Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Elevi și profesori ai Școlii „Oltea Doamna” s-au întâlnit cu academicianul Nicolae Dabija

O întâlnire de suflet

Elevi și profesori ai Școlii „Oltea Doamna” s-au întâlnit cu academicianul Nicolae Dabija

La invitația conducerii școlii și a catedrei de Limba și literatura română, distinsul academician Nicolae Dabija s-a întâlnit luni (18 noiembrie 2013), la Școala Gimnazială,,Oltea Doamna”, cu profesori și elevi ai școlii noastre.

Au fost prezenți la întâlnire: dl director Mircea Mitran, directorul adjunct, dna prof. dr. Liliana Bocoi, profesori ai catedrei de Limba și literatura română: Ioana Revnic, Mirela Tanc, Scumpa Crăciun și Florentina Socolan (prof. de religie), profesori din ciclul primar: Laura Ienei-David, Elena Pavel, Viorica Mitran și Ilinca Tămășan, dna bibliotecar Dana Teședan, precum și elevi.
„Dor ne-a fost de Dvs ca zidului de o fereastră”
La întâlnire, dl academician Nicolae Dabija nu a venit singur, ci însoțit de reprezentanți ai Societății Culturale „Vatra Românească”, dl prim-vicepreședinte Ioan Chivari și dl vicepreședinte lector univ. Teodor David. Trebuie să precizăm faptul că distinsul academician Nicolae Dabija se află pentru a doua oară la Oradea, la invitația conducerii „Vetrei Românești”.
Întâlnirea de suflet de la „Oltea Doamna” a purtat genericul „Dor ne-a fost de Dvs ca zidului de o fereastră”.  
Încă de la intrarea în școală, înaltul oaspete a fost plăcut impresionat de mulțimea diplomelor obținute de elevii școlii noastre la cele mai prestigioase concursuri și olimpiade școlare.
În prezentarea distinsului invitat, dl lector univ. Teodor David s-a referit la scriitorul, poetul și criticul literar Nicolae Dabija, dar și la liderul unioniștilor din Basarabia. Dl academician a scris peste 70 de cărți, manuale școlare și cărți de povești.
În intervenția sa, dl academician le-a povestit elevilor despre activitatea sa la revista pe care o conduce, intitulată „Literatura și arta”, unde are ocazia de a-și exprima dorința arzătoare a basarabenilor de a reveni „acasă”. Copiii au fost impresionați atât de atmosferă, cât și de relatarea captivantă a povestitorului. Cunoscătoare a operei scriitorului Nicolae Dabija, prof. dr.  Ioana Revnic a prezentat recenzia romanului „Temă pentru acasă”, scris de Nicolae Dabija. Domnișoara profesor s-a referit apoi la rolul academicianului și al altor intelectuali basarabeni în lupta pentru revenirea la grafia latină și pentru adoptarea limbii române ca limbă de stat în Republica Moldova. Scriitorul a simțit apoi nevoia să intre în dialog cu cei mai mici dintre elevii prezenți în sală, ei dovedindu-se a fi și foarte activi, interesați și curioși. Mai mult, elevii dnei profesor Laura Ienei-David, Onica-Chipea Iulia, Mureșan Horațiu, Andrei Timofte și Sime Casian (din a II-a D) au recitat din versurile scriitorului, iar elevul George Rus a reușit să „monopolizeze” dialogul cu scriitorul, astfel încât acesta a rămas profund impresionat de maturitatea, inteligența și înflăcărarea micilor interlocutori.
Din partea direcțiunii au luat cuvântul dl director Mircea Mitran și dna director adjunct Liliana Bocoi, care au mulțumit dlui academician pentru vizită și pentru aprecierile făcute la adresa dascălilor școlii și nu în ultimul rând, mulțumindu-i pentru activitatea depusă și susținută ca scriitor în apărarea identității noastre naționale.
La rândul său, dna prof. de religie Florentina Socolan a mulțumit cadrelor didactice prezente, precum și reprezentanților „Vetrei Românești” pentru că au făcut posibilă desfășurarea întâlnirii de suflet cu scriitorul și patriotul Nicolae Dabija. „Așa să ne ajute Dumnezeu!”, a spus în încheiere doamna prof. Florentina Socolan.
Să mai adăugăm că la final, s-au înmânat diplome de excelență distinșilor invitați, dar nu numai.
Prof. Laura Ienei-David
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Elevi și profesori ai Școlii „Oltea Doamna” s-au întâlnit cu academicianul Nicolae Dabija. 

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 02:30:59 Ora de vară a Europei de Est