Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
13 aprilie 2024

Concurs național pentru profesori, în programul LifeLab.

Premii pentru cadrele didactice care documentează și argumentează folosirea la clasă a fișelor educaționale cu aplicații practice de educație financiară la mai multe discipline
Banca Comercială Română (BCR) anunță extinderea programului LifeLab la nivel național, potrivit comunicatului de presă transmis cu ocazia Zilei Educației Financiare. Proiectul își propune să recompenseze profesorii care integrează noțiuni de educație financiară și discuțiile despre bani și comportamente financiare responsabile în predarea disciplinelor lor, la clasă.
Petiția pentru introducerea educației financiare în materiile predate la școală este deschisă și sunt invitați să o semneze cei care vor să susțină această schimbare.
Se pot înscrie toți profesorii care vor să le ofere elevilor lor abordări interesante, captivante și ancorate în realitate, chiar la disciplinele pe care le predau, indiferent de ciclul de învățământ, din orice școală și grădiniță.
Pentru a se înscrie, trebuie doar să își creeze un cont pe platforma Școala de Bani, să descarce materialele educaționale deja publicate în proiectul LifeLab, potrivite pentru materia pe care o predau și să le aplice la clasă.
Evident, profesorii care se înscriu trebuie să documenteze acest demers didactic prin fotografii sau clipuri video, realizate în timpul implementării fișelor la ore, să urce fișierele pe un link de transfer. Apoi, datele profesorului și o mică descriere despre cum a decurs ora și link-ul de transfer vor trebui completate pe pagina proiectului.

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
28 martie 2024

Regulile pentru gradația de merit a profesorilor se vor modifica „într-un timp relativ scurt”, anunță Ligia Deca: Nu putem să venim cu revoluții acolo
Ligia Deca, ministrul Educației, a declarat luni, 25 martie, în cadrul unei conferințe de presă, că metodologia gradației de merit pentru profesori va fi revizuită și „e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt”. Pe 11 martie 2024, Ligia Deca spunea că în Ministerul Educației au loc discuții în prezent cu privire la „regândirea gradației de merit” și „regândirea treptelor de salarizare” a profesorilor.
Amintim că ordinul de ministru cu noile reguli pentru gradația de merit a profesorilor, programat să apară de Ziua Păcălelii, în acest an, a fost mutat pe 2 aprilie de Ministerul Educație, potrivit unui document publicat în Monitorul Oficial.
Ministrul Educației a spus luni că lucrează cu specialiștii OCDE pentru un cadru de evaluare de performanță potrivit pentru România: „Un alt sfat al lor este ca acest cadru să nu fie implementat brusc. Este nevoie de pilotare, este nevoie de timp de acomodare și este nevoie de predictibilitate pentru cadrele didactice”, a spus Deca.
„Prima discuție pe care o avem în acest sens este cea legată de revizuirea metodologiei gradației de merit, e un ordin de ministru care trebuie emis într-un timp relativ scurt. Și acolo avem prima discuție. Sigur, nu putem să venim cu revoluții acolo, pentru că, practic, e nevoie de un pic de timp să mergem pe recomandările OCDE.
Recomandările OCDE vorbesc și despre corelarea etapelor de promovare în carieră cu standarde profesionale, deci este vorba de o construcție a carierei didactice mai amplă, este vorba de timp pentru a putea avea rezultate obiective, de tipul evaluării standardizate pentru elevi, ca să poți să ai oglinda valorii adăugate la clasă. Și ne propunem, sigur, să venim cu o serie întreagă de propuneri, dar, din nou, aceste schimbări nu se pot întâmpla peste noapte”, a precizat Ligia Deca...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
12 martie 2024

Peste 12.000 de profesori și aproape 170.000 de elevi și studenți, parte din proiectele educaționale ale organizației Școala de Valori, în cei 14 ani de activitate (P)
Într-o lume într-o continuă schimbare, Școala de Valori continuă și ea să își împlinească misiunea de a călăuzi tinerii să învețe să devină creatorii propriilor vieți. Cu o experiență de 14 ani în crearea de proiecte educaționale, Școala de Valori a impactat pozitiv viața celor aproape 170.000 de elevi și studenți, precum și a celor aproximativ 12.000 de profesori.
Școala de Valori este o asociație non-guvernamentală înființată în 2009, care și-a oficializat activitatea în 2010, începând cu proiectul GROW, acum cunoscut sub numele de growedu.ro. Începând cu anul trecut, asociația și-a extins misiunea și în Diasporă. L’école des Valeurs este primul avanpost Școala de Valori în spațiul european, cu scopul de a susține dezvoltarea personală și profesională a românilor care trăiesc în Diasporă: https://lecoledesvaleurs.eu/ .

Școala de Valori rămâne implicată în susținerea educației la nivel european și în implementarea de proiecte Erasmus Plus, cu accent pe integrarea tinerilor pe piața muncii, deoarece învățarea continuă centrată pe valori este cheia cu care tinerii pot să-și atingă sau, de ce nu, să își depășească potențialul maxim.

În decursul celor 14 ani, Școala de Valori a fost alături de elevii din școala primară la cei din liceele tehnologice sau teoretice, i-a susținut în procesul de alegere a traseului educațional și de carieră. Studenții au cunoscut procesul de transformare al proiectelor Școala de Valori și, acum, sunt gata să fie antreprenori sau angajați cu competențe antreprenoriale, care știu că locul lor este într-un domeniu care să fie în armonie cu abilitățile lor personale. Pentru că profesorii sunt cheia dezvoltării elevilor, Școala de Valori se implică în crearea unor experiențe educaționale unice, interactive și inspiraționale, care vizează nu doar formarea inițială dar și pe cea continuă, adresând competențele de care au nevoie pentru a lucra cu elevii contemporani.

