Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Animatori pentru activități de tineret

D.P.P.P.D. organizează cursul

Animatori pentru activități de tineret

Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic (D.P.P.P.D.) al Universității din Oradea are deosebita plăcere să vă invite să participați la cursul cu tema „Animatori pentru activități de tineret” care va avea loc în perioada 29-30 martie 2008 la Complexul studențesc "Gaudeamus".

Cursul se adresează tuturor studenților D.P.P.P.D., precum și cadrelor didactice interesate să-și dezvolte abilitățile de orientare în natură, de orientare sportivă (cu hartă și busolă), precum și de a organiza activități extrașcolare (excursii, tabere de tineret, jocuri de cabană, alte activități nonformale destinate petrecerii de către elevi a timpului liber). Formatorii acestui curs sunt domnii lect. univ. dr. Petre Mărcuț și lect. univ. drd. Marius Marinău de la Facultatea de Educație Fizică și Sport din cadrul Universității Oradea.
Ne propunem ca în cadrul acestui curs să abordăm atât probleme teoretice, cât și practice. Astfel, din prima categorie fac parte aspecte legate de argumentarea necesitatea existenței unei persoane calificate să organizeze asemenea activități extrașcolare pentru copii și tineri, atribuțiile unei asemenea persoane, calitățile personalității sale etc. În partea practică va fi cuprinsă atât o demonstrație pe teren a modului în care se poate realiza orientarea sportivă (ca parte importantă a organizării unor excursii și tabere școlare), cât și desfășurarea unui concurs de orientare pe teren și orientare sportivă.
Pentru desfășurarea acestor activități practice în cele mai bune condiții, rugăm toți participanții să aibă echipament adecvat unei excursii la munte: haine groase și de schimb, încălțăminte adecvată, alte obiecte pe care le consideră necesare pentru o deplasare de una-două ore. De asemenea, pentru asigurarea programului social, sunt binevenite orice instrumente muzicale pot fi deplasate la Stâna de Vale, precum și idei pentru jocuri de cabană.
Taxa de participare este de 100 lei și include transportul cu autocarul, cazarea pentru o noapte la Complexul Gaudeamus în camere de 3, 4 și 5 paturi, 4 mese, precum și fondul de premiere al câștigătorilor la competiția menționată.
Termene limită
*25 februarie 2008 – 24 martie 2008înscrierea participanților (se va face la dna ing. drd. Cornelia Moș, str. Universității nr. 1, Pavilionul E, etajul III, cabinet E 301. Înscrierea este luată în considerare în momentul achitării taxei de participare. La înscriere, participanții își vor lasă datele de contact, preferabil adresă de e-mail, unde doresc să fie contactați);
*26 martie 2008 – anunțarea listei de participanți și a ultimelor detalii referitoare la excursie (se face pe adresa de e-mail a participanților, pe Internet sau la avizierele DPPPD de la parter sau etajul III);
*28 martie 2008 – reconfirmarea de către cei înscriși a disponibilității lor de a participa;
*29-30 martie 2008 – desfășurarea cursului propriu-zis.
Informații suplimentare pot fi obținute de la dl lect. Univ .dr. Valentin Blândul, Universitatea din Oradea, DPPPD, Catedra de Pedagogie, Pavilion E, cabinet E 013, mobil 0745 267047, e-mail bvali73@yahoo.com
Informații actualizate se mai pot obține și de pe pagina de Internat a DPPPD, la adresa: http://www.uoradea.ro butonul Centre, Departamente - Departamentul pentru Pregătirea și Perfecționarea Personalului Didactic, secțiunea „Anunțuri”
(Lect. univ. dr.  Valentin BLÂNDUL)

Trimite email
sâmbătă, 4 mai 2024, 01:30:55 Ora de vară a Europei de Est