Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Lansarea proiectului interjudețean „Familia în școala vieții”

Joi, la Grădinița Nr. 54 din Oradea

Lansarea proiectului interjudețean „Familia în școala vieții”

Cu o experiență câștigată în cadrul a patru proiecte (de patru tipuri: local, interjudețean, național și internațional), conducerea Grădiniței Nr. 54 din Oradea, director, profesor Eleonora Curtui, a lansat joi (12 decembrie 2013), un nou proiect interjudețean, intitulat „Familia în școala vieții”.

În cuvântul de deschidere, doamna director a salutat participanți și invitații (ing. Miorița Săteanu, președinte al Uniunii Femeilor Bihor; Bianca Lupșea, reprezentant al Fundației „În brațe”; prof. Adina Merce, de la Lic.T. „L. Blaga”; prof. Dana Tomozei și Corompaki Ioana, de la CSEI „Cristal”; prof. Flaviu Zancu, președinte al Comitetului reprezentativ al părinților din Grădinița Nr. 54), după care a motivat nașterea și importanța noului proiect interjudețean, evidențiind scopul și partenerii proiectului.
Sunt pregătiți părinții să-și exercite, așa cum trebuie, rolul de părinte?
„Având în vedere că anul 2014 este declarat „Anul Internațional al Familiei”, considerăm că este important să conștientizăm părinții că familia este parte importantă într-un sistem mai larg de instrucție și educație. Orice familie trebuie să fie un garant de securitate, de protecție fizică, afectivă, mentală, morală și socială pentru toți membrii ei, dar mai ales pentru copii. Implicarea activă a părinților în activitățile școlare și extrașcolare ale propriilor copii îi ajută să conștientizeze că problemele lor sunt și ale altor părinți, a apreciat doamna director. Considerăm în consecință că proiectul nostru vine în sprijinul părinților și copiilor pentru realizarea acestui deziderat. Proiectul este benefic și pentru cadrele didactice care se confruntă cu diverse situații în ceea ce privește colaborarea cu familiile copiilor preșcolari”, a mai spus doamna director Eleonora Curtui, responsabilul proiectului.
La rândul său, dna prof. Sanda Ulici, coordonatorul de proiect, în prezentarea PPT, a insistat pe obiectivele proiectului, subliniind apoi importanța portofoliilor și a unei bune comunicări a părinților cu copiii.
În luările de cuvânt și în dezbaterea care a urmat, am ascultat opinii ale membrilor echipei de proiect (echipă formată din: prof. Camelia Peleș, Ana Popa, Dorina Știube, Lenuța Lazăr și Florentina Derban), dar și ale invitaților: Adina Merce, Bianca Lupșea, Dana Tomozei, Flaviu Zancu și dna ing. Miorița Săteanu.
„Unele lucruri se dăruiesc nu se cumpără!”  
Vorbind despre tipuri de relații între copii și părinți, dna inginer Miorița Săteanu a subliniat faptul că „un copil care nu primește iubire nu va dărui la rându-i atunci când va deveni părinte. Unele lucruri se dăruiesc nu se cumpără!” În bogata experiență acumulată în colaborarea cu unitățile de învățământ, domnia sa a văzut și a aflat multe lucruri interesante și educative, de aceea își permite să tragă semnale („Elevii nu mai știu să spună poezii”), să facă sugestii, iar uneori chiar să ofere alternative în rezolvarea unor probleme. Interesante și educative ni s-au părut cele patru povești: Întâmplări în Împărăția cerului, povestea porumbelului alb, a creionului și a mărului, precum și „Sfaturi ale copiilor pentru părinții lor”.
Considerăm activitatea de joi deosebit de rodnică, iar proiectul lansat, unul benefic pentru cei trei actori vizați și implicați: copil, cadru didactic și părinte.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lansarea proiectului interjudețean „Familia în școala vieții”.

Trimite email
duminică, 28 aprilie 2024, 10:23:25 Ora de vară a Europei de Est