Credem cu tărie în puterea oamenilor de autodepășire...

Șansa unei experiențe unice

Proiectul Comenius

Șansa unei experiențe unice

Cum e să te întorci înapoi în băncile școlii după câțiva ani la catedră? Și cum e să faci acest lucru la aproape 1.400 km de țara ta, pe o superbă insulă mediteraneeană? Răspunsul? Este minunat!

În perioada 27- 31 mai 2013, am avut deosebita plăcere de a trăi pe propria piele o asemenea experiență, prin participarea la un curs de formare desfășurat în Malta, ca beneficiar al unui grant obținut prin programul sectorial Comenius - Mobilități de formare continuă pentru profesori. Cursul a fost organizat de școala daneză Syddansk Erhvervsskole (Odense Tekniske Skole) și găzduit de ETI Malta (Executive Training Institute), având-o ca formator pe doamna Sandra Attard - Montalto, o profesoară cu un excelent fler pedagogic și pilot de avioane în timpul liber.
Primul lucru care mi-a atras atenția asupra acestui curs, în timp ce căutam cu entuziasm în baza de date disponibilă pe website-ul Agenției Naționale (www.anpcdefp.ro), a fost titlul acestuia, „Spice Up Your Teaching Ideas” („Condimentează-ți ideile de predare”), întrucât exprima toate nevoile mele actuale într-un mod foarte simplu și original. Mă consider o profesoară modernă, activă, energică, al cărei dușman este rutina, ori plictiseala și care încearcă întotdeauna să descopere noi modalități de a face lecțiile plăcute și eficiente în același timp. Nu trebuie să fim mari cunoscători în domeniu pentru a ne da seama că în cadrul orelor de limbi străine participarea activă a elevilor este vitală, ei contribuind într-o măsură uriașă la succesul sau eșecul unei lecții. În ultima vreme, însă, am simțit o scădere a entuziasmului elevilor mei, iar acest lucru a reușit cumva în mod nefericit să mă influențeze și pe mine. Oricât de mult încercam metodele care odinioară funcționau, parcă nu mai reușeam să ating același nivel de implicare din partea lor. Astfel, acest curs a apărut la momentul cel mai potrivit în cariera mea, un moment al căutării  „noului” și al nevoii de stimulare a interesului elevilor. Și pot spune fără urmă de îndoială acum, la sfârșitul acestui stagiu, că a reușit să îmi dea un nou imbold în pregătirea lecțiilor și să răspundă întru totul nevoilor mele de formare.
Conținutul cursului a fost, pe scurt, după cum urmează: discuție pe tema subiectelor care îi motivează pe tinerii din ziua de azi, învățarea bazată pe sarcini de lucru, modalități de stimulare a participării elevilor, ierarhizarea diferitelor stiluri de învățare și alternarea metodelor de predare în funcție de acestea, modalități de prezentare a vocabularului (chimia cuvintelor), reintroducerea dictării în orele de limba engleză, potențialul de învățare prin muzică și cântece, utilizarea rigletelor din lemn (Cuisenaire rods) în învățarea unei limbi, realizarea de proiecte pe diferite teme, folosirea poveștilor în cadrul orelor, precum și a videoclipurilor, a tablei smart, a calculatorului și internetului, activități de exersare a noțiunilor de gramatică, precum și activități de utilizare a englezei colocviale și a expresiilor idiomatice. Temele au fost prezentate într-un mod interactiv, ele fiind discutate în cadru colectiv, sub îndrumarea formatorului, dar s-a lucrat și în perechi sau în grupe, încurajându-se permanent schimbul de opinii și exemple din experiența fiecăruia.
Însă ceea ce face cu adevărat fascinantă o experiență de acest gen este locația și imersiunea culturală totală permisă de prilejul de a locui într-o țară nouă, cu obiceiuri proprii și farmecul caracteristic. Malta este o țară cu o frumusețe greu de explicat în cuvinte, o insulă cu o vastă istorie pe care ar fi greu să o descoperi integral pe parcursul unei singure săptămâni. Mă simt un om norocos și prin faptul că mi-am cunoscut ”familia malteză”, cuplul care m-a primit în casa lor cu brațele deschise și mi-au arătat ce înseamnă să trăiești în Malta, cu bucuriile și grijile cotidiene, mi-au așezat pe masă delicioasele preparate malteze, mi-au împărtășit povești din tinerețea lor, evenimente din familia lor - cu alte cuvinte: m-au făcut să mă simt ca acasă!
Organizatorii cursului au avut de asemenea grijă să ne ofere posibilitatea de a vizita atracțiile turistice importante în grupuri însoțite de ghid, ceea ce ne-a facilitat înțelegerea aprofundată a semnificației locurilor vizitate: Valletta, actuala capitală, Mdina, capitala medievală, insula Gozo, Domul de la Mosta, Golful Mellieha, etc.
În concluzie, a fost o experiență memorabilă, extrem de pozitivă, care cred că m-a marcat atât pe plan profesional, cât și personal. Recomand cu căldură proiectele programului Comenius! (mai multe informații pe www.anpcdefp.ro)
Prof. limba engleză Raluca Bogdan,
Colegiul Economic „Partenie Cosma” Oradea
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: Șansa unei experiențe unice.

Trimite email
luni, 29 aprilie 2024, 21:45:23 Ora de vară a Europei de Est