Menu

Arhiva

Din:

Pana in:

Stiri

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep al doilea modul de cursuri, care durează șapte săptămâni / Prima plată a burselor se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie

Luni, 4 noiembrie, elevii și copiii de grădiniță încep modulul al doilea de cursuri, potrivit calendarului aprobat de Ministerul Educaţiei. Vacanța de toamnă din anul școlar 2024-2025 a avut loc în perioada 25 octombrie (vineri, după terminarea cursurilor) – duminică, 3 noiembrie.
Al doilea modul de cursuri începe luni, 4 noiembrie, și durează până vineri, 20 decembrie, adică ține șapte săptămâni, conform structurii anului școlar aprobată prin ordin de ministru.
Organizarea anului școlar 2024-2025 este pe module/intervale de cursuri, la fel ca anul școlar anterior. Sunt cinci module, despărțite de cinci vacanțe. Cursurile anului școlar 2024-2025 au început luni, 9 septembrie.
Prima plată a burselor din anul școlar 2024-2025 se va face pe 20 noiembrie, pentru lunile septembrie și octombrie, urmând ca bursele să se plătească lunar, de către școli, la data de 20 a fiecărei luni, pentru luna precedentă, conform metodologiei de acordare a burselor școlare.
Până pe 20 octombrie, școlile au avut de transmis la inspectoratele școlare (ISJ/ISMB) prima listă de beneficiari din anul școlar în curs, pe tipuri de burse și sumele estimate pentru plata burselor atât pentru luna septembrie, cât și pentru luna octombrie...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...
4 noiembrie 2024

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

,,Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă din pandemie că au ajuns la școală copii care vorbesc foarte greu sau deloc, sau au tulburări de limbaj”. „Sunt copii tipici, fără probleme, dar copii cu care nu s-a vorbit acasă”, a precizat Melania Dragomir.
Melania Dragomir: Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție. În momentul în care noi nu mai avem timp, chiar mă gândeam la tinerii părinți ce greu este pentru ei în momentul de față să crească copiii, pentru că acum parcă timpul a intrat la apă. Tehnologia asta ne-a luat telefonul mobil, ne-a luat bucăți de viață, aș putea să spun. Se vede foarte bine. De ce? Ajung la grădiniță și copii nonverbali, ajung la școală copii nonverbali...

Ce aflăm de la Edupedu, care publică știri la zi despre educație...

18 septembrie 2024

Concurs profesori metodiști – an școlar 2024-2025
Care sunt criteriile generale pe care trebuie să le îndeplinească profesorii

Ministerul Educației a trimis precizări referitoare la corpul profesorilor metodiști în anul școlar 2024-2025, potrivit unui document obținut de Edupedu.ro. Este vorba despre adresa Ministerului Educației nr. 2938/DGMRURS/09.09.2024. Conform sursei citate, corpul de profesori metodiști trebuie definitivat în fiecare județ până pe 4 octombrie.
Până la data de 4 octombrie, inspectoratele școlare trebuie să transmită Ministerului Educației decizia inspectorului școlar general privind componența corpului de profesori metodiști, un raport succint despre procesul de selecție din acest an și un tabel centralizator după modelul comunicat în teritoriu.

Procesul de selecție a metodiștilor inspectoratului școlar pentru anul şcolar 2024-2025
Potrivit Ministerului Educației, fiecare inspectorat școlar realizează o evaluare a activității de metodist a profesorilor încadrați pe această poziție în anul școlar trecut și, pe baza unor criterii generale specifice și cu acordul acestora, le reconfirmă statutul în anul școlar 2024 – 2025.

Nu pot avea calitatea de metodist al inspectoratului școlar persoanele care în anul școlar 2024-2025 ocupă funcții de conducere sau de îndrumare și control.


Criteriile generale pentru selecția unor noi cadre didactice, potrivit adresei Ministerului Educației:
a) studii: superioare, corespunzătoare funcției didactice ocupate;
b) statut profesional: titular în învăţământul preuniversitar de stat;
c) evoluție în carieră: minimum gradul didactic II;
d) calitatea activității didactice: calificativul anual Foarte bine, obținut în fiecare dintre ultimii cinci ani şcolari;
e) experiență în desfăşurarea activității de mentorat didactic sau a unor activități de tip metodic, experiență certificată de conducerea unității de învăţământ în baza activităților desfăşurate de candidat în ultimii trei ani scolari.

„Dați-ne binecuvântarea dumneavoastră pentru ca drumurile vieții să ne fie mai ușoare…”

Absolvenții clasei a VIII-a la ora adevărului

„Dați-ne binecuvântarea dumneavoastră pentru ca drumurile vieții să ne fie mai ușoare…”

Vineri (14 iunie 2013), sunetul prelung al clopoțelului a adunat absolvenții celor patru clase de-a VIII-a de la Școala Gimnazială „Nicolae Bălcescu” din Oradea în careu pentru festivitatea de încheiere a anului școlar și de…„Bun rămas!”

