Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

Lansarea proiectul Comenius Regio „Integrarea socială și școlară a copiilor cu CES”

Miercuri, 6 noiembrie, la Hotel Continental

Lansarea proiectul Comenius Regio „Integrarea socială și școlară a copiilor cu CES”

Inspectoratul Școlar Județean Bihor a lansat miercuri (6 noiembrie2013), la Hotel Continental din Oradea, alături de partenerii din Grecia și patru școli orădene partenere, proiectul Comenius Regio „Integrarea socială și școlară a copiilor cu CES”.

În deschiderea manifestării, inspectorul școlar general, dl prof. Daniel Negrean, a prezentat partenerii din Grecia: dl Natsis Konstantinos – director/inspector școlar general al Departamentului pentru educație primară din regiunea Thesprotia, dna Besi Marina – consilier școlar în aceeași regiune, dl Papaioannou George – lector în muzeologie la Universitatea Ionian din Corfu, Tse Eleana – inspector școlar în cadrul Departamentului pentru educația primară în regiunea Thesprotia, dna Stergiaki Nikoletta – profesor la o grădiniță specială din Igoumenitsa, dl Kourtidis Apostolos profesor la Școala primară din Scandelo – Gordiki, dna Oikonomou Florenia – profesor la Școala primară din Paramythia și dl Pantazis George – responsabil al Departamentului de educație din partea municipalității/Primăriei Souli.
Partenerii ISJ în acest proiect sunt: Primăria Oradea, Asociația Filantropia și patru școli orădene: Liceul Ortodox „Episcop Roman Ciorogariu”, Liceul Teoretic „Onisifor Ghibu”, Liceul Teoretic German „Friedrich Schiller” și Centrul Școlar de Educație Incluzivă Nr.1, unități școlare care au fost reprezentate la nivel înalt, de directorii și directorii adjuncți, precum și de membri ai echipei de proiect.
Dl inspector școlar general a prezentat apoi instituția pe care o conduce, referindu-se la cele șase atribuții ale ISJ, la unitățile de învățământ subordonate, număr de elevi și număr de clase, proiectele importante derulate de ISJ Bihor, cele opt obiective ale proiectului (între care: promovarea dimensiunii europene în educația incluzivă, prin cooperare între autoritățile locale și instituțiile implicate în proiect; împărtășirea experienței și a bunelor practici privind integrarea elevilor cu CES în școală și societate, dezvoltarea competențelor profesionale ale cadrelor didactice implicate în integrarea/recuperarea, reabilitarea școlară și socială a copiilor cu CES, promovarea în rândul comunității a unei atitudini pozitive față de copiii cu CES, perfecționarea abilităților de comunicare în limba engleză, limba de comunicare a proiectului), activitățile propuse și rezultate estimate.
Prezentând obiectivele proiectului, generalul Inspectoratului Școlar a ținut să facă o mărturisire: „Eu am fost pus în situația să nu pot să ofer răspuns unui părinte care m-a întrebat să-i spun care dintre liceele din Oradea permite accesul unui copil aflat în cărucior la orice nivel. Din păcate, a trebuit să-i spun că nu există acces în toată școala, doar la parter”.
La rândul lor, distinșii parteneri din Grecia, dl Natsis Konstantinos – director al Departamentului pentru educație primară din regiunea Thesprotia, dna consilier Besi Marina și dl lector Papaioannou George au prezentat specificul școlii grecești, cu accent pe educarea copiilor cu CES.
După pauză, conducerile școlilor orădene partenere și-au prezentat unitățile de învățământ.
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Lansarea proiectul Comenius Regio „Integrarea socială și școlară a copiilor cu CES”.

Trimite email
joi, 28 noiembrie 2024, 04:52:16 Ora standard a Europei de Est

Poza zilei

Domnule președinte!

Aşteptaţi alegerile parlamentare de duminică!
Nu vă grăbiţi în a lua decizii... capitale!