Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Revista de cultură „Curtea de la Argeș” Nr. 8

Fiind week-end, dl rector Ioan Dzițac ne propune spre lecturare

Revista de cultură „Curtea de la Argeș” Nr. 8

Din editorialul dlui redactor-șef Gheorghe Păun aflăm cum se promovează politicienii: „Demonstrăm că partidele politice pot în mod deliberat decide să recruteze numai politicieni mediocri, în ciuda faptului că ele ar putea selecta persoane de cea mai bună calitate”…, iar subiectul nu este nou (sau senzațional!) în științele politice. De, interesul poartă…fesul, vorba aceea.

În rubrica „Apostoli ai zilelor noastre”, citim și ne crucim de cele aflate de la ÎPS Calinic despre Albania – Þara Vulturilor, care în 1967 era… și s-a declarat prima țară atee din lume.
La fel de interesante ni se par lucrurile pe care le citim despre SUA în articolul „Nepărtinitor despre SUA”, scris de Johan Galtung.
În „Agendele paralele ale oamenilor iluștri”, dl Dragoș Vaida, vorbind despre globalizare, afirmă că „economicul nu-i apropie pe oameni, ci, mai degrabă, îi dezbină”.
La Seniori ai culturii îl avem pe academicianul Dinu C. Giurescu.
Dl Marian Nencescu scrie la rubrica „Istoria văzută de un martor” despre „Istoria Românilor”, a lui Constantin și Dinu C. Giurescu.
Celălalt Senior al culturii, prezentat în numărul din august al revistei este baritonul Nicolae Herlea.
Academicianul Solomon Marcus ne copleșește cu „150 de ani de matematică universitară bucureșteană”; „Când vezi cât de jos au putut să coboare chestiunile propuse candidaților la bacalaureat, te întrebi ce mai reprezintă diploma respectivă?”, se întreabă distinsul academician Solomon Marcus.
Tot „Istoria de lângă noi” mai cuprinde: Femei celebre din istoria României, iar dl Gheorghe Vlad se oprește la Elena Văcărescu.
La Știința, parte a culturii, ne este prezentat un pionier al informaticii poloneze: Zdzislaw Pawlak.
După Gauss, „matematica este regina științelor, iar teoria numerelor este regina matematicii”. Ce credeți, de ce 13 mai 2013 a fost zi de sărbătoare pentru teoria numerelor?
Doamna profesor Elena Stoica și copiii din Albești și Corbeni (cu arta lor) au fost ambasadorii României în lume, după cum aflăm din articolul „Totul ține de educație”. Ne uimesc primarii din Europa, America, Asia, cu deschiderea lor spre artă și copii, „iar Japonia este absolut uluitoare… cu interesul pe care îl acordă copiilor, concursurilor numeroase, unde oamenii de rând sunt protagoniștii (ne spune doamna profesor Elena Stoica). De ce în Japonia totul este artă?!
Rândurile acestea sunt un pretext pentru a încerca descifrarea mecanismului intern al funcționării unor state, în particular, relația dintre oficialități/administrație și artă/cultură”.
În numărul de față al revistei, semnează: scriitori, ÎPS Calinic, arhiepiscop al Argeșului și Muscelului, academicieni, profesori universitari, muzicologi, psiho-sociologi, istorici, diplomați și publiciști din: Cluj-Napoca, Norvegia, București, Roșiorii de Vede, Zalău, SUA, Polonia Noua Zeelandă, Golești – Argeș, Spania și Corbeni – Argeș. Ovidiu Dan
Pentru lecturare accesați adresa: www.curteadelaarges.ro

Trimite email
joi, 2 mai 2024, 15:43:59 Ora de vară a Europei de Est