Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar

La Universitatea Agora,

Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar

Universitatea Agora și-a deschis ieri porțile în cel de-al 14-lea an, după cum aveam să aflăm din cuvântul doamnei prof. univ. dr. Adriana Manolescu - președintele Senatului universitar.

„Suntem studenți și profesori, membri într-o comunitate academică relativ tânără, aceea a Universității Agora, ce-și deschide porțile în al 14-lea an. Suntem, deci, o universitate tânără, care se bucură de toate avantajele tinereții, între care dinamismul și dorința de a avea mari realizări”, a subliniat decanul fondator, dna prof. univ. dr. Adriana Manolescu.
Tot sub semnul tinereții, au stat și  mesajele transmise de directorul de departament, dna prof. univ. dr. Elena Iancu, respectiv dna decan Gabriela Bologa. Cele trei mesaje festive feminine, pastelate și brodate în culorile toamnei, încărcate cu parfum de fericire și picurate cu roua din suflete, au fost urmate de intervențiile a doi distinși bărbați (comandanți), dl rector Ioan Dzițac, matematician prin excelență și informatician de formație, un om al cifrelor și de președintele Consiliului de administrație, rectorul fondator, distinsul profesor univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu.
„Spiritul democratic al Agorei a fost și va fi vectorul director al dezvoltării sale”
„Misiunea Universității Agora se articulează pe viziunea inițială a fondatorilor, care i-au ales ca nume, nu întâmplător, un simbol al democrației. Spiritul democratic al Agorei a fost și va fi vectorul director al dezvoltării sale și îi va aduce și în viitor plusvaloare inovatoare, dinamism și o dezvoltare armonioasă”, a ținut să ne asigure distinsul rector Ioan Dzițac.
Declarând deschis anul universitar, dl rector ne-a prezentat în PowerPoint datele și informațiile menite să ne edifice în legătură cu drumul pe care și l-a făurit universitatea pentru accesul la succes! „Bobocii” din ciclul I au putut opta pentru una din cele patru specializări de licență (Științe juridice -Drept; Științe administrative - Poliție locală;  Științe economice - Contabilitate și informatică de gestiune și  Științe Economice – Management). Pentru studenții din ciclul II au fost acreditate programe de master pentru completarea studiilor universitare, de scurtă durată: Management - Managementul resurselor umane și Drept – Științe penale și criminalistică.
În cadrul unei retrospective a anului universitar precedent, dl rector a punctat acele domenii și activități care au adus plusvaloare instituției: Acreditări de domenii și programe de studii de master, Acreditări de programe de studii postuniversitare, Publicarea unor articole științifice, indexate ISI, de către cadrele UAO, Proiecte POSDRU, Creșterea calității profesionale a cadrelor didactice și recunoașteri pe plan național, Creșterea numerică și calitativă a populației studențești a UAO și implicarea studenților în activitatea UAO,  Vizite și conferințe naționale și internaționale, Acordarea a trei titluri de Doctor Honoris Causa, Managementul universitar și managementul calității, iar în partea a II-a au fost subliniate obiectivele fixate pentru anul universitar 2013-2014.
La Universitatea Agora, taxele au rămas neschimbate de mai bine de 10 ani!
În ciuda vremii ploioase de-afară, sufletele calde ale gazdelor și-au etalat strălucirea și sinceritate la ceasul debutului de nou an universitar.
„Pentru noi, este o frumoasă zi de toamnă, în care „bobocii” își încep călătoria în Agora, iar cei mai mari și-o continuă…”
Cuvintele rectorului fondator, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu, rostite cu blândețe și duioșie cădeau ca niște frunze printre gândurile pierdute ale „bobocilor”. Calmul său (englezesc) și melancolia din glas armonizau cu sunetul stropilor de ploaie; mesajul  domniei sale avea să aducă lumină pe fețele „bobocilor”, și să inducă o stare generală de binecuvântare, pentru că știrile erau pozitive: „Universitatea noastră este printre puținele din România care păstrează același nivel al taxelor, neschimbat, în ultimii 10 ani. Nici nu ne-am propus să-l schimbăm. Suntem printre puținele instituții la care taxa universitară nu se schimbă pe parcursul anilor de studiu; cu cât este cuantumul taxei la începutul parcursului cu atât se și termină.
*Îi sprijinim și îi îndemnăm pe studenții care pot să lucreze, să o facă. Avem mulți studenți care devin angajați de pe băncile facultății; avem firme cu care lucrăm și care ne solicită acest lucru, în special în domeniul contabilității”.
*Avem firme care acordă burse studenților.
*Avem mulți studenți implicați în proiecte europene - experiență foarte bună pentru studenți, dar și pentru profesori.
*Fundația Agora, cea care a înființat și susține Universitatea, este una dintre instituțiile cu o carte de vizită impresionantă din acest punct de vedere. Este singura instituție românească ce s-a bucurat de rambursarea integrală a cheltuielilor ocazionate de proiectele europene pe care le-a avut.
*Aveți la dispoziție calculatoare de ultimă generație, aveți programe soft de ultimă generație, aveți cadre didactice foarte bine pregătite.
*Noi în cadrul fundației, avem ca singură misiune promovarea și dezvoltarea școlii românești. În afară de Universitatea Agora, fundația noastră a înființat și o școală elementară - Școala Internațională Agora…”
La finalul discursului, dl prof. univ. dr. ing. Mișu-Jan Manolescu a înmânat șefilor de promoție din 2013,  Pașcalău Simona Valentina (Drept), Galea Laura (Științe Economice) și Popa Anamaria Georgeta (Științe Administrative), adrese de e-mail de tip „nume@univagora.ro” pe viață, prin decizia Consiliului de administrație al UAO, luată începând cu promoția 2012.
Discursul integral al dlui rector se poate citi la http://univagora.ro/ro/universitate/noutati/2013/09/28/deschiderea-anului-universitar-2013-2014/
Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Sub semnul tinereții, într-un nou an universitar.

Trimite email
luni, 6 mai 2024, 15:16:45 Ora de vară a Europei de Est