Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Revista de cultură „Curtea de la Argeș” Nr. 10

Dl prof. Ioan Dzițac ne oferă spre lecturare

Revista de cultură „Curtea de la Argeș” Nr. 10

Citind serialul distinsului profesor Ioan Dzițac despre China, la început, ne întrebam ce interese „ascunse” are să-i ridice în slăvi pe chinezi!

Cu fiecare episod, însă, constatăm că onor chinezii sunt de-a dreptul remarcabili, demni de invidiat și imitat.
Mai mult, în numărul pe octombrie al revistei de cultură „Curtea de la Argeș”, putem citi un articol la fel de incitant, intitulat „În China, după 44 de ani”, scris de Ion Pătrașcu, fost diplomat al României în China, între anii 1966-1969.
Pornind de la Jocul „de-a joaca”, frumos dezvoltat de dl redactorul-șef, Gheorghe Păun, în editorial, alunecăm și cădem în „Datul în mintea copiilor”, care nu mai este un joc (doar de cuvinte). Facem o derogare de la înțelesul expresiei și ajungem la ceea ce autorul, Horia Bădescu, spune de-a dreptul nostim: „Mintea copiilor este locul unde lumina se joacă de-a v-ați ascunselea și Dumnezeu umblă în vârful picioarelor” (superbă imagine!).
Academicianul Dan Berindei se ocupă de un „Mare boier al zilelor noastre”, nimeni altul decât Constantin Bălăceanu-Stolnici. Înțeleptul și venerabilul mare boier, ajuns la 90 de ani, spunea mai devreme (cu un an) Roxanei Vintilă că „între religie și știință nu există contradicții, ci doar complementaritate”. La rubrica „Seniori ai culturii”, Ioan Lascu se oprește la Florea Firan, profesor universitar, critic și istoric literar, publicist și editor – „semănător de urme culturale”. În și la pagina 13, descoperim „Un uriaș al informaticii teoretice”, cum îi spune Lila Sântean-Kari lui Arto Salomaa (citându-l, la rându-i, pe JH, laureat al premiului Nobel al informaticii). „Faimoasa sa carte („Limbaje formale”) a fost poarta mea de intrare în domeniul informaticii teoretice, numit limbaje formale”, spune Lila, devenită mai apoi studenta sa de doctorat. Trăind trecutul ca prezent, dl Dragoș Vaida ne facilitează intrarea pe ușa din față la două personalități emblematice: Grigore C. Moisil și Nicolae Teodorescu. În pagina următoare, dăm de o altă personalitate proeminentă a științelor matematice contemporane, academicianul și ilustrul profesor Radu Miron. Mai departe, Gabriel Dragnea îl scoate la lumină pe Panait Istrati. Ion C. Ștefan ne supune atenției volumul lui Andrei Pleșu „Parabolele lui Iisus. Adevărul ca poveste”. La pas prin satul global, Octavian D. Curpaș ne-o prezintă pe Nira Lee, o fire luptătoare din Arizona, care ajunge în armata israeliană. Și dacă vom mai face un pas prin satul global, vom da de un argeșean, despre care v-am vorbit la început; e vorba de Ion Pătrașcu, cel care (re)descoperă China după 44 de ani. Să mai spunem că ne încântă prezența dlui Alex Ștefănescu în paginile revistei, „Cu Cristian Bădiliță printre păsări și extratereștri”. „Sunt bucuros că la această manifestare participă oameni importanți, reprezentând instituții importante din România. Eu nu sunt un nonconformist, am oroare de nonconformism.
Mă bucură foarte mult faptul că domnul Mihail Sachelarie, directorul unei instituții foarte respectate din Pitești, un reprezentant al Institutului Cultural Român, un reprezentant al Consiliului Județean și însuși ministrul Culturii, domnul Daniel Barbu, se află aici. Am văzut de multe ori miniștri care se duc să taie panglica la inaugurarea unui lift. Aici este vorba de un lift care te suie până la cer. E foarte frumos gestul pe care l-a făcut domnul Daniel Barbu, să gireze prin prezența sa lansare unei expoziții cu totul originale. Mai vreau doar să spun că domnul ministru al Culturii este ministru al culturii, deși este un om de cultură, caz rar în România”.    
Răsfoind nr. 10, ne-am delectat foarte, cu de toate cele ale sufletului, rânduite ca într-o biblie, semnate de scriitori, academicieni, matematicieni, psiho-sociologi, publiciști și diplomați din Cluj-Napoca, Norvegia, București, SUA, Craiova și Chișinău (Republica Moldova).
Ovidiu Dan

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 06:05:25 Ora de vară a Europei de Est