoca – 3.500;
Universitatea din București – 3.000;
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 2.400;
Universitatea Națională de Știință și Tehnologie Politehnica București – 1.600;
Universitatea din Craiova – 1.500;
Universitatea din Oradea – 1.500;
Universitatea de Vest din Timișoara – 1.500;
Universitatea „Transilvania” din Brașov – 1.100;
Academia de Studii Economice din București – 1.000;
Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 1.000;
Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 1.000;
În anul universitar 2022-2023, numărul maxim de studenți care au putut fi școlarizați a fost de 26.880. Creșterea cu 5.370 de studenți este influențată de faptul că pe lista de anul trecut în dreptul a 6 universități era afișat „N/A”. Dacă aceste 6 universități și-a menținut cifra de școlarizare pentru modulul psihopedagogic, atunci noutățile ar fi doar în dreptul Universității Tehnice de Construcți București, care primește 50 de locuri în plus, la Univeristatea din Oradea, care are o creștere de 700 de locuri și la Universitatea din Petroșani – 30 de locuri în plus.

Regulile de finanțare pentru universități prevăd că pentru un student la licență, care urmează modulul de pregătire pedagogică, instituția de învățământ primește cu 16% din alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar mai mult decât pentru un student care nu urmează acest modul. Pentru un student la master, care urmează de regula modului II pedagogic, finanțarea este cu 32% peste alocația pentru finanțarea de bază pe student echivalent unitar.

Mihai Șucan, un informatician din Arad care lucrează pentru Mozilla ca dezvoltator Firefox

Bioschițe de informaticieni români de succes (4)

Mihai Șucan, un informatician din Arad care lucrează pentru Mozilla ca dezvoltator Firefox

Introducere. „Doi frați gemeni, care n-au fost nicio zi la școală, lucrează pentru firme de IT din străinătate, printre care și la Mozilla Corporation. Din clasa I, având dizabilități fizice grave, au învățat să butoneze la calculator acasă, neputând să scrie cu creionul pe hârtie. O învățătoare venea la ei acasă pentru îndrumare și examinare. La fel s-a întâmplat la școala generală și liceu, rolul de îndrumători fiind preluat de diriginți. La facultate au urmat informatica la forma ID (învățământ la distanță) și au absolvit ca șefi de promoție, depășindu-i și pe cei de la IF (învățământ cu frecvență, adică la zi). Am avut onoarea să le fiu îndrumător la lucrările de licență, pe care și azi le dau ca exemplu studenților mei. Eu personal am învățat multe de la ei”. [1]