Emoționat peste măsură și cu gândul la Congresul Educației, directorul școlii, dl  prof. Gheorghe Troie, s-a trezit la „Congresul”… absolvenților.
În prezidiu, alături de dl director și directorul adjunct – prof. dr. Banto Norbert, au luat loc reprezentanți ai Comitetului reprezentativ al părinților (Ilea Sorin - președinte, Pintea Gheorghe – membru), consilierul educativ, dna profesor Ileana Crețiu și președintele Consiliului elevilor, eleva Ioana Dzițac – șefa de promoție cu 10.
Curios lucru și mai puțin obișnuit în practica școlară, absolvenții celor patru clase au luat loc pe scaune (bănci) în fața prezidiului. Au fost citite clasele și diriginții lor: a VIII-a A, diriginte, profesor Zaha Alina, a VIII-a B, prof. Indrieș Dorina, a VIII-a C, prof. Matiu Adriana, a VIII-a D, prof. Bucurean Anamaria.
„Tuturor absolvenților le spunem un călduros „La mulți ani”, pentru că este un moment de sărbătoare; le urăm un parcurs plin de împliniri, plin de izbânzi pentru că îi așteaptă un drum nu ușor…” În continuare, domnul director Troie Gheorghe a „refăcut” traseul devenirii absolvenților; ajunși în pragul primului examen de absolvire i-a îndemnat să-l privească și să-l trateze cu responsabilitate. Profesorii îi vor aștepta la pregătire și în zilele următoare.
După aprecierile, îndemnurile și felicitările adresate de președintele Comitetului reprezentativ al părinților, dl director a înmânat Ioanei Dzițac diploma de excelență „pentru rezultatele remarcabile în activitatea școlară și extracurriculară din perioada 2009-2013”.
Mănușa fiind aruncată, diriginții celor patru clase de-a VIII-a au înmânat premiile. După merituoșii la învățătură au fost premiați olimpicii și ceilalți câștigători ai concursurilor școlare. Unii și-au umplut brațele de diplome și gâtul de medalii, între care și Ioana Dzițac, elevul ideal, cuminte, disciplinat și strălucitor. Momentul artistic care a urmat a fost deschis de vocile de aur ale școlii: Oana Pereț și Ana-Maria Mihăieș (din clasa a VII-a). După înmânarea cheii, și absolvenții aveau să rememoreze prin vers și cânt traseul parcurs alături de profesorii pe care i-au „încondeiat” în chip simpatic împreună cu profesorul de muzică, Alina Zaha. La finalul festivității, absolvenții și-au abandonat baloanele, iar cerul s-a colorat în patru culori, primind mesajele și bucuria absolvirii.
„Copacul fericit”…
„Copacul (fericit)”, numele concursului derulat cu mult succes de elevii Școlii Gimnaziale „Nicolae Bălcescu”, a fost invocat, în chip metaforic și sublim, de Ioana Dzițac, în cuvântul său, rostit la predarea cheii.
„A fost udat copacul, ceas de ceas, de-a lungul anilor de gimnaziu, cu grijă, cu răbdare, cu dragoste și cu înțelegere de către profesorii noștri dragi. A fost ocrotit copacul, ca să nu-l învingă ploile și vântul. Copacul a crescut împletindu-și ramurile și chemând păsările. Devenisem adolescenți, și parafrazându-l pe Gustave Thibon „vigoarea unui arbore nu este dată de numărul și lungimea ramurilor, ci de profunzimea și sănătatea rădăcinilor”, peste puține zile, însă, copacul va rămâne doar în imaginația și amintirea noastră, ca și sălile de clasă, laboratoarele, băncile în care am stat și pe care le-am udat cu lacrimi când sufletul ne era greu…”
Așadar, copacul a fost fericit, iar copii sensibili și talentați ca și Ioana îl vor invoca și la anul… și peste ani și ani. „Nouă, ne-au crescut aripile și orizonturile lumii ne cheamă. Dați-ne binecuvântarea dumneavoastră pentru ca drumurile vieții să ne fie mai ușoare…”, a mai spus Ioana Dzițac.
Ioana, cu binecuvântarea profesorilor și iubirea părinților, urcați cu încredere treptele spre Everestul cunoașterii. Ajunși sus, nu uitați, însă, de cei care v-au fost alături, înlesnindu-vă ascensiunea. Ovidiu Dan
P.S. Pentru mai multe poze, accesați Galeria foto: „Dați-ne binecuvântarea dumneavoastră pentru ca drumurile vieții să ne fie mai ușoare…”.

Trimite email
sâmbătă, 23 noiembrie 2024, 01:19:17 Ora standard a Europei de Est