Este vorba de frații lui Ioan Șucan [2], gemenii Marius [3] și Mihai Șucan [4], pe care i-am cunoscut virtual din 2008 și cu care am avut o colaborare extrem de benefică, mai ales pentru mine. În acest episod îl voi prezenta pe Mihai Șucan [5].
Mihai Șucan. S-a născut la 28 august 1987 la Arad. Programator excelent, din iulie 2010, este  consultant software la Mozilla Corporation, lucrând la funcțiile avansate ale browser-ului Firefox. Domeniile sale de interes sunt: dezvoltare aplicații web, standarde web, accesibilitate și interfețe cu utilizatorul. Are experiență de lucru cu: ECMAScript /JavaScript, (X)HTML5, CSS,  SASS, XUL, DOM, PHP, mySQL, XML, RSS, Atom, XHTML+Voice, SISR, SRGS, și  VoiceXML; C/C++ și STL, Java, C# în Mono, Python, Perl, SVG, JSGF, SSML, XML Events, Flash + ActionScript, OpenSearch și Bash. De asemenea, are experiență de lucru cu programe VCS: Mercurial, Git, SVN and CVS. A obținut numeroase premii la diverse concursuri de informatică.
Din 2012, Mihai a avut șansa de a călători în orașe faimoase, la sediile companiei Mozilla, unde sunt organizate periodic întâlniri ale echipei cu care lucrează. Astfel a ajuns în California, Londra și Paris.
Pregătirea profesională. 2011-2013: Master în Informatică aplicată în științe, tehnologie și economie la Facultatea de Științe Exacte din cadrul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad; 2008 - 2011: Licență în informatică la Facultatea de Științe Exacte din cadrul Universității „Aurel Vlaicu” din Arad (șef de promoție); 2004 - 2008: (liceu) Grupul Școlar de Transporturi Auto „Henri Coandă”, Arad, România.
Experiență profesională. De aproape patru ani, din iulie 2010, lucrează la Mozilla Corporation în cadrul echipei Developer Tools, unelte pentru programatori web incluse implicit în Firefox - Consola Web, Scratchpad și altele. Această muncă implică programare JavaScript, XUL, XHTML, CSS și cunoașterea API-urilor din Gecko. Ocazional programează și în C++.
Din august 2006 până în 2010 a activat ca Beta-tester extern la Opera Software. Munca s-a făcut pe bază de voluntariat. A comunicat cu echipa de asigurare a calității a produselor companiei și cu unii programatori. A testat periodic versiuni interne ale navigatorului Web, pe Windows și pe Linux. Rapoartele sale au variat de la probleme cu interfața, afișarea paginilor Web, până la detalieri tehnice a erorilor de implementare a unor standarde Web, precum VoiceXML și CSS. Pe lângă testarea navigatorului Web, a mai testat și clientul de email integrat.
În perioada 6/2009 - 8/2009 a lucrat la Google Summer of Code 2009 pentru Moodle. Pe durata verii anului 2009 a dezvoltat o aplicație web de desenat, numită PaintWeb, cu scopul de a fi integrată în mediul virtual de instruire Moodle. Scopul proiectului a fost realizat cu succes.
În perioada 4/2008 - 5/2010 a realizat PaintWeb. Aceasta este o aplicație web de desenat la care a lucrat împreună cu fratele său geamăn. Proiectul este open-source, sub licență GPL v3. Aplicația folosește numai tehnologii client-side, precum JavaScript și HTML 5 Canvas.
Pagini web funcționale realizate în colaborare cu fratele geamăn Marius. Cei doi au proiectat implementat, completându-se perfect, Mihai ca programator, iar Marius ca designer de interfețe grafice, două site-uri performante de universități, care funcționează și în prezent:
1) www.uav.ro (Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad, ca aplicație practică la lucrarea de licență [6]). Acest site folosește un sistem propriu de gestionare conținut ce permite adăugarea de bloguri, galerii foto, un formular de contact flexibil, un gestionar de fișiere pe server și alte funcționalități. Noul site al universității a fost recunoscut ca o îmbunătățire importantă de către Societatea Academică Română și
2) www.univagora.ro (Universitatea Agora din Oradea, ca aplicație practică la lucrarea de disertație [7]).
Mai putem aminti site-uri de conferințe științifice: http://www.iccc.univagora.ro/ (ICCCC 2010), http://www.icccc.univagora.ro/ (ICCCC 2012) și altele, ca de exemplu: http://conizromarg.ro/ (pentru o firmă de construcții din Pitești), www.dzitac.ro (pentru familia mea) și multe altele.
Spațiul tipografic nu-mi permite să prezint toate realizările celor doi frați gemeni, dar cititorii pot afla mai multe pe site-ul lor personal [8].
Ioan Dzițac
 
Bibliografie
[1] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.7508
[2] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.9599
[3] http://www.ovidan.ro/?p=articles.details.9634
[4] http://www.robodesign.ro/mihai/curriculum-vitae
[5] http://www.robodesign.ro/mihai/blog
[6] http://www.uav.ro
[7] http://univagora.ro
[8]  http://www.robodesign.ro/
[9] https://secure.flickr.com/photos/robceemoz/6860765358/

Trimite email
joi, 28 martie 2024, 13:23:29 Ora standard a Europei de Est